Apr 9, 2011

CHINA DOLL ANWAR SEMBUNYI DI KAPIT, SARAWAK!!?





Misi 3 blogger Wangsa Maju diteruskan ke Kapit, Sarawak. Ini merupakan salah 1 pengalaman kami dalam menerokai kawasan Parlimen terbesar di Sarawak. Yang mengejutkan Melayu CinDia, ada juga di kalangan penduduk di kawasan pedalaman yg tidak mengenali Pemimpin yg dikatakan terulung di antarabangsa, Anwar Ibrahim. Adakah Anwar berani menjejakkan kaki ke bumi Kapit? Ramai telah bersiap sedia untuk menyerang Supit ke atas beliau.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

5 comments:

antijumud said...

biar betuii..nak kena tunggu tu tgok kot nanti ada kat celah mana mana hotel di sarawak hahahaa.

Anonymous said...

Karpal Singh buat statement paling bodoh...

RCI tidak diperlukan kerana isu video anwar bukan isu "national importance" dan insult kepada agung kerana menubuhkan RCI atas isu remeh.. Isu ni memanglah tak penting dan isu remeh kalau ianya melibatkan tukang bancuh kopi karpal singh, tapi kalau melibatkan bakal pempimpin negara maka ianya menjadi isu paling penting.. tak percaya pergi tanya Bill Clinton.. Kerana seorang wanita yang bernama Monica Lewinski seorang Presiden Amerika yang kafir boleh jatuh.. Inikah pulak seorang pemimpin yang beragama islam yang melanggar hukum allah (jika video itu tulen dan org itu adalah anwar ibrahim) dan yang mungkin akan mengetuai negara islam seperti malaysia jika PR dapat menawan malaysia.. Adakah kita ingin pemimpin begini menjadi pemimpin negara.. Orang kafir kat Amerika pun tak mahu.. Tak tahulajh jika orang islam dan kafir kat Malaysia boleh terima.. Pikirkan lah statement KS tu..

Mufti Perlis pula berkata video tidak boleh dipakai dalam undang undang syariah.. saya memang tidak begitu arif dengan undang undang islam tetapi adakah didalam hadis dan al quran yang menyatakan demikian.. atau itu pandangan mufti sahaja.. saya tahu perlu empat org yang adil untuk menyabitkan kesalahan zina.. maka jika video itu benar dan org itu adalah terbukti anwar ibrahim adakah ianya tidak boleh digunakan jika empat orang yang adil melihat video itu.. jika pandangan peribadi saya ini salah maka itu adalah kelemahan saya..

Walau bagaimanapun, disini kita tetap ingin mengetahui samada org itu benar benar anwar ibrahim atau bukan, walaupun jika ianya benar ianya tidak boleh di sabitkan dengan kesalahan berzina kerana tidak mengikut hukum islam.. ini kerana kita perlu mengetahui siapa yang mungkin kita pilih untuk bakal menjadi pemimpin kita... rasanya ada di dalam islam yang kita harus memilih pemimpin yang baik perilakunya..

Anonymous said...

PR memang tak kisah isu moral.. lihat saja kes Elizabeth Wong kat Selangor.. bagi mereka itu isu peribadi walaupun betul.. Rosak lah rakyat terutama anak anak muda jika perilaku pemimpin sebigini di jadi kan tauladan..

Anonymous said...

Pemimpin PAS perlu menyokong RCI..

Ini bagi membuktikan bahawa mereka, sebuah parti islam, tidak sekali kali akan bersengkokol dengan anwar ibrahim dand DAP jika ianya betul.. jika ianya bukan anwar ibrahim maka terpulanglah pada mereka untuk terus menyokong kepimpinan anwar ibrahim dan DAP..

Juga adalah menjadi tanggung jawab mereka, untuk meletakkan noktah dalam kes ini jika ianya bukan anwar ibrahim.. jika tidak ramai orang islam yang akan terus berdosa mengatakan isu ini kerana tiada siapa yang tahu samada ianya benar atau tidak.. Ini lah peluang PAS untuk menunjukkan yang mereka ini bertanggang jawab mengenai islam, bukan harap kan kafir DAP yang memberi telunjuk..

Anonymous said...

Selamat dtg ke Kapit rakan dr Selangor.

Di Kapit tiada hotel yg boleh memenuhi kemahuan Anwar.Maklumlah tiada satupun yg ada menawarkn khidmat spa.Di banglo Dto Sng mungkin bisa diatur..hehe.

Sdr,boleh beli dabai Kapit.Terbaik di Swak.

Powered by Blogger.