May 21, 2011

NIK AZIZ BERI AMARAN - MELAYU BANGSA SESAT LAGI KOTOR!!?





Tatkala kita sedang membicara soal Perjuangan Bangsa yang sudah pasti akan turut memperkasa perpaduan Agama, Diktator PAS Nik Aziz menyalak. Beliau seolah2 panas 1 badan apabila mendengar nama Melayu. Nik Aziz memberi amaran kepada mana2 Pemimpin mahupun Perwakilan yang membicarakan apa jua isu mengenai bangsa Melayu agar keluar dari PAS kerana tiada tempat untuk memperjuangkan bangsa ini di dalam Parti. Nik Aziz mendakwa, berbicara soal Bangsa akan mencemarkan perjuangan PAS yang katanya hanya menekankan soal Islam sebagai platform parti. Beliau juga berkata PAS akan menjadi seperti UMNO jika meletakkan asas Melayu sebagai agenda perlaksanaan dasar parti. Nik Aziz berkata demikian setelah mendengar reaksi beberapa bakal Perwakilan yang berniat untuk membincangkan soal Perpaduan Melayu. Beliau memberi contoh Pemimpin2 Melayu yang lahir dari UMNO hampir kesemuanya kotor dan jijik dari pandangan masyarakat dan bersikap menzalimi rakyat. Melayu bukanlah asas yang penting untuk dijadikan wadah perjuangan kerana bagi beliau, ianya juga akan menyesatkan aqidah.


19 comments:

shuib said...

Aduh Pok Nik...manusia Islam di dalam PAS itu berbangsa apa? Ramaikan bangsa Cina, India, Serani, omputih beragama Islam di dalamnya?

Anonymous said...

Orang tua haramjadah ni adalah ANJING..sbb tu dia menyalik..dia tak suka Melayu..tapi dia menutoh puki Melayu selama berpuluh tahun sampai keluar anak2 Melayu..tendang saja anjing tua ni keluar dari PAS, halau dia ke Siam..anak haramjadah anjing tua laknat! Mampos lg bagus, nerosakkan Malaysia dan org Melayu!

Anonymous said...

saya sokong pok nik..tak ada perjuangan bangsa dalam Islam...hanya dalam UMNO YANG DOK SIBUK PASAL BANGSA.BANGSA TAK KEMANA APA LAGI ISLAM.HARI2 DOK FITNAH ORANG.kuatape kebenda kalau berlawan dok ikat tangan orang.

Anonymous said...

Nik Aziz ni memang tak suka orang Melayu, tapi undi Melayu dia nak sangat, kalau tak undi parti dia tak masuk syurga.

Anonymous said...

aku pulak tak boleh dengar org cakap pasal org tua nyanyuk N.ajis ni! melayu tak nak china doll nak ke???

Pak Tam said...

Cina bersatu bukan kerana agama mereka tapi kerana bangsa mereka Cina maka Cina Gerakan, Cina MCA dan Cina PKR boleh bersatu dan seterusnya memerintah Pulau Pinang. PAS cuba nak dapat undi semua org Melayu, Cina, India, Bangla, Siam, Dayak dan lain-lain yg beragama Islam. PAS menaruh harapan besar bhw org Cina bukan Islam dan India bukan islam akan menyokong PAS kerana DAP dan PAS berada dalam satu pakatan. Jika ini diambil kira maka dlm PRU yang akan datang calon PAS akan sapu bersih dengan majoriti yg lebih besar. Anwar akan jadi PM dan Lim Kit siang pula jadi TPM manakala Hj Hadi jadi Menteri Agama...

mindreader said...

patutlak dap kapiaq suka sangat kat hang,depa tak suka pas tapi depa sangat sayang hang.Hang bolehlaa cakap macam tu.Hang pi dudok dipenang tengok selama dua tahun,baru hang tau langit tinggi rendah.Ni dok bawah tempurung nak komen tentang bangsa dan dunia.Patutlaa tok him bantai hang cukup2.memang patut pun. tua tak sedaq diri.Pi laa tukaq ic hang kata hang bukan melayu kalau berani.khiaaaak thuuuui

Anonymous said...

Pope nicky lupa syarat menteri basar Kelantan ialah bangsa melayu kelantan beragama Islam, jadi pope nicky tak layak jadi menteri besar kelantan, apa lagi rakyat kelantan bangkit je dan tonggengkan pope nicky yang berbangsa jaajud maajud ni. Perak tak jatuh ketangan DAP sebab apa? undang undang tubuh negeri mensyaratkan MB melayu. Pope nicky ni faham tak? bebal tak bolih di ajak si tua kutuk ni.

Anonymous said...

Pope nicky lupa syarat menteri basar Kelantan ialah bangsa melayu kelantan beragama Islam, jadi pope nicky tak layak jadi menteri besar kelantan, apa lagi rakyat kelantan bangkit je dan tonggengkan pope nicky yang berbangsa jaajud maajud ni. Perak tak jatuh ketangan DAP sebab apa? undang undang tubuh negeri mensyaratkan MB melayu. Pope nicky ni faham tak? bebal tak bolih di ajak si tua kutuk ni.

Anonymous said...

Pope nicky lupa syarat menteri basar Kelantan ialah bangsa melayu kelantan beragama Islam, jadi pope nicky tak layak jadi menteri besar kelantan, apa lagi rakyat kelantan bangkit je dan tonggengkan pope nicky yang berbangsa jaajud maajud ni. Perak tak jatuh ketangan DAP sebab apa? undang undang tubuh negeri mensyaratkan MB melayu. Pope nicky ni faham tak? bebal tak bolih di ajak si tua kutuk ni.

Anonymous said...

Inilah agenda halus dajjal. Melayu adalah penjaga atau custodian bagi agama Islam di Malaysia.

Kalau nak hancurkan Islam, lemahkan kuasa politik Melayu. Bila kuasa politik dah lemah, azan pun dah tak boleh kuat sangat, kalimah Allah pun boleh dituntut dan dipermainkan oleh penganut agama lain.

Nik Aziz sanggup menerima pertolongan syaiton semata-mata untuk kuasa politik, ini peryataan dari mulut dia sendiri yang tak boleh disangkal.

Purjuangan PAS adalah perjuangan politik dan bukannya perjuangan Islam. Islam, hudud dan negara Islam hanyalah laungan untuk memperboduhkan orang2 kampung untuk membenci UMNO dan mengundi PAS dan DAP, tak lebih dari itu. Bila dapat kuasa...mana hilangnya hudud dan negara Islam.? Kaki liwat dan zina pun boleh dijadikan imam.

Anonymous said...

buatlah apa pun pok nik nak buat, minta-mintalah umur pok nik panjang untuk melihat islam menjadi hina di bawah pemerentah khalifah dap dan melayu menjadi bangsat dan merempat dibawah tadbir urus anu gerah tuhan. pas menjadi lesu dibawah tadbiran dua iblis tersebut.

Anonymous said...

pok nik pundek la...cakap tak serupa bikin..konon alim,alim ape..alim taik kucing..bangsat..sume benda yg dia cakap sume betul tapi kalau org lain cakap esp melayu sume tak betul...mangkuk hayun pok nik..bodoh sama dgn anwar..pengikut dia pun bodoh...BODOHHHHHHH....

Anonymous said...

nik ajis org siam

kluangman said...

Soal bangsa adalah isu kecil yang sepatutnya Nik Aziz tangani dengan cara bijak sebagai ilmuan dan bukannya 'naik hangin' satu badan. Islam itu cantik pada semua bangsa dan budaya.

Islam jangan digambarkan sebagai anti bangsa, anti kulit, anti dialek tetapi sebaliknya Islam menyatukan semua bangsa.

Anonymous said...

Menate PAS............
Celaka ! Celaka Celaka !

Anonymous said...

LOYA TEKAK...TGK PUAK UMCO NI PUNYA KOMEN

rohdijasad said...

Nama jer tok guru tetapi perkara yang mudah dan asas pun tidak difikir... ALLAH TIDAK PERNAH MENURUNKAN BANGSA KPD AGAMA TETAPI AGAMA KPD BANGSA. sbbnya Lu Pikir Lah Sendiri... TGNA ni menyalahgunakan ilmu yang ada untuk memesongkan fikiran manusia, memecahbelahkan bangsa dan agama, membuat tafsiran mengikut selera dan pandangan yg sempit hanya utk kepentingan peribadi dan parti sahaja. Wajarlah agaknya kita beramai2 berdoa/bersembahyang hajat memohon kpd ALLAH agar diberikan beliau hidayah dan kiranya kehadiran beliau ini memudaratkan bangsa, agama dan negara maka pindahkanlah beliau ke ALAM BARZAKH.

Anonymous said...

The particular charm drops tend to be silver or rhodium as well as precious metal plated having http://www.pandorabeadssell.co.uk/ or perhaps tumbler and include no less than 900 designs [url=http://www.pandorabeadssell.co.uk/]Pandora Bracelets[/url] All these beans characterize the particular birthstones, astrology signs, dogs, alphabets, words, in addition to each one of these Pandora Jewelrywith special in addition to interesting models. Each one of these large selection be sure that there's no repetition regarding style and design. The particular beans are designed so it matches existing bracelet and also necklace around your neck. If you ever are going to acquire necklace rather then beads only, the collection can be much more individualized to charm anyone heart and soul. This necklace foundation will come in in . along with the necklace duration is normally inches. Your dimensions and bases might be interchanged to ensure the option connected with toggle bracelet or maybe the necklace around your neck or perhaps a keychain can be exclusive to your account plus it can usually takes age range to look for the copy in this world.

Powered by Blogger.