Jun 1, 2011

DESAK KERAJAAN P'PADUAN.. TANTAWI GELAR ANWAR MAHAFIR'AUN!!?





Ternyata benarlah seperti yang didakwa, Nasrudin Tantawi dilihat masih kuat pengaruhnya dalam politik Dewan Pemuda PAS. Tiada Pro Seks Anwar di dalam sayap parti ini. Jika ada sekalipun, politik mereka hanya bergantung kepada Anwar semata2. Hari ini telah berlangsung Debat Wacana anjuran Sinar Harian. Tantawi telah berhadapan dengan Ketua Pemuda UMNO, KJ bagi membincangkan isu fitnah. Tiada perdebatan hangat. Masing2 kelihatan sepakat dalam beberapa isu termasuklah berkenaan isu Fitnah Anwar. Namun, Tantawi langsung tidak membela Anwar berkenaan isu tersebut. Hanya meminta pihak media tidak memainkan isu ini kerana bercanggah dengan institusi Agama dan membiarkan pihak bertanggungjawab menyelesaikan isu tersebut. Perbincangan yang tidak kelihatan Debat UMNO - PAS. Seolah2 ada bibit2 ke arah penyelesaian. Selepas selesai Majlis, beberapa pengikut Tantawi telah memaklumkan bahawa pihak Dewan Pemuda PAS tidak langsung menghadapi sebarang masalah untuk mengadakan sebarang perbincangan ke arah penyatuan Agama. Malah jika ianya diteruskan mereka berkata tidak mustahil akan wujudnya Kerajaan Perpaduan seperti yang dicanang2 sekian lama. Ini kata mereka dimaklumkan sendiri dari mulut Tantawi setiap kali bersidangnya Mesyuarat Bulanan Dewan Pemuda PAS Pusat. Mereka mendakwa Dewan Pemuda PAS mengakui bahawa agar sukar untuk bekerjasama dengan AMK mahupun Pemuda Sosialis DAP yang dilihat ada agenda tersembunyi. Malah sayap dari PKR dan DAP itu kerap mengadakan pertemuan tanpa pengetahuan Dewan Pemuda PAS sendiri dan banyak berahsia dengan mereka. Peristiwa pertelingkahan ketika merebut calon bagi PRK DUN Merlimau yang lepas adalah kemuncak yang menyatakan pendirian hubungan Dewan Pemuda PAS dan AMK. Emmm.. Apa2 lah. Melayu CinDia malas nak dengar soal Kerajaan Perpaduan. Mudah sahaja. Jika mahu, nyatakan pendirian parti, jumpa dan bincang. Nak seribu daya, taknak seribu dalih. Sudah penatlah dok bercerita tentang hal ini. Sekejap nak, sekejap taknak. Apa yang ditakutkan sangat dengan Anwar tu. Pro Seks Anwar dalam PAS bukannya kuat. Jadi? Kita tengoklah. Bak kata S/U Agung PAS Mustafa Ali, "semua ini takdir Allah. Jika Allah mahu ketemukan PAS dan UMNO, kita redha ketentuanNYA."




12 comments:

Anonymous said...

tentawi ni bdak kecikk.....sekali anwar sergah, terkincit2 dia lari...

Anonymous said...

bagus la sekiranya pemuda pas sedar akan fitnah tu biar diselesaikan oleh yg berwajib dan jangan jd seperti pakar fatwa nyanyuk yg suka membela anwar walaupun tahu anwar tu siapa. KErajaan perpaduan akan terjadi bila nik aziz dah tiada lg dlm PAS,sbb beliau yang kuat menentang tp sokong bekerjasama dengan DAPig

Pro Perpaduan said...

Tantawi lagi bukan sebab disergah maybe sebab ANUgerah nya.

Anonymous said...

Tapi kecik-kecik cili padi suara tantawi lagi pedas dari nik aziz. Ada juga usaha dia dari barisan pemuda nak cari jalan menyatukan umat Islam... yang lain tu buat ape? Baik pencen duduk diam2 main dengan cucu.

Putra Melayu said...

Kerajaan Perpaduan bukanlah sesuatu yg mustahil. Jelas penghalangnya adalah dari pemimpin PAS sendiri yg enggan kehilangan pengaruh dan kuasa. Dan paling utama adalah hakikat bhwa DAP amat amat menentang sebarang penyatuan umat melayu melalui perpaduan sbgini krn baginya melayu mampu menewaskn mereka. .Maka saban hari mereka tidak jemu2 mngaburi Pemimpin PAS dgn gula gula kuasa dan harta agar hasrat perpaduan itu hnya tinggal nama.DAPig sedar bhwa melayu yg bersatu pernah menewaskn malayan union oleh british dan mereka x ingin kehilangan kuasa yg ada pd mereka sekarang..
Ayuh PAS.. Mari bersatu..

Putra Melayu said...

Kerajaan Perpaduan bukanlah sesuatu yg mustahil. Jelas penghalangnya adalah dari pemimpin PAS sendiri yg enggan kehilangan pengaruh dan kuasa. Dan paling utama adalah hakikat bhwa DAP amat amat menentang sebarang penyatuan umat melayu melalui perpaduan sbgini krn baginya melayu mampu menewaskn mereka. .Maka saban hari mereka tidak jemu2 mngaburi Pemimpin PAS dgn gula gula kuasa dan harta agar hasrat perpaduan itu hnya tinggal nama.DAPig sedar bhwa melayu yg bersatu pernah menewaskn malayan union oleh british dan mereka x ingin kehilangan kuasa yg ada pd mereka sekarang..
Ayuh PAS.. Mari bersatu..

orang UMNO said...

Nak tau sapa yang terkencit-kencit lari, cuba anwar sergah tantawi.Kita tengok sapa yang lari.Pejuang dan pemimpin yang tulen,adalah pemimpin yang bergerak atas landasan kebenaran yang hakiki.Semua orang tahu sapa anwar ( orang yang paling banyak dosa, penipu nombor wahid).Dan Tantawi, mana ada black record?Anwar takkan berani nak sergah Tantawi kerana Tantawi bkn seperti Mat Sabu, orang yg pertama menggelarkan anwar dgn panggilan al-juburi tetapi sekarang penjilat anwar yg abadi, sama taraf dengan azmin dan mahfuz omar

Bingai @ Bangang said...

semoga perpaduan menjadi kenyataan. InsyaAllah

Anonymous said...

entah berapa masa orang islam dah terbuang..entah berapa banyak pulak hidup mati orang islam membuat lawak sesama mereka oleh pemimpin2 yang culas.Apa ada ertinya selain dari semangat politik merebut Malaysia semata bukan semangat mengekalkan Islam untuk Malaysia..keh keh..
Bukan tak tau persaudaraan dalam islam tu boleh ikat2 dan satu2kan fikiran untuk menggerak ke arah yang lebih baik. Disegi politik Untuk ini..macam2 boleh di perkasakan. Malas nak komen panjang mesti ada punya hujah kata itu ini..yang boringnya..PAS asyik kata dia saja boleh..umno tu semua tak elok..kena ganti habis!!! tak kisah macamnana pun..aziz ker..Anuar ker..karpal sing ker..lim kiat sing ker..qardawi ker..bedal jer! Berbalik buruk2 ke PAS peduli apa..semua hak tuhan sudah di tangan mereka..itu tersemai dan penyuluh perjuangan. Aku tak emosi dengan PAS tetapi aku cuba nak terangkan..apa salahnye terima pentingnya PAS serius bab ni tanpa banyak dalih2 dan sikit2 luka..gitu juga umno..

aku oghang biasa2 jer..perlu bantuan pemimpin2 dalam soal politik. Aku nilai BN lebih ok dari PR kalau nak bertekak..bertekak ler..tapi jangan biar Islam dan melayu sebagai penggerak nya lupus gitu jer..dan bumi isap rokok atas batang pokok tumbang nanti..

1. Langkah awal tak leh ker PAS kuar dan buang PR?
2. Tak leh ker memandu cina2 dan India supaya jadi warga malaysia yang baik dan cinta setia.
3. Tak leh ker tambah momentum program2 Islam tanpa banyak prasangka..
4. Tak leh ker buang tebiat asyik menyalah jer dan kedekut menyumbang. Kurang cakap tapi banyak kojer.
5. Apasal glomour Islam sahaja yang di kejar
....bla bla.. bosan tau! aaaaw aaaaw kesitu pulak
salam

Anonymous said...

Baguslah jika org muda nampak perlunya org Islam/Melayu Malaysia bersatu ... hal tentangan yg otai tu tinggalkan mereka ... dah expired pun.

Demah Y said...

Sememangnya perpaduan itu lebih penting untuk ummah daripada aspirasi peribadi, ego diri dan dendam kesumat. Semoga Allah menunjukkan jalan yang lurus. Manusia yang bagaimanapun adalah jauh lebih hina dan kerdil...

Tuan Tanah said...

Tantawi belum betul2 bersuara.sekali kalau dia bersuara pasal anwar ni rasa aku bukan setakat anwar terkencit nik aziz ngan pemimpin pas lain pun terkencit gak..aku setuju kerajaan perpaduan tapi aku rasa kena tunggu nik aziz mati dulu then baru boleh buat..itu orang tua atas kepala ada batu jugak..x percaya kasi bukak itu dia punya sarban 7 tingkat..sekali tersembol batu nisan dah

Powered by Blogger.