Mar 5, 2011

TUAN IBRAHIM ISYTIHAR HARAM AHLI PAS SOLAT B'SAMA BN!!





Kejadian solat 2 imam akhirnya berlaku di Kg. Tekal, DUN Kerdau. Atas arahan Tuan Ibrahim, beberapa penyokong kecil beliau tlh memulakan dakwah di Kg. tersebut dan mengarahkan kesemua pengundi PAS agar tidak solat berjemaah dan berimamkan ahli BN. Kejadian solat 2 Imam telahpun b'laku di salah 1 Surau di Kg. Tekal sebentar tadi semasa Solat Isyak berlangsung. Ini merupakan Kempen terdesak m'cabar akidah Agama Allah dgn memainkan sentimen kafir mengkafir. Bayangkan sehingga sanggup mengeluarkan fatwa bahawa tidak sah Solat Berjemaah berimamkan ahli UMNO?? Inilah 1 sentimen memecahbelahkan umat Islam di Malaysia. Adakah dpt diterima ajaran sebuah parti yg sesuka hati mengeluarkan fatwa yg apabila difikirkan semula, cuba membunuh dakwah ekstrim Islam di mata masyarakat luar. Fikirlah sejenak apa yg akan berlaku jika PAS diberi peluang merampas Kerajaan Malaysia bersama DAP dan PKR? Agaknya mereka lebih sanggup solat berimamkan ahli DAP berbanding UMNO. Nauzubillahi Min Zaaliq.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


6 comments:

Anonymous said...

pulak dah!

apa bende la ko, sudah tentu org solat tu solat jamak..dah tentu lah imam lain dr solat jemaah biasa...

tak habis2 nak fitnah...selidik la dulu..

macam ko jalan jauh2 tentu engko akan solat jamak taqdim atau jamak taakhir bersama2 rakan yg membentuk jemaah...takkan nak solat dgn jemaah yg solat fardhu biasa, mana sah solat...

sudah2 la..macam org tak reti ko buat!!!

Anonymous said...

pulak dah!

apa bende la ko, sudah tentu org solat tu solat jamak..dah tentu lah imam lain dr solat jemaah biasa...

tak habis2 nak fitnah...selidik la dulu..

macam ko jalan jauh2 tentu engko akan solat jamak taqdim atau jamak taakhir bersama2 rakan yg membentuk jemaah...takkan nak solat dgn jemaah yg solat fardhu biasa, mana sah solat...

sudah2 la..macam org tak reti ko buat!!!

March 6, 2011 1:28 AM

--------------------------------

oits lembu.. sesuka ko aje kata diorg solat jamak.. cuba ko baca balik syarat untuk melakukan solat jamak ... BACA dan PAHAMKAN ok.. jgn jadik lembu PAS !!!

kalau juak2 PAS yg dah sampai ke destinasi tu mana boleh lagi buat solat jamak taqdim atau jamak taakhir.. kan diorg dah sampai destinasi dituju!! diorg kena buat solat fardhu biasa.. ko ni kan lembu .. pasal solat pun nak spin.. dasar lembu PAS..

lain kali kalau bengap , jgn nak spin sesuka hati..

pi rujuk kat sini : http://www.ustaznoramin.com/2010/03/niat-syarat-cara-solat-jamak-qasar.html


pasal solat pun nak spin.. hahaha..

Roslan Alan said...

fitnah dah jadi rutin umno...

http://laksamanabukitbintang.blogspot.com/2011/02/fitnah-blogger-umno-yang-tak-kenal-dosa.html

Roslan Alan said...

ADUN SELISING BERZINA : MENGENALI PEMFITNAH DI BELAKANG TABIR

http://laksamanabukitbintang.blogspot.com/2011/02/siri-lima-adun-selising-berzina.html

Anonymous said...

Laksamana Bukit Bintang.. maaflah tak kuasa nak tengok blog tu.. tapi nama Bukit Bintang tu memang synonym dengan nama cina.. Bintang Tiga pun synonym dengan nama cina.. laksa cap bintang pun keluaran cina.. jadi kita rasakan laksamana bukit bintang ni orang cina atau pun blog melayu yang di ditunggang atau tanggung halal oleh cina DAP.. Kalau memang blog CINA DAP tu maka memang tepatlah nama tu..

Oh ye pasal solat jamak tu.. kalau dah lama sampai dok kempen.. mana ada jamak lagi..

Anonymous said...

Ni identiti sebenar pemilik blog Roslan Alan:

Nama sebenar: Lim Guan Lan @ Alan

Ini yang akan terjadi kalau ruangan "bangsa" di hapuskan dalam borang borang kerajaan.. Ramai nama org macam ni akan muncul kat malaysia.. Tak mustahil, di Indonesia dah lama macam tu..

Implikasinya, hak orang melayu akan tergadai disebabkan org tak dapat mengenali yang mana bangsa melayu tak kira samada dari parti UMNO, PAS, PKR, KITA atau tak berparti.. Kenapa ruangan banga nak dihapuskan, diaorg tak bangga ke dengan bangsa diaorg.. Tak ada di dunia ni kewujudan bangsa baru.. Mana ada orang sebut saya bangsa amerika, bangsa britain , bangsa australia dll.. Yang ada kerakyatan sahaja.. kenapa pula di sudut lain kemain mempertahankan sekolah vernakular.. Pikirlah sendiri..

Powered by Blogger.