Apr 20, 2011

BAPA WAN AZIZAH PERNAH SERANG ANWAR DENGAN PARANG!!





Lelaki ini 1 ketika dahulu pernah merayu kepada Anwar agar mengembalikan anak beliau yang dibawa lari ke Siam untuk melangsungkan pernikahan. Lelaki ini pernah menyumpah tindakan Anwar yang merampas anak puterinya tanpa izin beliau dan isterinya pada ketika itu. Malah lelaki ini lebih mengetahui keperibadian Anwar yang sangat bongkak dan ego untuk mendapatkan anak beliau sebagai seorang isteri. Wan Ismail hari ini kembali menanggung keperitan anak beliau, terpaksa menyokong Wan Azizah mengambilkira kezaliman yang telah dilakukan oleh Anwar ke atas Wan Azizah. Namun, jauh di sudut hatinya, jika masa boleh kembali berputar ke belakang, sudah lama beliau bertegas melarang anak puterinya bersama2 dengan Anwar. Namun, semuanya telah ditentukan Allah. Kehidupan mesti diteruskan. Namun persoalannya, apa yang mampu dilakukan bapa Wan Azizah ini di saat umurnya kian meningkat? Berdoalah Wan Ismain. Insyaallah, 1 masa dan ketika, Allah akan tentukan kebenaran mengenai perilaku menantumu itu. Wan Ismail pada awal 1980an bertegas tidak merestui pernikahan Wan Azizah bersama Anwar menyebabkan pasangan ini mengambil keputusan untuk bernikah di Siam. Namun setelah dipujuk beberapa ahli keluarga dan rakan2, Wan Ismail akur demi kebahagian anaknya itu.


13 comments:

Anonymous said...

Silap tu bro...bukan parang tapi senapang. Bapak Wan Azizah ni keje dengan SB dulu. Kuat kencing orang sebijik macam perangai menantu die.

usin said...

itu dulu bro, sekarang bapa mertua anwar serang parang dengan anwar. mana tidaknya, duit & saham berjuta anak menantu bagi, parang jadi takut nak dekat...

matpanah said...

Ini semua fitnah!
Yang diserang tu bukan Anwar.
Muka aje macam Anwar, tapi bukan Anwar.
Lagi pun perutnya kempis sikit!

matz.kelate said...

adoi..lawak punya komen hahaha..

Anonymous said...

Itulah dinamakan Takdhir ALLAH. Kita merancang, namun ALLAH menentukan segala2nya. Bagi Wan Ismail, dia terpaksa menanggung apa sahaja akibat perbuatan menantunya. Tak kan pulak dia nak menyokong orang lain yang memalukan keluarga mereka.
Sekurang2nya dia kena bagi sokongan moral pada Anuar.

Anonymous said...

dah itu pilihan hidup Wan Azizah
takkan nak patah balik. Kawin tak dapat restu orang tua beginilah kesudahannya. Walaupun dirancang baik tuhan yang menentukan segalanya kalau kawin tak mendapat restu orang tua. Hidup pun tak berkat. Ada derhaka Wan Azizah rupanya.

Anonymous said...

..yg kamu dok citer ni bukan DS Anuwar..DSAI ni manusia pejuang rakyat dan seorang 'anugerah tuhan'..tapi Anuwar yg ni lain iaitu Anuwar Al Juburi..Raja Putaq Alam, Raja Sex, Raja Aktor Pelbagai Watak..Raja Kelentong Dunia....

Raja Mandeliar

Anonymous said...

sebab apa dia serang? konspirasi BN ke? hehe

Anonymous said...

ish..konspirasi ni..fitnah ni..haha..org lain tu kwang2

Anonymous said...

Oh Azizah...putih puyit mu...hitam bulumu pandang tak jemu....

peroyz suarez said...

Yeah....mmg wan ismail mengamuk nk tembak nuar.....x percaya?aku tau penyokong yg taksub ngan nuar ni x kan percaya cakaplah apapon.....aku bolehkan cite ni betul sbb melibatkan bpk2 sedara aku dlm kegiatan memujuk wan ismail ni....sekrg ape dah jadi pak wan oiiii...dah dpt suit berjuta2 ko bela dier plak..isk isk isk..punah2....wahai rakyat MALAYSIA bukalah mata oiiii MAHATHIR pon mengaku silap bwk si nuar ni kite ni bila lagi....velum terlambat lg nk kata NO tu nuar tu....jgn esk maruah negara dah tergadai br nk menyesal.......

kito bakor jeeeee said...

kita datang nak bakor bukannya nak tungging2

Anonymous said...

Kalau lah dulu Jijah kawin dgn Mat Sabu, negara kita tak akan tunggang-langgang dan tertonggeng!

Powered by Blogger.