May 31, 2011

ANWAR DAPAT KOMISYEN KONTRAK HASIL KENAIKAN TARIF ELEKTRIK!!





TARIF ELEKTRIK naik. Begitulah graf ekonomi Negara. Ada yang naik, ada yang turun tidak kurang juga yang kekal. Marah? Siapa yang tidak marah. Melayu CinDia sendiri marah. Tapi tidaklah sampai perlu menggunakan lilin sebagai cahaya di rumah. Jika hendak dikekalkan produk dan perkhidmatan di Dunia sampai kiamat, mustahil ianyaakan berlaku. Mungkin sudah tiba masanya beberapa Syarikat tampil menjadi pesaing utama bagi TNB ini. Sepertimana yang berlaku pada Syarikat telekomunikasi Telekom Malaysia atau TM. Siapa sangka? Dahulu syarikat ini memonopoli industri telekomunikasi kini terpaksa bersaing dengan beberapa syarikat Swasta seperti Maxis, Celcom, Digi dan banyak lagi. Mungkin dengan cara ini maka rakyat mempunyai pilihan yang lebih baik. Akan tetapi, Melayu CinDia tertarik, terkejut pun ada apabila terdapat pandangan daripada AMK di kawasan Gombak sendiri yang menjelaskan kebaikan kenaikan tarif elektrik ini. "Susah juga hendak salahkan Kerajaan. TNB ini swasta. Lagipun yang aku sakit hati, beberapa kontrak yang terlibat sebagai pengeluar Tenaga Bebas (IPP) pun ada dari kalangan Pemimpin PKR. Cuba bayangkan, berapa hasil keuntungan lumayan yang mereka dapat? Belum kira komisyen lagi. Aku tahu lah aku dah selalu duduk dengan orang2 macam ni. Kita ahli biasa, apa yang kita dapat. Perut tak naik2 pun." Emmmm...... Perut Anwar jela makin naik bro.... Apa jua alasan sekalipun, TNB mesti lakukan sesuatu bagi menurunkan semula tarif elektrik. Rakyat makin beban. Pemimpin PKR toksah cakap soal ni. Cerita gebang je lebih. Kamu juga yang bertambah kaya.




0 comments:

Powered by Blogger.