Apr 18, 2011

DATUK ESKAY DIHUKUM PENJARA!!?





TRIO DATUK T berkemungkinan akan disabitkan atas kesalahan mengedar Rakaman CCTV Video Seks Anwar secara terbuka. Menurut pihak polis, kesalahan itu akan disabitkan atas kesalahan mengedar dan menayang Bahan Lucah secara sengaja tanpa merujuk kepada pihak yang bertanggungjawab. Namun, siasatan ke atas individu di dalam Video Seks tersebut tetap diteruskan malah juga akan dilaporkan tidak lama lagi. Ini membuktikan keberkesanan dan keadilan yang ditonjolkan pihak polis dalam mendakwa setiap kesalahan tanpa mengambilkira kepentingan individu. Namun, pihak polis tidak akan mendakwa individu di dalam Video terbabit kerana tiada peruntukan undang2 untuk menahan mereka. Namun, perkara tersebut akan diserahkan kepada pihak Mahkamah bagi langkah susulan.


6 comments:

Reza aljunaid Post said...

Saya berpendapat niat datok eskay bukan nak tayang video lucah kepada orang awam. Niat dia barangklai ialah untuk mendedahkan perilaku seorang pemimpin pembangkang yang selama ini mendakwa dirinya bersih dan menuduh pulak Najib terlibat. Jadi tujuan datok eskay untuk kepentingan awam dan negara juga. Video lucah lain lagi banyak kat pasaran. kenapa datok eskay tak dedahkan? jadi tidak wajar dato eskay dikenakan hukuman kerana untuk kepentingan awam dan negara. Apa pun, pemberi maklumat wajar dilindungi supaya keselamatan awam dan negara lebih diutamakan.

Jo said...

Pada aku tak ada kesalahan dato' eskay....demi untuk kepentingan negara...nasihat aku kepada dato' eskay....kalau kena pun redha lah...berserah kepada allah..dan minta ampun dan taubat nasuhah segala yg. dilakukan bersama penipu anwara Ibrahim tu..Tuan telah berjasa kepada agama dan negara...

Anonymous said...

ramai lagi lanun yg jual video lucah, habis2 kena denda, lepas tu buat lagi..... (yg ni, niat nak untung)

kes video terhangat ni, kes sebar jugak. tak kan hukuman lain dari yg tak serik2 tu.
tujuan sebaran itu yg penting, harap2 insaf lah bangsa melayu... DAP DAH NAIK TOCANG hasil dari MELAYU BERPECAH BELAH

Anonymous said...

ramai lagi lanun yg jual video lucah, habis2 kena denda, lepas tu buat lagi..... (yg ni, niat nak untung)

kes video terhangat ni, kes sebar jugak. tak kan hukuman lain dari yg tak serik2 tu.
tujuan sebaran itu yg penting, harap2 insaf lah bangsa melayu... DAP DAH NAIK TOCANG hasil dari MELAYU BERPECAH BELAH

Anonymous said...

'Namun, pihak polis tidak akan mendakwa individu di dalam Video terbabit kerana tiada peruntukan undang2 untuk menahan mereka'

WOI!! JANGAN LE DOK BAGI STATEMENT KARTUN WOI..KAN ADA UNDANG-UNDANG KESALAHAN MELANGGAN PELACUR DAN MELACURKAN DIRI..BODOH PUNYA STATEMENT!!!!!

Yusuf Islam bin Asmuni said...

BLOG NI PENUH DGN FITNAH JAWAB DENGAN ALLAH KT AKHIRAT MSTI KO HANGUS KENA BAKAR PADAN MUKE AMIN

Powered by Blogger.