May 17, 2011

FATWA PAS.. GURU2 DIHARAMKAN MENGAMBIL INSENTIF KERAJAAN BN!!





SELAMAT HARI GURU!! Teringat zaman persekolahan 1 ketika dahulu. Tidak dinafikan. Guru banyak berjasa dan memberi pengorbanan kepada golongan pelajar di sekolah. Dan guru juga berperanan memberi ilmu pengetahuan sedalam2 nya bagi memastikan setiap pelajar mencapai kecemerlangan. Ini adalah amanat dan tanggungjawab yang mesti dipikul dengan penuh keikhlasan. Bercakap soal keikhlasan, Melayu CinDia masih kecewa dengan beberapa Guru yang menggunakan platform jawatan yang diberikan oleh Kerajaan bagi menghasut pelajar2 menyokong Pembangkang. Semalam PM telah mengumumkan insentif tambahan akan diberikan buat kesemua Guru2 yang menjadi tenaga pengajar di Sekolah. Adakah Guru2 seperti Calon PRK DUN Tenang, Cikgu Normala layak menerima inseftif ini? Bukankah UMNO didakwa sebuah parti yang diikhtiraf PAS sebagai sebuah Parti Haram dan Mungkar? Jika itu persepsi mereka, Wang tersebut juga haram kerana ianya hasil titik peluh sebuah Kerajaan pimpinan UMNO, yang kata PAS sebuah Parti yang haram untuk disertai, disokong malah bersekongkol. Melayu CinDia cabar setiap Guru yang menyokong kepimpinan Pembangkang menolak bulat2 wang insentif tersebut. TAK TAHU MALU. DUIT DIJILAT. DISUSULI PULA DENGAN CACI MAKI!! Maaf, bukan semua guru sebegitu..


7 comments:

Zakir said...

Perempuan ini tidak layak lagi dipanggil dengan gelaran Cikgu Mala sebab dia dah berhenti kerja sebagai guru. Sebaliknya dia patut diberi gelaran NORMALA KFC sebab memberi pengakuan "KFC tak sedap!". Lagipun dengan gelaran baru ini, dia akan dikenang sebagai rakyat yang tidak tahu diuntung, sudah kerja elok2, sanggup berhenti dek kerana mahukan jawatan politik yang akhirnya dia kerugian sebab kalah teruk dalam PRK Tenang!

KUCING COMEL said...

AHLIL2 PAS YG BEKERJA NGAN GOMEN SUMER KENA RESIGN WEIHHHH, KERAJAAN BN HARAM! WAKAKAKAKAKAKA

Maya Malaya said...

http://wayangkulitmoden.blogspot.com/2011/05/hobi-3-orang-sahabat-baik-dominique.html

Anonymous said...

Di sekolah2 di kelantan berlambak2 cikgu2 yg zaman sekolahnya dpt biasiswa gomen, ngaji di u gomen, ngajar gajinya gomen byr, tetapi, semua yg gomen buat jahat belaka, haram belaka, tak islamik belaka, bila tak naik pangkat lglah gomen celaka, yg naik pangkat pula makin galak mengata...MATI SUSAH, TAK MATIPUN SUSAH LOOOO

Anonymous said...

BETUL...BETUL...
DULU DEPA ADA CAKAP SEMUA HASIL OLEH KERAJAAN BN HARAM.
SO INSENTIF2 KERAJAAN SEKARANG NI ADALAH HARAM BAGI PENYOKONG2 PAS MENERIMANYA..
HEHEHE
TAPI DEPA SETUJU KE CAMTU? SETAHU AKU, DEPA BEDAL JE. PASTU CAKAP HARAM..HARAM..
HEHEHE

Anonymous said...

best bestt....kalau la cikgu2 atau mana2 kakitangan gomen yang BERAGAMA PAS (bukan agama islam...agama pas)..taknak mabik insentif yg gomen bg aku cetuju....so bhgian hampa..bg pd kami yg sokong gomen. ni.....**aku cdgkan ...gomen kena buat bancian mulai skrg..siapa kakitangan gomen yg sokong pembangkang bg nama..so insentif blh di lelong pd org sokong gomen.....kena ada 2 bangsa bg kakitangan gomen..1 sokong gomen..1 sokong pembangkang...so kaau gomen bg apa2..senang skit nak bezakan...pd name tag tu..kena letak warna berbeza..so tau la...takut salah bg insentif...depa termakan lak..haram tak masuk syurga lak.....**bila najib nak bg insentif pd pensyarah pulak...sbb di opis aku ada juga barua2 pembangkang..yg nganga ja tunggu bonus...bila tak bg maki hamun gimen..dah bg melahap....now pork nik dah kata haram..elok la...untung gomen skitt......

ajai62 said...

Assalam bro

Kasihan aku tenguk Mala ni... Maaruf tu tak reti nak jaga bini. Mala marah sebab laki dia tak layak pun nak dapat insentif kerajaan, tu pasal mula menghasut... Saya ingat cikgu bodoh aje yang tolak rezeki...

Powered by Blogger.