Apr 19, 2011

VIDEO SEKS ANWAR.. DATUK ESKAY CABAR POLIS!!?





Salah seorang daripada trio 'Datuk T', Datuk Shuib Lazim berkata, mereka tidak berniat untuk menyebarkan video lucah yang didakwa melibatkan seorang tokoh utama pembangkang. Oleh sebab itu, Shuib menyifatkan sebarang tindakan yang mungkin dikenakan ke atas mereka sebagai "tidak adil" kerana mereka tidak sepatutnya didakwa atas tuduhan berkenaan. "Kita rasa kita bukan dedah kepada orang ramai, kita cuma tunjuk kepada pemberita. Pemberita yang akan jadi saksi (dalam kes tayangan video berkenaan). Tak adil... Kalau betul kita nak sebarkan, kita boleh buat 10,000 salinan. Itu barulah boleh kata sebar (bahan lucah). Tapi kalau polis kata kita salah, kita tanggunglah." Itu ulasan Datuk Shuib.




Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas satu kenyataan polis semalam yang menyatakan berkata trio berkenaan mungkin dikenakan tindakan kerana kesalahan mengedar dan menayang video seks tersebut. Dalam pada itu, beliau turut mengesahkan bahawa satu video pendek yang tersebar di Internet sejak awal bulan ini merupakan sebahagian daripada video penuh sepanjang 22 minit. Shuib bagaimanapun berkata, beliau tidak tahu bagaimana video berkenaan boleh tersebar di Internet memandangkan rakaman asal dan serta satu salinannya telah diserahkan kepada polis.

"Ada satu (rakaman) asal, ada satu salinan. Semuanya polis telah ambil, kesemuanya sekali. Sebab itulah tak sepatutnya bocor. Buat apa tunjuk sikit sangat? Sepatutnya tunjukkan semua terang-terang. Tak payahlah tunjuk sikit-sikit," katanya secara berseloroh. Namun, Shuib turut mengakui bahawa beliau turut berasa terkejut apabila mengetahui bahawa video pendek itu telah berlegar di Internet. Jelasnya, beliau tidak tahu menahu mengenai tulisan dalam bahasa Thai yang tertera di imej video pendek tersebut.

"Semuanya buat di sini," katanya lagi yang turut menafikan spekulasi bahawa video berkenaan mungkin dirakam di negara berkenaan. Dalam pada itu, beliau turut menggesa supaya pihak polis membuat pemeriksaan DNA ke atas seutas jam tangan yang dikatakan telah diambil daripada lokasi penggambaran berkenaan.

"Sepatutnya (polis) buat (ujian) DNA sebab dekat situ mungkin ada daki (pelaku seks tersebut," tegasnya. Jam tangan berkenaan juga telah diserahkan kepada polis, katanya lagi.

Video lucah versi penuh itu ditayangkan kepada sekumpulan wartawan oleh Shuib dan dua lagi individu – bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik dan juga seorang usahawan Datuk Shazryl Eskay Abdullah. Selain tayangan pada 21 Mac kepada sekumpulan wartawan yang diadakan di sebuah hotel ternama, video berkenaan juga telah ditunjukkan kepada bebeberapa orang individu berkepentingan.

Timbalan pengarah jabatan siasatan jenayah Datuk Acryl Sani Abdullah Sani semalam dilaporkan berkata, individu terbabit mungkin dikenakan tindakan memandangkan siasatan mengikut Sekyen 292 Akta Kanun Keseksaan itu menjurus kepada pihak yang menayangkan video berkenaan.


23 comments:

Anonymous said...

sepatutnya pemberi maklumat dilindungi...az

Anonymous said...

Sebab itu hati-hati...Pelesit Omega tu pandai spin...kita pulak yg akan dibelitnya...

Anonymous said...

dah director perogol bawah umur nk lindung apa lagi...skrg ni bro isunya ialah isu ni dah kantoi...plot dan moral cite ni hancur sbb pengarahnye bodohhh..

Anonymous said...

woi anon 6:42 dgn 6:58 yg ko bodoh nk mampus sgt ni nape!!!! korang paham tak isu ni...Umno dgn Polis dh x boleh lg cover Trio Bodoh T 3 ekor tu lg sbbb isu video seks ni x betul,jam omega tu pulak sengaja eskay wujudkn sbb nk alihkan isu ni...skg ni kambing2 dan monyet2 bodoh dlm umno pun x pecaya itu anwar kecuali nazri aziz...jd mudah cite nye filem blue rahim ni x laku dan jd liabiliti pulak pd Umno/BN.klu nk kenakan anwar pun bukanlah pengarah Rahim tambi Chik tu,surahlah bekas imam masjid yg lawan Azizah kt Permatang pauh dulu tu ke baru la org boleh percaya,atau sekurang2nya boleh buat rakyat msia jd huru hara tp kalau Tambi Chik suruh je la Zul Kulim 110 % dgn Lokman Adam e yg percaya.kahkahkahkah

Anonymous said...

Woi.. Anon 7:16...mana hang tau cerita ni tak betul..kau pakai bomoh ke?...

Anonymous said...

hukumlah pembawa berita itu...kami rakyat tak kisah...mereka pun dah redha

sekatlah tayangan seterusnya di alam maya...kami rakyat tak hirau

tak mau dakwa pelaku dalam video tu pun kami terima...

Yang kami nak tahu siapakah pelaku utama video itu...

Kami beri amanah kepada pihak berkuasa untuk buktikan kebenaran maka tunjukkan kebenaran itu.

Anonymous said...

anon 7.16 ni mmg dah tak boleh nk layan da..otak dia ni dah penuh taik..klu ANU ar tutoh dia pun dia kata org lain..klu dia blowjob ANU war pun dia akan kata bkn ANU war..jd pendek kata kita kesiankan jer la dia nih..dah tak boleh nak buat apa dah..lg pun dia ni pun dah ada tiket ke syurga dari mur shit Parti Anak Setan N ajis..biorla dia terjun dgn labu2 dia..huhuhu..wek..

Anonymous said...

muka , rambut, badan 1005 anwar. apa lg nak dalih

Anonymous said...

muka, rambut, badan 100% anwar, apa lg nak dalih

Anonymous said...

kdg2 jd pelik lak..org yg nak dedahkan kemungkaran nak didakwa..tp org yg buat mcm2 kemungkaran dibiar bebas ke merata ceruk wlu pun ke luar negara.. bagai helang terbang tinggi..kompius aku..

Anonymous said...

Sabar sabar.. cerita tak habis lagi.. mula mula kena dakwa datuk trio dulu.. sebab ada peruntukkan nak dawka dia.. nanti penyokong PR cakap polis tak buat kerja pulak.. Lepas tu baru bukak cerita video seks tu.. sabar lah sikit.. Jangan pancut cepat macam anwar tu.. ikutlah CSL.. boleh tweet masa buat kerja..

Anonymous said...

Seksyen 292, Kanun Keseksaan - tak boleh pakai untuk puak2 UMNO/BN. Undang2 ni hanya terpakai untuk para peniaga kecil pasar malam dan tokey kedai video/ VCD/CD lucah yang tak beri rasuah kepada mana2 pihak penguatkuasa/ polis malaysia!

Arahan: Kera Jaan BN Malysia

Anonymous said...

haiya,

apek tiga (TRIO) alang2 seluk pekasam, sampai masuk kapla pun takpa. alang2 mau kena tangkap..kasi sebar buat copy manyak2 jual itu pasai malam..gua guarantee haoliau! kalu ada plan nak release itu cd anuhwar itu calling2 aaaa..wa mau apply jadik agen...

haiya...

Berita Harian online said...

silap datuk T pasal diorang tayang pada umum dulu..patut buat report, dan bg salinan video pada awal2nya..

yg ori, simpan..incase polis buat bodoh..pastu baru panggil umum bg tgk..nampak mcm tergesa-gesa sangat..lepas pilihanraya pun boleh buat..rancang strategi betul2..

Anonymous said...

kenapa dok kalut sanagt kes belum jalan pun lagi dah macam2 ceta... yang pasti akan terbongkar satu persatu lepas ni

Anonymous said...

Aku cuma rakyat biasa yang masih mahu menggunakan akal fikiran. Aku tak ambil hal dengan dakwaan konspirasi atau cerita spin mana-mana pihak,kerana yang lebih penting kebenaran perlu ditegakkan.

Kalau Datuk T bersalah maka kenakan tindakan dan pada masa yang sama aku harap pihak berkuasa melanjutkan siasatan samada DSAI adalah pelaku dalam video tersebut.

Rasanya PKR pasti tidak berminat untuk mencari kebenaran berdasarkan response mereka. Agak mudah melonggokkan semua kemungkaran atas alasan konspirasi, fitnah dan sebagainya.

Aku tetap aku dan kebenaran adalah penting bagi aku yang hanya rakyat biasa.

Anonymous said...

anon 7:16 dan anon 8:10 tu dah tak boleh nak terima kenyataan dah. otak dah penuh taik. potong kote pun puak2 ni tak kan percaya punya...percya lah cakap aku...

Anonymous said...

Kata Dato' Shuib "semuanya buat di sini."
Saya nak buat repot polis kerana Dato tsb. mengaku buat video porno dalam negara kita M'sia. Ini lagi parah.

Anonymous said...

Apa yg nak susah hati sgt tentang video ni, nanti dlm mahkamah terbongkarlah semuanyer, memang polis boleh dakwa penayang video tersebut tetapi kita kena ingat polis bukannyer bodoh, diaorang tau kerja diaorang,

1. Report telah dibuat oleh DSAI
2. IP dibuka dan siasatan bermula
3. Polis akan dapatkan bahan iaitu video lucah itu serta jam tangan Omega
4. Polis akan siasat ketulinan video dan tuanpunyer jam tangan Omega serta tempat yg dikatakan berlaku kejadian tersebut iaitu tempat dia menyudu china doll tu
5. Polis akan siasat siapa yg merakamkan video itu dan apa tujuannyer
6. Seterusnyer polis telah mengesahkan bahawa video itu tulin mulin, serta tempat kejadian, siapa perakam dan siapa pelakon “lagak ngeri” telahpun diketahui yg melibatkan ramai saksi dan seterusnyer mereka akan menghantar kertas siasatan kepada peguam negara untuk diteliti dan jika ada kes dakwaan akan dilakukan.

Biarkan Datuk T kena dakwa, sebab semasa pendakwaan semua yg terlibat akan dipanggil untuk mengesahkan peranan masing-masing dan semasa itulah kebenaran akan menjelma kerana akan terbongkarlah semua cerita didalamnyer, kalau betullah Brother Anwar Bin Ibrahim telah disahkan sebagai pelakon “lagak ngeri” didalam video tersebut maka sudah tentu pihak polis tidak akan melepaskannyer dan akan dipanggil menjadi saksi dan kita kena ingat berpuluh saksi telah diambil statement mereka dan mungkin ada diantara mereka nampak Brother Anwar Bin Ibrahim masuk dan keluar di hotel itu dan juga semasa menuju kebilik.......... dia nak lari mana?, dan sudah tentu di hotel tersebut ada CCTV, tak tahulah kalau dia pakai wig dan baju kebaya ketika itu untuk penyamaran supaya senang dia nak keluar masuk ke tempat maksiat tu dan kita kena ingat mesti ada orang yg menguruskan kemasukan kebilik itu........ takkan pekerja tu kena tutup mata dgn kain hitam masa nak bagi kunci, banyak lagi bukti-bukti yg akan pihak polis kemukakan.

Tujuan pihak polis memang untuk mendakwa Datuk T tetapi disebalik dakwaan itu dengan tidak secara langsung terbongkarlah siapa pelakon lagak ngeri didalam video itu, pihak polis tidak perlu mendakwa pelakon tersebut, yang pentingnya mahkamah akan diberitahu siapa dia sebenarnya.

Bagi Datuk T, mereka terpaksa berkorban untuk menghalang syaitan ini daripada menjadi Perdana Menteri dengan cara menyebarkan video ini dan mereka juga terpaksa menerima dakwaan dan hukuman yang akan dikenakan kepada mereka nanti, tetapi rakyat akan tahu siapa sebenarnya melakukan maksiat didalam video itu.

Mahuke kita menerima seorang Perdana Menteri Malaysia yang moralnya terlalu rendah? dan dianya digunakan oleh mereka yang tahu tabiatnya?, Nahuzubillah Minzalik, mintak dijauhkan oleh Allah S.W.T. Amin.

Anonymous said...

ramai jugak penjilat batang anugerah tuhan kat sini ye? hehe

samadlelong said...

DATO T TAKUT PASAI APA BUKAN KES JENAYAH HIGH PROFAIL,INI KES HUJUNG JARI JE, BUKAN BOLEH HUKUM GANTUNG, CINA YANG DI CHARGE MEMILIKI, MENGEDAR DAN MENJUAL VIDEO LUCAH DAH DITANGKAP BERPULUH KALI PUN MASIH AKTIF JUAL VIDEO LUCAH TERSEBUT DI PREMIS YG SAMA. NI KES TAYANG BUKAN EDAR DAN JUAL, TAKUT APA

Anonymous said...

Sangat2 berharap yang keadilan akan terlaksana. Kapada *pelakun* handalan dalam video tersebut..

...aku ucapkan..GOOD LUCK TO YOU!!

Anonymous said...

Dt 3 tak bodoh ,aku tak bodoh,,polis?,,,ok ok tak bodoh HABIS SAPA YG BODOH ???
Ni baca yg aku PASTE bwah Ni , Monyet ni yg bodoh sbb panjat pkok kelapa yg "KelapaGoming"
Dia ni yg BODOH :

Anonymous says:
Tuesday, April 19, 2011
woi anon 6:42 dgn 6:58 yg ko bodoh nk mampus sgt ni nape!!!! korang paham tak isu ni...Umno dgn Polis dh x boleh lg cover Trio Bodoh T 3 ekor tu lg sbbb isu video seks ni x betul,jam omega tu pulak sengaja eskay wujudkn sbb nk alihkan isu ni...skg ni kambing2 dan monyet2 bodoh dlm umno pun x pecaya itu anwar kecuali nazri aziz...jd mudah cite nye filem blue rahim ni x laku dan jd liabiliti pulak pd Umno/BN.klu nk kenakan anwar pun bukanlah pengarah Rahim tambi Chik tu,surahlah bekas imam masjid yg lawan Azizah kt Permatang pauh

Powered by Blogger.