Apr 19, 2011

RUSUHAN KAUM.. DAP BONGKAR TUN M PERANCANG UTAMA 13 MEI!!?





TUN MAHATHIR MOHAMAD mengucapkan Syabas kepada DAP kerana berjaya dalam melaksanakan strategi perkauman dalam membolot kuasa beberapa kerusi DUN di Sarawak baru2 ini. Tindakan DAP ini kata beliau sangat 'proaktif' dan mampu menarik minat 90% kaum Cina di Sarawak untuk mengundi DAP. Tun M mengingatkan kepada kesemua kaum yang mengundi BN pada PRU DUN Sarawak agar bersatu dan menjadi benteng kepada semangat perpaduan kaum di Negara ini. Tun M berkata jangan dihiraukan lagi dengan kaum Cina yang mengundi DAP dan biarkan parti serpihan PAP dari Singapura itu menjaga kepentingan mereka. Tun M mencabar DAP jika benar mereka mampu memantapkan ekonomi Negara. Akan tetapi ianya tidak akan berlaku sama sekali kerana DAP akan hanya membolot dan memonopoli kuasa ekonomi terhadap satu kaum semata2 menyebabkan berlakunya ketidakseimbangan yang kritikal akibat dari kejatuhan taraf hidup kaum2 lain. Ini merupakan impian DAP yang kata Tun M sejak Singapura keluar dari Malaysia lagi. PAP yang merupakan parti pemerintah Singapura telah mengarahkan Pemimpin2 serpihan di Semenanjung menubuhkan parti DAP bagi meneruskan strategi jangka panjang bagi membolot kekayaan Negara. Tun M turut menasihati masyarakat Cina di Malaysia agar bersyukur kerana kaum ini diberi peluang perniagaan yang sangat mengagumkan. Malah, kaum Tiong Hua di Malaysia bebas untuk menjalankan aktiviti2 perniagaan masing2 tanpa sebarang gangguan. DAP 1 ketika dahulu pernah cuba menyerang Tun M dengan mendakwa bekas Perdana Menteri ini merupakan pencetus peristiwa hitam 13 Mei 1969. Akan tetapi, serangan itu ternyata tidak menjadi kerana masyarakat Malaysia tahu akan situasi yang sebenar.


5 comments:

panglima hitam said...

mari kita BOIKOT kedai2 yg undi DAPig

ntahla said...

baru nak boikot ker? aku dah lama dah boikot kedai cina dan india.. perosak bangsa.. biarpun kedai itu orang PAS, aku akan pergi juga berbanding kedai cina.. sebabnya walaupun aku benci orang PAS, tp dia tetap orang islam, dan antara kedai kafir dan kedai islam.. aku tetap pilih kedai islam...

Anonymous said...

Betul tu kita patut boikot kedai cina.. Diaorg ni pun dah bertambah eksyen.. Banyak kedai cina kat lembah klang ni pun kalau kita masuk dia buat bo layan aje.. Ini lah masanya nak naik kan ekonomi org melayu..

Anonymous said...

Orang cina patut di tekan.. Lim Kit Siang cakap org cina tak patut di tekan sebab dalam konsep 1Malaysia, kerajaan mesti adil.. heran juga, dalam bab ini dia sokong government tapi dalam hal lain tidak..

Pendek kata, jangan dengar cakap dia.. kita tengok cina dah tak sokong kerajaan kat majoriti kawasn cina, jadi buat apa nak bersikap adil terhadap mereka.. Satu hari nanti Malaysia akan jadi macam Singapore.. Tapi yang pentingnya orang melayu islam mesti bersatu tak kira parti.. barulah diaorg akan senyap..

Kalau cina boleh bersatu bawah satu parti DAP, kenapa melayu tak boleh bersatu bawah satu parti..

Anonymous said...

Peraih peraih undi BN mesti start buat kerja dari sekarang.. jangan tunggu masa pilihanraya aje.. Itu apa yang DAP dah buat, dok menghasut org cina supaya mengundi mereka dari PRU12 lagi.. PRU13 akan berlangsung pada 13Mei..

Powered by Blogger.