Mar 8, 2011

PRU13 - PAS DIHARAMKAN B'TANDING DI PENANG!!





TIADA KERUSI AKAN DITAWARKAN KEPADA PAS DI PENANG SAMADA PERINGKAT DUN MAHUPUN PARLIMEN!! Itu tegas beberapa Pemimpin DAP Pulau Pinang apabila disoal beberapa wartawan maya sebuah portal terkenal. Pemimpin2 DAP ini akan mengemukakan cadangan iniagar tidak meletakkan sebarang calon dari PAS dan digantikan dengan DAP ataupun PKR. PAS kata mereka tidak lagi boleh mempersoal perkara ini. Prestasi parti tersebut yang kian merosot adalah merupakan salah 1 punca perkara ini disuarakan.




Mereka cuba memberi bayangan jika PRU12 sekalipun PAS hanya berjaya memperolehi 1 kerusi DUN di Penang, apatah lagi PRU13. PAS kini ternyata tidak lagi releven diletakkan di kawasan2 majoriti pengundi Melayu di mana2 kawasan sekalipun.

PAS juga dikatakan tidak lagi boleh mendabik dada mengatakan perjuangan Islam mereka yang memperkuat Gabungan Pakatan. Rekod buruk PAS melalui keputusan PRK2 sebelum sebagai bukti kukuh dan tidak ada mana2 pihak yang mampu mempertikaikan kelemahan PAS.

Cadangan ini akan dibentangkan kepada Ketua Menteri, Lim Guan Eng dan beliau mesti mendengar suara dari akar umbi atau akibatnya, tidak mustahil DAP Penang sendiri akan menghadapi masalah besar untuk mengekalkan kuasa di Penang.

8 comments:

oh malaysiaku said...

apalah yg akan terjadi antara kahkahlifah LGE dan mursyidul am PAS pemegang kunci syurga nanti.

mestilah dengar kata2 kahkahlifah, kalau tidak nyanya nanti, dia tutupkan pintu syurga ...

Anonymous said...

Padan Muka PAS....

EarnMoneyOnline said...

Haiz...fitnah demi fitnah yg tidak logik...yg post tu takde otak untuk bezakan benar atau x benar ke??
Gunalah otak...

Anonymous said...

Sejak dulu lagi PAS tiada tempat dihati DAP dan PKR di Penang,kalau jujur wakil rakyat tunggal tu kasi la exco agama ker?ni tak kasi kat PKR parti tak bermaruah.Jadi PAs tak payah bermimpi la nak letak calon kt penang,

JOHN TRAVOLTA said...

Hei kawan. kalau xreti komen, jgn bercakap nanti terserlah kebangangan kita. Pilihanraya2 sblm ni ramai calon MCA/MIC yg diletakkan bertanding wp melayu adalah majoriti. Contohnya di Parlimen Hulu Selangor, Melayu 52%, Cina 27% dan India 12%, calon tradisinya adalah dari kaum India .

Anonymous said...

kenapa xrasa diri tu bangang dgn kenyataan sendiri tu???...even letak MCA or MIC still dlm BN yg mana segala tindakan bukan diambil melulu mcm mana berlaku kat penang skrg yg nak hancurkan melayu...Then letak MCA/MIC pun masih ada jugak calon UMNO yg diletakkan xde lah sampai xletak langsung...BN adil dlm memberi amanah kpd semua kaum...

ajai62 said...

Assalam Bro

PAS ada suara ke kat Penang. Suara bapok adalah. Berangan pulak tu nak bertanding kat sana. Ada orang melayu dalam kerajaan DAP pun cuma jadi pencacai dan menyokong segala tindakan cina komunis menganiaya orang Melayu/Islam. Tak sedar lagi ke yang DAP tu parti anti orang Melayu/Islam.

Anonymous said...

selagi pas masih nak ikut telunjuk dap/pkr, selagi itulah pas akan dipermainkan..

Powered by Blogger.