Mar 20, 2011

WANITA IBAN GELAR ANWAR 'RICKY MARTIN'!!





Pagi semalam Melayu CinDia dikejutkan melalui panggilan oleh seorang sahabat lama berketurunan Iban dari Bintulu, Sarawak. 5 tahun tidak berhubung, PRU Sarawak kali ini menaikkan semangat beliau untuk menghubungi sahabat lamanya ini. Banyak cerita yang kami kupas terutamanya mengenai PRU Sarawak. Melayu CinDia sempat bertanya kepada beliau mengenai penerimaan Orang2 Sarawak terhadap Anwar Ibrahim. Beliau berkata jika diikutkan, takkan ada 1 makhluk pun yang sebenarnya boleh menerima Anwar. Binatang lagi tidak boleh terima dia di sini. Melayu CinDia bertanya kenapa pula dengan binatang? Beliau kata sebab Anwar ini suka meliwat dengan lelaki. Kalau binatang yang jantan dia cari. Kita bagi Anwar Buaya Jantan. Confirm Anwar ditelan hidup2. Hahahahaha. Rupa2 nya orang Sarawak punya benci dengan Anwar lagi teruk. Malah, Melayu CinDia tidak terfikir langsung sampai ke tahap Binatang.. Lagi 1 sahabat Melayu CinDia juga bercerita, ramai juga wanita2 di tempat beliau yang suka akan Anwar. Ada yang sampai kata muka dan badan beliau menyerupai Ricky Martin. Tengok? Wanita yang tengok Anwar pun nampak Gay. Ricky Martin kan mengaku dirinya Gay? Hahahaha.. Adoi, seronok juga berborak dengan rakan lama. Anwar, Anwar.


2 comments:

mnorkembalak said...

Memang benar saudara, apabila kita dikata atau dimaki "binatang" atau sesiapa sahaja yang terkena dengan makian sebegitu, janganlah mudah kita melenting kerana kita kena muhasabah diri terlebih dahulu adakah kita benar atau pun tidak sebagaimana yang dikata.

Firman Allah ada dalam Al-Quran: saya bacakan dengan bahasa melayu, "Aku" (ya ini Allah)jadikan manusia itu kepada dua golongan, (1)golongan pertama, manusia binatang, (2)golongan kedua binatang manusia.

Saya rengkaskan huraian nya begini, manusia binatang dia ada ilmu, ada akal tapi tidak diguna untuk berfikir. Contoh kita lihat akan sifat binatang tahu cari makan tahu sedia kan sarang atau pun tempat berteduh dan sebagainya tetapi binatang tidak tahu berfikr.

Apabila manusia ada akal, ada ilmu dan boleh berfikir, tapi tidak gunakan fikiran dengan waras dan melakukan perkara yang batil maka manusia ini sememang nya binatang malah lebih hina dari haiwan yang melata dimuka bumi ini, masyaAllah.

Manakala binatang manusia, ada akal, ada ilmu dan ada fikiran maka digunakan akal dan ilmunya berfikir baik dan mengenal larangan Allah serta taat perintah Allah, maka jadilah ianya manusia mukmin..w.a

Jadi saya berpesan kepada diri saya dan juga saudara-saudara sekelian, biarlah ketegori kita berada dalam binatang manusia dan setelah itu kita tingkatkan jati diri maka InsyaAllah jadilah kita dari binatang manusia kepada, manusia mukmin@mukminah.

Anonymous said...

Ya saudara...

Populariti Anwar makin meningkat sejak pembubaran DUN Sarawak..apa tak nya BN melihat Nuar satu2 nya musuh yg paling kuat dan perlu dihapuskan kerna mereka sendiri takut kpd Nuar.

maka maca2 lah fitnah kpd Nuar...biasala tuh..

ada yg kata manusia mcm binatang la..spt mnorkembalak di atas!!!

ada juga manusia binatang bila berkuasa menjahanmkan manusia dgn cara keji dan zalim serta tamak haloba...seolah2 kuasa ditangan dia tu, kekal...byk bukti dan jelas kelihatan!!!

Powered by Blogger.