Apr 15, 2011

SARAWAK.. 29 CALON DUN BN BAKAL KELUAR PARTI!!?





29 kerusi DUN Sarawak kini dalam keadaan berjaga2 dan mesti dipantau. PKR dan DAP kini sedang mempergiat kempen fitnah ke atas Kerajaan BN dan memberi janji2 Seks Cinta mereka sepertimana yang pernah mereka lakukan pada PRU12. Ini terbukti apabila di kalangan Pemimpin2 akar umbi BN mengakui tiada pemantauan yang lebih mantap dari BN Sarawak di kawasan2 DUN tersebut memudahkan Pembangkang untuk terus menguasai serangan fitnah ini. Malah jika ianya tidak dipantau, BN berkemungkinan akan kehilangan kerusi2 tersebut. Melayu CinDia mendesak agar Pemimpin2 BN Negeri dapat memberi penerangan dengan lebih jelas agar Rakyat Sarawak tidak akan dicabul oleh Anwar dan kuncu2 nya sepertimana yang pernah berlaku di Semenanjung 1 ketika dahulu. INGAT!! SETIAP UNDI KE ARAH PEMBANGKANG AKAN MENGGADAI NEGARA!! JADIKAN 4 NEGERI SEMENANJUNG YANG SEDANG DIJAJAH PEMBANGKANG SEBAGAI PENGAJARAN KITA SEMUA!!


8 comments:

Sokong Gelombang Rakyat said...

"Kalau Najib betul-betul telah melulusan peruntukan itu , rakyat lagi marah, dan mahu tahu ke mana pergi dana itu dan juga peruntukan-peruntukan sebelum ini. Kenapa sehingga kini masih ramai masyarakat Iban, Bidayuh, Melanau, Dayak dan sebagainya terus miskin?, kata Tian kepada TVSelangor.

Punca rakyat miskin

“Ini yang menjadi persoalannya sekarang, Kita mahu tahu punca rakyat Sarawak terus miskin, jika benar Putrajaya menyalurkan begitu banyak wang kepada kerajaan negeri Sarawak,” tambah beliau.

Najib semalam mendakwa BN jauh lebih mampu daripada Pakatan Rakyat untuk menyalurkan bantuan kepada Sarawak dan merujuk kepada program-program yang diperkenalkan beliau.

Namun hakikat adalah Sarawak negeri keempat paling miskin di Malaysia meskipun mempunyai hasil minyak, balak dan sumber semulajadi yang lain.

Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud yang memerintah Sarawak untuk 30 tahun dibelit dengan dakwaan rasuah dan penyelewengan kuasa. Keluarga beliau dituduh memiliki harta benda bernilai berbilion ringgit di dalam dan luar negara.

Terdahulu, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng menjanjikan RM 1 billion untuk kemudahan awam seperti jalan, air dan bekalan elektrik di kawasan luar bandar jika Pakatan Rakyat diberi mandat menubuhkan kerajaan negeri.

Guan Eng juga berkata kerajaan negeri Pakatan Rakyat juga akan menuntut kerajaan Persekutuan menaikkan royalti minyak daripada lima peratus kepada 20 peratus untuk menampung dana itu.

Tian berkata Pulau Pinang dan Selangor menjadi contoh jelas keupayaan Pakatan Rakyat membela penduduk dengan mengekang rasuah dan menjalankan urus tadbir telus.

"Rakyat Sarawak patut tanya ke mana pergi dana yang diperuntukan oleh kerajaan pusat itu, kalau dana telah diperuntukan, tetapi orang Dayak masih miskin ia jelas amalan rasuah yang teruk.

"Orang Dayak yang hidup dalam pendalaman masih menanti-nanti, dari mana, bagaimana, dan kemana dana ini pergi dan kenapa mereka sehingga hari ini tidak dapat apa-apa faedah dari peruntukan yang dijanjikan Barisan Nasional" tambah Tian.

Anonymous said...

Tuan,
Pilihanraya Sarawak adalah ujian kepada kaun cina atas kesetiaan mereka kepada BN. Jika dalam pilihanraya Sarawak ini ternyata mereka memilih DAP dan PKR maka kerajaan BN mesti membuat perancangan yang betul dalam PRU 13nanti. Cina mesti mengundi BN untuk kelangsungan kemakmuran Malaysia. Fikir-fikirkan.

hangkedee said...

Chinese is steal a chinese

Naluri Rakyat said...

salam,
semoga tuan dapat membantu mempromosikan blog baru ini:

http://nalurirakyat.blogspot.com/2011/04/panas-antara-ds-najib-dan-anwar.html

tq...

Anonymous said...

memang bodoh 'kamu'...dlm pale hotak anwar 'yng pnting aku jdi PM hal lain aku tak pduli'...deputy confirm dari DAP 'bila itu anwar suda resign ini malaysia kami punya'.....so pas tu malaysia ada hubungan diplomatik ngan israel(mcm singapore la kn)..hahhhh!!! c2 la 'kamu' lihatlah mcm mana sungguh demokrasinya parti 'kamu'...mcm mana ngan pas???kahkahkah korang ingat mcm mana?ada mata?ada otak?perhatikan PAS skrang ni cam mana....

Anonymous said...

Apa salanye sesekali sokong pembakang.. klu x ade pembakang.. kerajan pemimpin yang ada akan lupe hak rakyat.. sibuk nak kaya kan kroninye jea. dengannya ada pembangkan jadi kena lea pemimpin2 kerajan skrg jaga rakyat.. kadang2 idea dari pembangkag sangat berguna sebagi hak rakyat.. contoh kes saman ekor.. tol..dan sebagainye. Selama ini ramai yg tak tau hak mereka... sebagai rakyat..

Anonymous said...

Berilah peluang dan ruang terbaik bagi rakyat Sarawak.

Usahlah rakyat Sarawak ditipu, diugut, dipaksa dengan pelbagai kepalsuan dan manipulasi politik kapitalis UMNO/BN....

Takkanlah ‘politik rakyat Sarawak’ hanya sekadar memperjuangkan POLITIK MURAHAN mengikut sentiment sempit UMNO/BN seperti isu sex/lucah orang2 tertentu, liwat, video lucah bikinan UMNO, Jam OMEGA atau lain2 saja …….?

Apakah tahap politik rakyat Sarawak hari ini ( selepas 48 tahun merdeka) masih tidak mampu memikirkan politik negara dan masa depan generasi mereka yang melibatkan isu2 negara dan rakyat yang lebih besar seperti
- HAK TANAH & ketidakadilan pemerintah,
- pembolotan KHAZANAH negeri/ negara,
- agihan pembangunan yang berat sebelah & pilih bulu,
- amalan RASUAH dan penyelewengan kerajaan,
- kerosakan nilai AKHLAK & budaya bangsa,
- DADAH, krisis sosial, jenayah & kesejahteraan rakyat,
- keselamatan & kedaulatan Negara,
- sistem kerajaan demokrasi yang betul & konsep ‘separation of power’,
- kepimpinan negeri/negara yang berkredibiliti, progresif & berintegriti,
- dll.

BN tak payah lah lagi mempolitikkan dan mengeksploitasikan ‘dana rakyat & pembangunan infrastruktur’ untuk kepentingan politik peribadi ketua2 mereka. …

Yang ada peruntukan adalah kerajaan, bukan parti/ individu tertentu.

Siapa yang diberi kuasa untuk tubuh kerajaan, maka dialah yang memegang kunci dana dan peruntukan negeri/ Negara!

Sesiapa yang berkuasa dialah yang mampu memberi peruntukan projek/ pembangunan kepada rakyat.

Oleh itu, rakyat perlu focus kepada siapa yg tadbir kerajaan negeri Sarawak selepas 16 April 2011?

BERILAH KEBEBASAN DAN KEADILAN DEMOKRASI bagi rakyat Sarawak.
Hanya rakyat Sarawak menentukan nasib dan bentuk kerajaaan negeri yang dinginkan.
Kerajaan Negeri Sarawak adalah hak mutlak rakyat Sarawak dan dengan izin Allah.

Anonymous said...

nak sokong pembangkang?memang ada baiknya parti lawan ni atleast kerajaan sedar mana yng kurang mana yng terlebih mana yang tak boleh buat mana yng boleh buat tpi nak sokong pembangkang sampai nak kena undi dorang?tak sanggup aku nak tengok negara sendiri kena gadai...sorang kawan baik zionis,sorang pula kawan baik komunis dan yng sorang pula ikut suka ati dia nak ubah agama dia ikut sedap parti dia...

Powered by Blogger.