Apr 2, 2011

VIDEO SEKS - KULI BELA ANWAR, HINA TUN M SEJIJIK LONGKANG!!





TENGKU RAZALEIGH HAMZAH hari ini sekali lagi cuba mencetuskan kontroversi apabila menyalahkan Tun Mahathir sebagai individu yang memulakan pendekatan politik yang didakwa sebagai Fitnah Kotor sepertimana yang berlaku ke atas Anwar Ibrahim. Sambil membela Ketua Pembangkang tersebut, Ku Li menindas pendekatan politk hasil didikan Tun Mahathir yang beliau dakwa boleh dikategorikan sebagai POLITIK LONGKANG!! Beliau juga percaya, Anwar yang dikenalinya 1 ketika dahulu tidak akan mengamalkan gejala2 sedemikian walaupun ketika berada di dalam UMNO, Anwar cukup kuat dan berpegang prinsip menyokong Tun Mahathir. Ku Li sambil mengambil contoh Kes Liwat Anwar pada 1998, masyarakat amat bersimpati dengan Anwar dan semakin benci dengan Tun Mahathir pada ketika itu. Ku Li mendakwa Video Seks terbabit bukan sahaja milik Anwar, malah ianya tidak sepatutnya ditayangkan kepada sesetengah individu tersebut yang akan mencemarkan keperibadian Anwar yang diakui beliau, punya jasa dan berbakti pada UMNO 1 ketika dahulu.




Ku Li mendesak agar amalan politik melalui serangan seks ini dihentikan serta merta sebelum ianya menjadi parah. Kenyataan mengejut Ku Li membela Anwar Ibrahim ini telah mencetuskan polimik dan kaitan bahawa kemungkinan beliau akan bersama Pakatan Rakyat bagi memantapkan jentera menjelang PRU 13.

Namun apabila ditanya mengenai soal kes Altantulya yang 1 ketika dahulu digunakan Anwar dalam ceramah2 politik dengan mengaitkan Perdana Menteri, Ku Li dilihat enggan mengulas kenyataan tersebut, malah memberi nasihat pula kepada Datuk Seri Najib agar tidak mengikut telunjuk Tun Mahathir yang dilihatnya semakin mengejar glamour walaupun telah bersara. Anwar sebelum PRU 12 telah menjaja kes Pembunuhan Altantulya dengan Datuk Seri Najib sehinggakan di kalangan Pemimpin mereka mendakwa Najib mempunyai seorang anak hasil hubungan Presiden UMNO itu dengan Altantulya.

Tindakan Ku Li tidak memberi sebarang kenyataan mengenai tuduhan Anwar terhadap Datuk Seri Najib pada ketika itu menunjukkan syak wasangka ramai pihak seolah2 beliau ada strategi terbaru bagi memperkukuhkan kembali kerjaya politik beliau yang tidak pernah berkesudahan. Agak pelik lagi musykil, segala pembongkaran terhadap Anwar ini didedahkan sendiri oleh bekas2 sahabat dan penyokong beliau. Kenapa pula Datuk Seri Najib yang tidak pernah langsung menyebut mengenai hal tersebut dipersalahkan?

ps : Biasalah.. Pembangkang akan beri jawapan standard.. Pemimpin UMNO merancang Konspirasi menjatuhkan Anwar. Jawapan yang akan digunakan sehingga Anwar ke liang lahad.



14 comments:

nik mat said...

nak tanya ku li......masaalah istana dah selesai ke?

kalau nak keluar umno pun,tak de hal lah....dulu pun ku li pernah keluar.

Darth Anwar said...

Ku Li dan anwar adalah kedua2nya gila kuasa. Tak sabar nak jadi PM. Lawan ketua. Kalau diberikan negara ini kepada Ku Li dan Anwar, mereka akan berperang sama sendiri.

Jgn lupa, Ku Li belum lagi bayar hutang dgn UMNO: Kelantan jatuh ke tangan PAS 1990, adalah kerana Semangat 46. Bila Ku Li nak rampas balik Kelantan?

Anonymous said...

salam ku

patek rasa ku duduk diam2 saja lagi baik,lagi pun raja kita dah buang ku dari kerabat kelantan

jasa ku patek semua inagt dan kenang tapi 'you are a has been'dan janganlah bercita2 nak datng balik jadi pm.

Anonymous said...

Lim Kit Siang, in the Dewan Rakyat on the Motion of Thanks on Wednesday, 28.2.1990

Finally, I want to refer to today’s press reports about yesterday’s parliamentary proceedings, which gave big publicity to the allegation by the Education Minister, Anwar Ibrahim, that I am raising the issue of the Vijandran issue for sheer publicity and in particular his allegation that I was immoral in raising this issue in yesterday’s parliamentary debate.

This is the typical Barisan mentality, which is now fully mastered by Anwar Ibrahim. Under the Barisan government, the corrupt has not committed a crime, only those who expose the corruption. Now we are told that those involved in pornographic scandals have not done anything very immoral compared to the critics, particularly those who criticise the lack of political morality of the government on the issue.

I regret that for a Minister who regards himself as the guardian of morality of the Barisan Nasional, he could not distinguish the issues involving the political morality of the Government, the Cabinet (including himself) and the Prime Minister.

The issue of Vijandran is not secondary. What is at issue is, firstly, what is the stand of the Cabinet, including Anwar Ibrahim, on the destruction of the Vijandran videotapes, pictures and negatives by the Attorney-General. Do they agree that it is right or wrong, an bona fide exercise of power or an abuse of power. By their silence, the Cabinet, including Anwar Ibrahim, is giving retrospective endorsement to the destruction of the Vijandran videotapes, photographs and negatives.

Secondly, why is the Cabinet, including Anwar Ibrhaim, afraid to find out from the Attorney-General and the Police, the nature of the contents of the Vijandran videotapes, pictures and negatives, as to whether they are pornographic or not? Is it because they have reason to be afraid that if they officially ask, they would be officially told that they are pornographic and featured Vijandran as main actor?

Thirdly, can Anwar Ibrahim and every Cabinet Ministers swear a statement on oath that none of them know, whether directly or indirectly, about the contents of the videotapes, pictures and negatives, and that none of them had seen it? How did the MCA Deputy President and Minister of Housing, Lee Kim Sai, know that the Barisan Nasional logo is not shown on the Vijandran videotapes if he had not seen it?

Fourthly, for a person who want to pose himself as a moral champion and accusing others of moral hypocrisy, is it moral and honest for him to say that the matter should be left for the courts to decide, when he knows that the Attorney-General had destroyed the vital evidence to prove the truth of the allegations about the Vijandran pornographic videotapes scandal? Who is being hypocritical?

I regret that the Education Minister, who is in charge of the moral education and upbringing of the new generation of Malaysians, does now know what is morally right or morally wrong. He should know that he is setting the worst example of morality for the young generation of Malaysians students – giving full support to Vijandran last December to expel Karpal Singh, and now making wild allegations about the DAP being immoral when we questioned the lack of political morality of the government in handling the whole question.

Let me only said that if I had been immoral in raising the issue of political morality of the government in the Vijandran issue in Dewan Rakyat yesterday, Anwar Ibrahim was also in fact accusing the Speaker, Tan Sri Zahir Ismail, of being immoral in allowing me to speak on the subject. At this rate, the only person who is moral will be Anwar himself – and may be, this is why he gave full support to Vijandran last December!

Anonymous said...

jangan kutuk kuli tu dia beri pandangan kepada ahli-ahli umno .cuba buka minda sikit bukan nya kuli membela anwar .tapi memang kenyataan apa yg kuli katakan betul

Anonymous said...

Biasalah dendam lama Kuli pd Tun tak kesudahan..Lebih-lebih lagi bila Tun keluarkan memoirnya...Terkena batang hidung Kuli..

Anonymous said...

kesian kuli...dia pun nak glamor jugak...asyik mahathir je orang duk sanjong..pasni lepas kutuk mahathir kaw2 sure naik rating kuli nih..orang2 pr sure angkat telo kuli tinggi punye..

Anonymous said...

Assalamulaikum...Ku kira KuLI dah tiada tempat dalam politik Malaysia..sila berambus dari UMNO...Kalau letak selain Kuli kat Gua Musang spt Sdr Bazlan atau YB Aziz ..pun boleh menang..

Anonymous said...

Ku Li akan jadi kuli selama2nya. Ada pun tak dipandang, hilang tak dicari.

Anonymous said...

salam,
sampai ke hari ini amarah dan dendam ku li terhadap tun mahathir tidak pernah padam kerana dia yang amat bercita-cita besar untuk menjadi perdana menteri telah tidak dipilih oleh arwah tun hussien yang sebaliknya telah memilih tun mahathir sebagai timbalan. semua orang tahu nafsu besar kuli untuk jadi pm. ingatlah ku li, sebaik manapun perancangan kita sebagai manusia tetap tidak akan dapat mengatasi perancangan Allah swt. Ternyata dan amat jelas, Ku li tidak dapat menerima ketentuan Allah swt.

man on da street said...

Ku Li, your tenure in UMNO has been been overly exhausted. I would suggets that you graciously "pencen" from active politics.Of late, your active involvements in politics,your comments, your "rustling of feathers" with the Kelantanese royal courts, does not really put you in the correct limelight. As an old man from the zaman dulu lagi, your political career does not look very promising, honestly , to make a comeback in UMNO, is a very steep hill to climb. My suggestions to you is this, resign from active politics, be an active blogger and start "screwing up" as many personalities as you want, that way you'll be judged as transparent and neutral without any ulterior motive or hidden agenda. Start living the life in your "WHITE HOUSE" in Ampang.

man on da street said...

While you're at it living in that "WHITE HOUSE" in Ampang, I would like to quote from Martin Luther King " I HAVE A DREAM........"

Anonymous said...

Ku Li ni ibarat talam 2 muka.
Disebabkan kuasa, beliau terpaksa berpaut pada UMNO. Kalau tidak poltiknya mati.

Selama ini niat beliau tak pernah bersih. Pilihan raya kecil baru ni pun kesungguhan beliau tak seberapa. Tetapi bila dilantik sebagai ketua pengarah pilihan raya BN, beliau TERPAKSA lakukannya, kalau tidak nampak sangat KEBENCIANYA..

Nak join PAS, tak sebulu, nak join PKR takut kena pinggir, akhirnya terpaksalah bengkakan hati duduk dalam UMNO.

Nasihat aku la...KULI bersara dah ler...tak payah fikir2kan pasal politik. Nak jadi PM dah jauh sangat dah...marahkan Tun M pun tak guna. Kalau nak bandingkan Tun M dgn KULI jauh panggang dari api, cuma bezanya KULI ni datang dari Istana.

TUN M lebih bagus 100000 kali ganda dari Ku Li..Perubahan MALAYSIA ni disebabkan oleh TUN M, bukan dari Anuar, bukan dari Ku Li.
Kat Gua Musang tu apa yg ada Ku Li, org terima Ku Li pun pasal pengaruh jer, bukan pasal kebajikam atau apa yg Ku Li buat. Senang cerita pasal orang Malu pasal Ku Li orang Istana....

Anonymous said...

ahahhh xnak komen kes altantuya pasal dia la mastermind kes altantuya tu... goblok punya kuli!

Powered by Blogger.