Mar 7, 2011

PRK KERDAU/MERLIMAU - NIK AZIZ SALAHKAN HADI AWANG!!





Diktator PAS, Nik Aziz Nik Mat dikatakan terkejut dengan kekalahan PAS 2 DUN serentak dan menganggap ianya merupakan 1 malapetaka terhadap sokongan PAS di seluruh peringkat. Menurut salah seorang kakitangan Pejabat Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz juga kelihatan begitu berang dengan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang yang langsung tidak memberi sebarang respons seolah2 beliau sudah tidak mengambil peduli terhadap keputusan tersebut. Sumber dari beliau mengatakan Nik Aziz menyalahkan Hadi Awang sebagai punca utama PAS tewas di kedua2 DUN tersebut dan mahu beliau bertanggungjawab dengan prestasi PAS yang dilihatnya semakin menurut akibat pendirian Hadi Awang dan beberapa pemimpin pengikutnya yang tidak senada dengan prinsip Pakatan Rakyat.




Nik Aziz sebelum ini dikatakan sentiasa menghubungi Tuan Ibrahim Tuan Man bagi mendengar komitmen dari kesemua Pemimpin PAS. melalui panggilan telefon Namun, setiap kali berakhirnya perbualan tersebut, Nik Aziz terus berubah sikap dan begitu marah dengan Hadi Awang yang dilihat beliau semakin leka akan amanah yang diberikan sebagai pemimpin Utama parti tersebut.

Nik Aziz dijangka akan mengadakan Mesyuarat Khas atau Majlis Syura bagi mendengar sendiri masalah berkenaan Kepimpinan Hadi Awang dan keluhan masalah yang berlaku. Perpecahan PAS kini semakin dilihat jelas setelah parti ini tewas berturut2 dalam beberapa PRK yang telah diadakan sebelum ini.

12 comments:

Anonymous said...

haya! tipu manyak kuat punya olang, apa macam mau pangkah sama lu olang.talak caya lagi ma!.....mampoi lo.

Anonymous said...

itu masaalah dalaman PAS... biarkan diaorang selesai sendiri... hehehe..

Anonymous said...

Syaitan pun dah tak mau membantu PAS he he he he

abraz966 said...

memang patut pun kalah !!!

Anonymous said...

Nik aziz ni masih tak faham egonya terlalu besar,perasan bagus berlebih2, sebenarnya ramai orang tak sokong pas adalah kerana sikap dia yang tak konsisten ttng islam dan melayu. Lebih2 lagi bila pas bersubahat dgn anwar dan dap terutamanya. Pas akan kalah dan kalah dan kalah lagi, muhasabah lah diri sikit pas oooi.

Pengikut Nabi Muhamad said...

Pas kalah sebab ikut sifat syaitan...ego, sombong, ingat dia aja yang betul...

Kebenaran akan mejatuhkan kejahilan...

nazir said...

huhuhh

Anonymous said...

Petikan surah Yaasiin:
"In nama amruhu izaarodasyaian ainyakulalahu kun fayakon" Yakin tak penyokong-penyokong pembangkang? Ahli-ahli DAP pasti tak yakin kerana mereka adalah kafir (ahli kuffar), ahli PKR mungkin separuh yakin (yang beragama Islam mesti dan wajib yakin, kalau tak muhasabah diri dan mengucapkan dua kalimah syahadah) bagi yg bukan Islam mereka PASti tak yakin)Kepada Ahli PAS mereka lebih 100% yakin. Itulah ketentuan ALLAH SWT. Jangan salahkan orang jika kalah. Sama-sama kita kembali kepada Allah dengan hati dan jiwa yanjg tenang.-Amin Ya Rabbul Alamin.

nazir said...

Asal AZIZ dan Hadi lau nak cakap kena dekat2 atau letak tangan kat telinga... mcm ni ke nak jadi pemimpin... lainkali pinjam telinga dari DAPGs... loud and clear punya... jalan pun tunduk jaaa sopan..

Mujahid Zakaria said...

Biasa la 2.. kalu kalah, sape nk trima.. msti nk slh kn org ln... lantak diaorg la... yg penting kita brjuang utk kemenangan kite...
hidup BN!!! Allahuakbar!!

mujahid-melayu@blogspot.com

ajai62 said...

Assalam Bro

Dua-dua salah tak nak bubarkan PAS dan masuk UMNO. Mesti DAP bunuh diri beramai-ramai...

Anonymous said...

Nik Aziz ni tak faham faham ke.. PAS berpecah pasal dia, bukan pasal Haji Hadi.. Kalau dia turun keluarkan fatwanya untuk mengkafirkan lagi org islam masa piliharaya tu, tentunya PAS kalah lebih besar.. ni bukan nak riak, tapi ini memang kenyataan.. orang pas yang berpahaman sederhana pun tidak merestui apa yang nik aziz cakap.. tapi baguslah, org tua macam nik aziz ni memang tak akan mengaku salahnya, apatah lagi nak menarik balik cakap dia tu.. terlanjur kata tak boleh ditarik.. dia mesti ada maruah punya tak nak tarik balik kata dia.. bagi pihak umno pula, bolehlah guna benda ni seberapa banyak yang boleh untuk menolak pas.. tak ada sebab tak menggunakannya, sebab ni bukan fitnah, memang ada record pun ceramah ceramah N. Ajis dan Nizar yang mengkafirkan orang islam.. Ini fatwa terbaru, haram syarie mengundi DAP yang hendak menindas orang islam yang terdiri dari org melayu.. Mana nampak lebih betul.. Pikirlah..

Powered by Blogger.