Apr 16, 2011

PRU SARAWAK.. PAKATAN RAMPAS 16 KERUSI DUN!!





BN Sarawak setakat ini menang secara tidak rasmi sebanyak 55 kerusi DUN manakala Pembangkang berjaya merampas beberapa kerusi DUN dan dimonopoli DAP serta PKR. Alhamdulillah, semoga BN akan kembali kental pada PRU DUN Sarawak di masa akan datang. Sebarang perubahan akan Melayu CinDia kemaskini dalam masa yang terdekat.


4 comments:

Anonymous said...

pengajaran baik utk pencacai pembangkang melayu, nampak tak apa hasil perjuangan korang? korang dpt habuk, dap yg untung
tak rasa berdosa ke?

Anonymous said...

Pejuang PAS di Sarawak dapat pahala lebih kerana bantu kemenangan DAP melalui undi orang Melayu. Allahu Akhbar !!! Selamat masuk syurga PAS yang dijanjikan Tok Guru Babuk nya itu.

Anonymous said...

ye tahniah kepada PAS sb secara tak lansung di BODOH kan dek DAP... dan secara tak lansung memberi ruang DAP melebarkan sayap ANTI ISLAMNYA... TAHNIAH LA WEII... ESOK DAP SURE SIGN KONTRAK NK BUAT HUKUM HUDUD TU... PAS TAKYAH SUSAH2 LANGKAH MAYAT KARPAL SINGH... BODOH PUNYA MELAYU PAS!

Anonymous said...

Tahniah orang Sarawak kerana telah membuat pilihan yang tepat.. Tahniah BN kerana mendapat majoriti 2/3.. Tahniah dan terima kasih juga kepada semua yang terlibat dalam kemenangan BN ini termasuk blogger blogger pro kerajaan..

Pilihanraya Sarawak ini telah memberi kita kesedaran yang amat berguna terutamanya kepada kaum melayu / bumiputra..

- PAS dah tak relevan, hanya tolong bagi undi kat DAP aje.. satu kerusi pun tak menang.. harap penyokong PAS dapat buat analisis sendiri mengenai kedudukan PAS dalam PR..

- PKR juga sudah tak relevan, cakap besar tapi hanya menang 3 kerusi.. samada anwar didapati bersalah atau tidak, memang org dah tak sokong dan meluat dengan PKR.. Kak Wan patut letak jawatan aje sebagai presiden PKR kerana PKR tak dapat memberi impak di Sarawak jika di lihat dengan bilangan kerusi yang ditandinginya.. Anwar pun patut letak jawatan sebagai ketua umum PR kerana alasan yang sama, dan jawatn itu di beri kepada DAP sahaja.. Ini kerana DAP adalah parti yang terus mendapat kemenangan jika ianya bertanding tidak seperti PKR yang sudah tidak relevan.. Rasanya tak ada pun dalam perlembagaan yang kata orang bukan melayu tak boleh jadi ketua umum pembangkang.. Nampak sangat bahawa DAP ni memang mempergunakan PKR dan PAS untuk mendapat undi melayu..

- DAP yang untung.. DAP akan terus menang di semua kawasan cina yang di tandinginya.. Ini kerana kebanyakkan cina dah tak sokong kerajaan BN.. Tak guna untuk mereka menyokong BN kerana hak hak melayu tak akan terhapus jika BN terus memerintah.. Mereka ini selesa di dalam PR kerana mereka tahu undi cina ada pada mereka, dan undi melayu berpecah kepada BN dan mereka.. Dengan kata lain DAP menggunakan PAS dan PKR untuk dapat undi melayu.. tak ke bodoh org melayu yang bagi undi kepada DAP ni.. Org cina tak nak bagi undi kepada BN, kenapa kita hendak bagi undi kepada mereka, kemudian hak kita di rampas.. contoh terdekat ialah hak bumiputra di UITM yang hampir di rampas.. Itu baru satu penggal memerintah selangor..

Sedarlah orang melayu / bumiputra akan semua ini.. Juga perkara ini mesti perlu untuk diperingatkan kepada orang melayu kerana orang melayu memang mudah lupa.. Janganlah kita bermain api seperti apa yang terkandung dalam lagu "Anak Kecil Main Api".. Siapa yang ada lirik lagu itu harap dapat muat turun kan.. terima kasih..

Powered by Blogger.