Mar 28, 2011

TUN DAIM BONGKAR PERNAH TAMPAR MAHATHIR!!





DAIM ZAINUDDIN secara tiba2 mengeluarkan ungkatan dan suaranya yang selama ini telah diam membisu setelah semakin bosan dan geram dengan keangkuhan serta penipuan2 melampau dari Anwar Ibrahim. Beliau tidak akan lupa peristiwa di mana secara tiba2 beliau dipujuk Tun Mahathir untuk membantu Kerajaan menstabilkan semula ekonomi setelah dirosak dan diseleweng oleh Anwar yang pada ketika itu merupakan Menteri Kewangan. Tun Daim pada mulanya tidak mahu terlibat langsung dalam arena politik kerana baginya politik itu boleh membawa maut. Terkejut juga apabila diceritakan hampir 7 kali Bekas Perdana Menteri itu memujuk beliau. Dan kecoh pula tentang kisah Tun Daim nyaris2 hendak menampar Tun M disebabkan oleh Anwar?




Sudahlah terpaksa berhempas pulas, Anwar sebagai Menteri Kewangan hanya dok sibuk mempertahankan kubu kewangan dan politik peribadi, dibebani pula dengan Krisis Ekonomi Negara selepas itu angkara George Soros. Anwar pada ketika itu hanya melebih2 kan publisiti Media2 Kerajaan dan Antabangsa yang apabila dipandang rakyat Peliwat ini berusaha keras menstabilkan ekonomi Negara. Walhal, Tun Daim yang memerah otak. Sikap Anwar yang hanya dok membina benteng kekuatan politik peribadi sebagai persediaan mencantas Tun M pada ketika itu terus melupakan tanggungjawab beliau terhadap Kerajaan. Tun Daim semakin muak dan jelak dengan sikap gelojoh Anwar. yang tamakkan kuasa. Ada kalanya menyampah juga dengan Tun M yang tak habis2 membela Al Juburi tersebut. Rasa hendak ditampar sahaja Bekas Presiden UMNO ini agar sedar dan insaf insan yang dijulang dan digelar sebagai anak beliau merupakan Si Tanggang yang sanggup membunuh orang tuanya.

Tapi Alhamdulillah, Allah datangkan 1 kisah sebagai pengajaran buat Anwar. Dibuka hati Tun M dan dibuktikan secara terang lagi jelas menyebabkan Tun M terduduk dan sedih apabila terbongkar kisah anak didiknya itu. Apabila Anwar dipecat, Tun Daim sekali lagi dituduh sebagai salah seorang perancang utama. Menyelewang wang Kerajaan. Kroni Mahathir dan pelbagai cerita2 dongeng. Tapi tak mengapalah. Tun Daim bukanlah totok Politik apatah lagi gila Publisiti.

Setelah stabil semula Ekonomi Negara hasil kebijaksanaan insan yang digelar Korupsi ini, Tun Daim tidak sabar2 meninggalkan terus dunia politik. Tiada ucapan terima kasih, tiada doa kesyukuran, tiada penghargaan dari mana2 pihak terhadapnya. Yang dapat hanyalah caci maki dan tuduhan palsu. Namun Tun Daim tetap Tun Daim. Apa yang lebih penting beliau berpuas hati dapat menyumbang kepada Negara. Biarlah 1 dunia tidak berbangga dengannya. Tetapi beliau yakin, Allah pasti bangga dengan pengorbanan beliau. Inilah Kisah Pejuang Ekonomi Negara.


13 comments:

pemerhati said...

terima kasih yg tak terhingga utk tun daim dan tun mahathir..klau nak mnegharapkan mangkok sekor tu..hancur la negara kita! tgk muka alim semacam tapi...

Anonymous said...

Sedeh aku baca cerita ni. Memang susah nak cari orang yg macam ni sekarang. Patutlah tiba2 aje Tun Daim meninggalkan politik....hmmm kecik hati rupanya dengan perangai Dajjal Al-liwati Ibnu Az-zina.

Aku amati gambar Dajjal yg terbaru, memang buncit sikit...(itu lom buka baju dan singlet lagi). Jangan pulak lepas ni dia diet hehehehe...

muhammad m.y. said...

orang yg baik susah dpt pengganti..terima kasih je dpt diberi dr generasi muda kini..terima kasih TUN DAIM DAN TUN DR MAHATHIR...JASAMU DIKENANG..
anon 3.02 am- agknya nak cepat kurus diet guna jusmate5 dr rozmey kot si B.rader A.nuar B. I.brahim..haha

aku said...

dan kini...nama2 yang 'perjuangan' mereka tidak 'didendang'....diperlihatkan dengan cara 'tersendiri'....yang cuma pada siapa....yang mahu berfikir....dan yang mahu berlapang dada dalam menerima....yang akan nampak kebenaran itu.....yang lain tu....hanya 'memperlihatkan' rupa depa yang sebenaq.....sanggup untuk bila2 masa menjual kedaulatan negara.....dan juga menjual kesucian agama Islam hanya untuk dunia dan kuasa....

baik si anwar n the gang...ataupun nanti2nya...PAS yang kononnya akan 'bertaubat' daripada pakatan....biaq pi lah depa sumer....sebab sekarang ni bukan isu....PAS kuar atau tidak....tapi isu sekarang ialah...patutnya PAS pertahankan kesucian agama Islam....kedaulatan negara daripada anasir jahat.....bukan tambahkan 'beban' dalam menyatupadukan ummah...

wallahu'alam...

Anonymous said...

Saya masih nak dengar penjelasan Tun Daim tentang "pinjaman" yang diberikan beliau kepada DSAI untuk membeli rumah di Damansara. Perbuatan ini menyelamatkan DSAI dari tomahan bahawa beliau juga 'kotor' walaupun pada masa yang sama beliau ditugaskan menghukum orang2 UMNO yang beliau mendapati 'kotor'.

Jika diteliti kedudukan sebenar, DSAI pada ketika itu tidak mampu membeli banglo tersebut. Dari mana datangnya dana itu? Adakah Tun Daim menylamatkan DSAI atas kerelaannya sendiri?

Walau apa jua sekali pun, kita tiak harus melupakan jasa Tun Daim kepada negara. Entah berapa kali beliau membantu menyelamatkan negara.

Anonymous said...

anuar, azmin

dua2 ni pernah dibelai oleh Tun Dr Mahathir..

tapi, dua2 ni juga yang gigit balik tangan yang pernah membelai mereka..

spesis tak tahu diuntung

tun teja cyber said...
This comment has been removed by the author.
tun teja cyber said...

Terima kasih Tun,

Mmg dari dulu hingga kini kagum akan kebolehan tun dalam mamaju ekonomi negara bersama-sama Tun M..

JR Shoppe said...

Sex..sex..sex..Masih tak habis-habis udara Malaysia dicemari kisah-kisah sex sepertinya pemimpin2 & blogger2 PR & BN sudah tak ada kerja lain, membincang soal-soal sex yg hanyir itu saja pada setiap hari.

Kesian Malaysia, dunia sedang mentertawakan kebodohan kita yang membiarkan rakyat terjebak dalam isu sex yang memualkan tekak itu. Tak ada sandiwara lain lagi kah nak dipentaskan oleh pemimpin2 PR & BN serta pengikut2 mereka, mencipta escapism ketika rakyat sedang bertarung dengan harga barang yang semakin melambung?

Yang pasti kini malaikat Akib tak menang tangan mencatat dosa demi dosa demi dosa demi dosa demi dosa demi dosa demi dosa yang dicipta oleh pemimpin2 PR & BN serta blogger penyokong2 mereka .

Kesiannn dengan pemimpin2 & blogger2 PR & BN yang kononnya Islam tapi tak takut kepada malaikat Akib...

Man said...

setuju dgn jr,cuba pakat banyakkan berzikir sebut nama Allah jangan banyakkan zikir sebut sex.Tak fikir ke kita ni semua akan mati bila2 masa lepas tu akan mengadap Allah.Kita akan bawa semua apa yg kita buat kat dunia ni di depan Allah.Kalu yg buat silap tu sempat bertaubat,ok juga la.Kalu tak sempat??Yg bertaubat pun kalu Allah terima,kalu tak??

Anonymous said...

tun daim pun dah tak kuat macam dulu..berjalan pun pakai tongkat..aku sempat berbual dgn tun semasa makan kat restoran di telaga harbour langkawi pada tahun 2008..terima kasih tun daim kerana membantu ekonomi malaysia.semoga allah memberi kekuatan dan kebahgiaan kepada beliau.

capt razak

cikgu melayu said...

terima kasih kepada kedua-dua tun.saya sebagai orang melayu amat berbangga di atas pencapaian tun. Sehingga kini saya masih menerima nikmatnya...... mewah. Amat mudah bercakap dan menghina. kalau kena batang hidung sendiri baru tahu langit tinggi atau rendah. mogmoga lahirlah lagi ramai orang melatyu seperti tun.buat anuar muhasabah diri. dunia ini bulat. tuhan tidak pernah lupa janjinya....

cikgu melayu said...

terima kasih kepada kedua-dua tun.saya sebagai orang melayu amat berbangga di atas pencapaian tun. Sehingga kini saya masih menerima nikmatnya...... mewah. Amat mudah bercakap dan menghina. kalau kena batang hidung sendiri baru tahu langit tinggi atau rendah. mogmoga lahirlah lagi ramai orang melatyu seperti tun.buat anuar muhasabah diri. dunia ini bulat. tuhan tidak pernah lupa janjinya....

Powered by Blogger.