NIK AZIZ BALUN HARUN DIN ULAMA' CILAKO!!

Ini berita yang baru sahaja disampaikan melalui maklumat PAS Gombak. Diktator PAS, Nik Aziz Nik Mat terbukti semakin ego apabila telah mengeluarkan kata2 yang agak kasar terhadap Timbalan Mursyidul Am PAS, Dr. Harun Din. Pelbagai isu secara tiba2 berbangkit di kalangan kedua2 pihak setelah Harun Din dikatakan menegur beberapa pemimpin yang begitu teruja menjulang Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sehinggakan segan untuk menegur kesalahan2 yang sememangnya jelas kelihatan terhadap beliau. Nik Aziz menyalahkan Harun Din dan menganggap beliau tidak berprinsip kerana Harun Din merupakan antara individu pertama yang terlebih dahulu memuja Anwar sejak di dalam UMNO lagi. Harun Din jugalah yang membawa Kempen Gerakan Reformasi 1998 dan akhir sekali menyeru rakyat bersimpatri dengan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu.




Malah, Nik Aziz juga mempertikaikan tindakan Harun Din menyertai PAS semata2 kerana faktor Anwar Ibrahim. Nik Aziz memberi amaran kepada Harun Din agar tutup mulut kerana bekas Ahli Majlis Fatwa Kebangsaan itu yang baru sahaja menyertai PAS berbanding Nik Aziz yang jauh lebih lama dan berpengalaman. Nik Aziz berkata demikian setelah melihat Harun Din semakin bercakap tidak berpandukan PAS dan Pakatan Rakyat. Harun Din telah mempertikaikan PAS secara drastik menyokong dan berkeyakinan tinggi bahawa Video Seks itu bukanlah individu bernama Anwar. Harun Din berkata PAS sewajarnya menyeru agar Suruhanjaya ditubuhkan sebagai keadilan bagi menyiasat video tersebut dan bukannya dibuat tayangan kepada orang ramai semata2. Sebelum ini, terdapat beberapa dasar dan pendirian Anwar dan Nik Aziz yang ditentang Harun Din terutamanya berkenaan isu Kalimah Allah.

Perdebatan dan pertengkaran kedua2 pihak ini juga ada kaitan dengan Pemilihan Muktamaer PAS yang akan berlangsung pada Jun ini. Ini secara jelas menunjukkan bahawa peperangan 2 kumpulan besar di dalam PAS iaitu puak Pro Ulama' dan Puak Pro Erdogan kian kritikal. Puak Pro Erdogan kini sedang rancak mengatur strategi bagi memastikan kumpulan ini memonopoli Jawatankuasa Tertinggi PAS Pusat bagi meneruskan Agenda Anwar di masa akan datang.


19 comments:

lidey lim said...

habis lah pas lepas ni...

Anonymous said...

PAS menuju kehancuran...

Dimana Anuar duduk disitulah kehancuran.....

PAS tak dapat elak dari kehancuran

aidil said...

sahhh....PAs telah bertuhankan pakatan rakyat dan mengamalkan politik yang tulen (segala-galanya halal demi matlamat politik)

Anonymous said...

anwar ni dah jadi mcm badut je bila berucap..

Anonymous said...

http://milosuam.blogspot.com/2011/03/wajah-blogger-umno-kaki-togok-arak.html

kahkahkah..

Anonymous said...

sembang kencang gaya lebat...
nampok benor nipunye

ajai62 said...

Assalam Bro

Bila makin tua apa yang dah dicakapkan asyik terlupalah sebab sudah nyanyuk. Sekarang ni mereka bertengkar sesama sendiri untuk sokong Anwar.

masing-masing dengan egonya..hancur!!!

Anonymous said...

Kalau benarlah Pas dah sesak dan sesat...eloklah hancur dan bubar, termasuk juga keadilan. Barulah kuat dan teguh Melayu dan Islam di bumi sendiri.

Anonymous said...

Nik Aziz UJUB

Anonymous said...

Dulu rasanya Datuk Dr harun Din rasakan Anuar seorang yg benar2 ikhlas dalam perjuangan mengangkat martabat Islam dan Melayu, setelah dia sedar akan penilaian beliau maka beliau berdiri di dalam tiket Pas tetapi bercakap sebagai seorang Islam bukan sebagai seorang ahli Pas, beliau seorang tokoh yg amat dihormati kerana ilmunya, beliau kurang bercakap mengenai orang lain setiap ceramahnya lebih kepada mengajar ilmu2 Allah, beliau ada pendirian sendiri tidak ke kiri dan ke kanan yg perlu di tegur tetap akan di tegur walaupun siapapun, cara tegurannya tidak pernah kasar, jauh bezanya dengan TG Nik Aziz, ramai ahli Pas yg bersetuju seandainya beliau diangkat sebagai Mursyidul Am ataupun Presiden kerana ramai pemikir politik percaya beliau mampu menegur Kerajaan sekiranya ada sedikit kepincangan, pembangkang beginilah yg perlu ada di Malaysia bukan hanya komen tetapi tidak disertakan teguran dan cadangan, kami pemuda berdiri di belakang Datuk Dr Harun Din, tolak Anuar dan kuncunya di dalam PAS yg akan merosakkan seluruh ahli2 PAS yg lain.

Anonymous said...

betul.. Ustaz Harun Din berpegang pada ajaran yang benar.. Tegakkan yang benar Ustaz Harun Din. Walaupun aku ahli UMNOtapiaku sangat mengkagumi ilmu dan keimanan Ustaz harun DIn. Kami Pemuda UMNO menyokong ustaz Harun DIn

Anonymous said...

aku pun bole kalu stakat nak karang cerita.

perangai macamnihanya ada pada mahathir gila babi jer

Anonymous said...

Kan aku dah cakap, si Nik Najis ni dah nyanyok. Sekurang kurang nya Uz.Harun Din berpegang pada kebenaran. Yg si tua nyanyok tu nak pertahan Al jub tu ape kejadah nya? Dah nyanyok, bodoh lak tu! Kau punya pasal, hancusss parti! Tendang jer si nyanyok tu! Ptuuuiii!!!!!

Anonymous said...

Sekarang Anwar...esok si N.ajis tu pasti akan terima balasannya juga...tunggulah wahai wali syaitan...

Anonymous said...

Mengikut Rasulullah, fasa pertama bagi umat ini adalah ketika Nabi masih hidup. Zaman ini telah berlalu.

Kemudian, datang pula zaman pemerintahan yang mengikut cara kenabian. Pada zaman ini, kita dapat lihat umat Islam diperintah oleh 4 Khulafa’ Rashidin. Zaman ini juga sudah berlalu.

Kemudian datang pula zaman pemerintahan kerajaan yang “mengigit”. “Mengigit” di dalam hadith tersebut bermaksud mereka hanya menyerahkan kekuasaan kepada keturunan mereka. Kita dapat lihat pada fasa ini, kerajaan Umayyah, Abassiyah dan Uthmaniah yang berkuasa dengan menggunakan sistem monarki. Zaman ini juga telah berlalu.

Kemudian datang pula satu zaman yang dunia diperintah oleh pemerintah yang sombong dan bermaharajalela. Dan fasa itu ialah zaman sekarang.

Kemudian, setelah berlalunya fasa keempat, akan datang pula fasa ke-5. Fasa ke-5, dunia akan kembali diperintah mengikut cara Nabi berasaskan syariat Islam. Setelah habis bercerita mengenai fasa 5 tersebut, tiba-tiba Rasulullah terdiam. Dan diam tersebut bermaksud “sejarah manusia sudah tamat”.

Rasulullah pernah mengingatkan umatnya yang akan hidup pada fasa ke-4 ini akan kedatangan satu fitnah iaitu fitnah yang paling besar dalam sejarah ketamadunan manusia, fitnah al-Masih ad-Dajjal. Dajjal tidak akan datang dalam fasa ke-5 kerana fasa ke-5 kekuasaan telah berada di pihak orang-orang yang beriman. Dajjal juga tidak akan muncul selepas fasa ke-5 kerana selepas itu sejarah ketamadunan manusia sudah tamat. Hanya fasa-4 sahaja peluang untuk Iblis mengumpul pengikutnya seramai mungkin yang akan ke neraka. Dan fasa ke-4 itu adalah zaman yang kita berada di dalamnya SEKARANG. Sebelum turunnya Nabi Isa a.s dan munculnya Imam Mahdi yang akan memindahkan kita ke fasa yang ke-5 dan seterusnya mengakhiri sejarah ketamdunan manusia dan mengalahkan usaha Iblis di peringkat terakhir zaman manusia.

Anonymous said...

Orang-orang yang Bisu, tuli dan buta didalam hadis ini pula sama maksudnya dengan Firman Allah S.W.T dalam surah Al-Baqarah ayat ke 18 iaitu :
Bisu, tuli dan buta. Maka mereka itu tidak akan kembali lagi ke jalan kebenaran ( sesat). Maka yang dimaksudkan oleh Rasulullah S.A.W dalam hadis ini adalah manusia yang sesat itu dijadikan pemimpin (antara tanda kiamat). Mereka tidak menggunakan panca indera mereka untuk menilai dan menerima kebenaran seolah-olah pancaindera yang dikurniakan kepada mereka tersebut telah hilang dan tidak ada gunanya lagi
( Juz 1, bab Asyratuss'ah Shahih Muslim Syarh An-Nawawi)

Anonymous said...

Kepada Semua Yang Mengaku Beriman Kepada Rukun Iman.
Cintailah ALLAH DAN RASULULLAH SAW.
Yakinlah bahawa MATI itu banar.
Yakinlah SYURGA DAN NERAKA itu benar.
Yakinlah KIAMAT pasti berlaku.
MAKA berkatalah benar wahai saudaraku. Bayangkan jika kamu berdusta, berapa ramai yang akan membacanya dan bayangkan jika DUSTA itu dipercayai pula.
Aku hanya MENGINGATKAN diri ini dan SEMUA SAUDARAKU yang aku KASIHI.

Anonymous said...

Akhie zaman.. Ulama ditentang... Yg jahil dibanggakan.. Jgn sesekali kite mengeluarkan kata2 kesat kpd ulama.. Selidik dahulu.. Mn tahu perkara itu mungkin adalah fitnah bginya.. Jgn hina ulama.. Kt akhirat nnti truk pulak jdnya.

Best Blogspot Templates 2013