Apr 17, 2011

SUPP KELUAR BN!!?





SUPP kini tidak lagi dilihat sebuah parti yang mewakili suara rakyat Sarawak terutumanya dari kalangan masyarakat Cina di Negeri tersebut. Ianya mengingatkan Melayu CinDia terhadap prestasi pencapaian MCA pada PRU12 yang lalu. Mungkin tsunami politik Cina lewat tiba di Negeri Bumi Kenyalang. Dan mungkin juga rasa kesal dan insaf seperti pengundi Cina yang tidak mengundi BN di Semenanjung akan mula dirasai di Sarawak dalam 3 ke 4 bulan selepas ini. Adakah SUPP akan melakukan 1 perubahan besar di dalam arena politik?? Ikuti kupasan Melayu CinDia pada malam ini.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

11 comments:

AbangRM said...

Orang BN sudah tak perlukan lagi majoriti orang Cina yang sokong DAP...kita boleh menang tanpa sokongan majoriti orang Cina...terbukti semua pilihan raya kecil dan PRN sarawak..90% Cina sokong pembangkang...walau bagaimanapun kita tetap menang...ini bermakna BN mampu menang tanpa sokongan 90% orang Cina...tumpukan perhatian kepada kaum2 lain kecuali Cina...jangan membazirkan wang dan masa...berikan masa dan wang itu kepada kaum lain...

Anonymous said...

kerusi majoriti cina bukan penentu kemenangan dlm pilihanraya di srwk!!!!!!AYUH, BANTULAH PENYOKONG TEGAR BN!!!!TIDAK RUGI KRN KITA AKAN BERHADAPAN PRU 13.KENAKAN EGO LKS DGN BANGGA SOKONGAN KAUMNYA....APA2PUN TAHNIAH BN SARAWAK....BERSATU KITA DLM MENGEKALKAN KUASA ORG KITA... KITA HANYA ADA KUASA, EKONOMI JAUH SEKALI.tumpukan perhatian kepada kaum2 lain kecuali Cina...jangan membazirkan wang dan masa...berikan masa dan wang itu kepada kaum lain...

Anonymous said...

tolong tunaikan janji pada Yang menyokong .jgn buang duit Dan masa pada yg tak percaya pada bn .

Anonymous said...

inilah masa untuk pengabungan MCA/Gerakan/SUPP menjadi satu kita dah nampak keadaan yang perlu dibuat hanya dua parti untuk cina MGS/DAP parti india pun sama tak perlu lah banyak-banyak parti menyusahkan BN je. kalau nak sangat jadi president parti, suruh diorang buat parti syarikat je lah, boleh jadi ceo/president

Anonymous said...

DiKuching semua kawasan pintu masuk Kuching hendaklah dimulakan perniagaan yang dikendalikan oleh pribumi yang selama ini mengkayakan bangsa yang dah dikayakan oleh pribumi diSarawak sekarang hendak kuasa pulak. Tak perlu masuk Kuching untuk membeli belah.Pribumi hendaklah berniaga dengan kaum sendiri dan menjual barangan dengan harga lebih rendah dan di subsidikan oleh mereka yang sudah kaya ( Taib Mahmud)supaya menyekat keuntungan bangsa ini yang sudah kaya hendak berkuasa pulak.Mereka selama ini buat pribumi,Melayu dan Melanau sebagaimana Lone Ranger buat kepada kaum Red Indian di Amerika. Jangan pulak ada Tonto diantara kaum kaum kita.

F I E Q A H said...

kenapa kita perlu tolong orang yg dah tentu akan menikam belakang kita..kenapa kita perlu bazirkan wang untuk tarik sokongan meraka...mereka dah tentu dah kaya-raya...semua kawasan bandar di m'sia mereka perintah.kws tumpuan ekonomi m'sia...biarkan mereka fikir sendiri siapa yg akan mereka sokong kalau tak di beri bantuan..fikir-fikir..kan lah..

tiara said...

so najib tak usah lagi nak bagi peruntukan berlebihan untuk SRJK(C)selepas ini. Kita tumpukan pada kawasan yang menyokong BN dari dulu yang menjamin kemenangan BN. Jangan kita bantu kepada bangsa yang tidak mengenang budi dan yang tidak sedar dek untung!

Anonymous said...

Tahniah BN,bersatulah kita, mereka sememangnya sudah lama x mahu bersama kita .Mereka hanya mengintai dan menanti peluang kealpaan kita untuk merampas satu-satunya harta pusaka yang kita ada....KUASA .Ayuh....Bersatu,Bersatu,Bersatu...

Anonymous said...

Betul...betul..betul..betul..betul,kepada semua komen Anon diatas bahawa tak perlulah nak bermurah hati dengan orang yang kendekut sokongan kepada kita. Tumpukan pembelaan di kawasan yang setia menyokong BN daripada mula sampai sekarang kepada kaum melayu/melanau dan dayak. Usah lagi di bangunkan bandar bandaraya di kawasan cina kerana mereka boleh minta tolong dengan bantuan DAPig sahaja. Jangan lagi bangunkan sekolah2 Jenis SJKC(C) atau apa2 tender kerajaan BN kerana dia orang dah cukup kaya. Bagi tender kepada orang2 melayu dan pribumi yang tidak pernah putus menunjukkan kesetiaan kepada BN. Melayu PKR dan PAS jangan bagi kerana mereka adalah pengkhianat bangsa. Buat sekolah untuk kaum Penan, Iban, Kendayan dan lain2 etnik pendalaman kerana mereka lebeh mengharagai dan memerlukan. Ingat BN kasi ajar sama kaum cina yang tidak sadar diri duduk merempat di negeri orang jadi gangster lagi.

Adi Kencana said...

Undi Cina kalau langsung x dapat susah nak bentuk kerajaan yang teguh terutamanya dalam keadaan Melayu berpecah. Strategi kena macam tarik rambut dari tepung - rambut x putus & tepung pun x tumpah.

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

Harap semua orang melayu sedar dan bangun untuk bersatu kembali.. pelajarilah dari keputusan pilihanraya sarawak ini sebelum terlambat..

Tugas utama sekarang ialah untuk memberi kesedaran kepada semua bangsa melayu.. apakah cara terbaik yang kita boleh buat..

Powered by Blogger.