May 20, 2011

GEGAR RUSUHAN 3 PUAK MELAYU HARI INI... KL ISYTIHAR DARURAT!!?





DEMONSTRASI... Adakah demonstrasi itu budaya Orang Melayu? Atau budaya Orang Muslim? Ini semua gara2 hendak pertahankan pendirian masing2. Sehinggakan lupa akal yang dikurniakan untuk digunakan secara bijak. 3 Demonstrasi dikatakan bakal diadakan pada hari ini iaitu Jam 10 pagi, 12 tengahari dan yang terakhir 2 petang. 3 Demonstrasi dari 3 fahaman politik yang berbeza. Siapa? Parti mana? NGO mana? Rasa2 nya ramai yang telah mendapat sms mengenai hal tersebut. Yang penting ketiga2 puak ini mewakili Umat Islam dan Kaum Melayu secara amnya. Tidak diketahui siapa penganjur utama bagi ketiga2 demonstrasi ini. Begitu hebat sistem demokrasi di Malaysia sehinggakan Demonstrasi dibenarkan secara aman. Amankah budaya demonstrasi ini? Demonstrasi dilakukan oleh 3 Puak Melayu yang disebabkan oleh apa yang disebut kononnya 'pendedahan' juga dari orang Melayu, yang sehingga kini tiada bukti yang jelas. Dan ianya semakin kecoh apabila 'pendedahan' ini dilaporkan secara eksklusif juga dari sebuah Akhbar Melayu. Melayu... Melayu.. Melayu. Cina di mana? India di mana? Bangsa2 lain mana? Mereka berada di rumah dan menjadi penonton 'Aksi Pahlawan2 Melayu'. Yang sepatutnya bersatu menentang Musuh. Akan tetapi 3 puak ini pula yang bertelagah. Apa penamat kesemua cerita ini? Tepukan gemuruh dari bangsa2 lain yang menonton aksi pertelingkahan jaguh2 Melayu. Mudahkan? Isu utama adalah KRISTIAN. Yang menentang MELAYU, Yang mempertahankan pun MELAYU. Yang menjadi punca kekecohan ORANG MELAYU. Akhbar yang disiarkan pun akhbar MELAYU.... Hmmm.. No komen. Tiba2 teringat pula akan nasihat Tun Mahathir ketika bergelar Perdana Menteri, "Demonstrasi bukan Budaya kita."


9 comments:

Anonymous said...

hi, cukup lah,jgn tak abis abis berdemo,bangsa lain tumpukan masa mencari wang meguatkan ekonomi tapi melayu berbalah sesama sendiri membuang masa.

Anonymous said...

weh sedara..
tukar la tajuk posting tu..
aku pon sokong umno/bn gak.. tapi takyah la nak guna tajuk berbaur provokasi mcm tu.. org lain tgh sibuk berusaha nak harmonikan keadaan, lu pulak bikin spoil letak tajuk mcm ni. itu pasal budak muda meluat ngan penyokong umno/bn tegar mcm kita.. salah taktik nak bangkitkan semangat cintakan bangsa,. alahai..
spoil!

melo

Anonymous said...

betul tu, cukup, bosan tengok melayu islam bertelagah sesama sendiri, yang untung ???, kalau nak buat jugak cubalah buat kat bukit bintang sana or petaling street, ini kat majsid, chow kit, jln tunku abdul rahman suma tempat melayu cari makan,

Anonymous said...

Orang melayu seperti Pas dan PKR mudah diperaltkan untuk kepentingan kaum lain. Guan Eng,Ronnie Liu dan sekutunya tengah celebrate happy hour lihat kebodohan melayu menentang sesama sendiri bagi meniakkan kaum lain.Pas dan PKR harus diharamkan!

Malaysian Epic said...

aku bosan jugak


http://malaysianepic.blogspot.com/

Anonymous said...

melayu bertelagah sebb isu anwar

tanpa menyedari...isu yg lebih penting kian menghampiri...isu ekonomi... pelbagai barangan akan naik harga.... rakyat kebanyakan dah mula bengang kepala!!

asyik isu anwar anwar anwar

siapa nak perjuang isu ekonomi???

shuib said...

Aduhai bangsaku yang semakin hilang budi bicara dan ketelusannya...

rohdijasad said...

Bila melayu ISLAM dah makan BABI / termakan BABI perangainya pun jadi lebih teruk drp org yg memang memakan BABI malahan lebih teruk drp BABI. Islam itu bersaudara tetapi puak ini berseteru sesama Islam dan bersaudara pula bersama Kafir LAKNATULLAH..!!! Mungkin besok semasa nazaknya saudara2 kafirinnya yg akan membacakan yasin, menyembahyangkan jenazahnya, sedekahkan fatihah bila terkenangkan saudara seperjuangannya ini.

Anonymous said...

kalau diteliti sebab-sebab berlaku semua ini serta melebarkan jurang perpecahan antara umat islam di malaysia ialah anwar ibrahim. atas kepentingan politik untuk berkuasa dan untuk menutup skandalnya sendiri, dia terus meracuni pemikiran orang melayu dalam pkr dan pas sambil memberi muka kepada dap untuk naik kepala.

Powered by Blogger.