Mar 13, 2011

LAUNGAN MAHATHIR FASIQ DALAM KHUTBAH JUMAAT!!





"PENULIS BUKU TERSEBUT SEORANG YANG FASIQ." Itu salah 1 ayat Khutbah Jumaat yang lepas bertempat di Masjid Taman Tun Dr. Ismail. Imam khutbah yang juga dikatakan salah seorang pemimpin PAS Kawasan menyebut di dalam khutbah tersebut setelah mengambil contoh Buku terbaru hasil penulisan Tun Mahathir, 'A Doctor In The House'. Beliau turut mengugut mana2 umat Islam yang membaca, membeli atau melanggan buku tersebut akan turut sama Fasiq terhadap Allah swt. Melayu CinDia mendapat maklumat tentang perkara ini setelah terbaca artikel seorang Penulis bernama Mohd Shubhi. Tindakan biadap ini telah mencetuskan ketegangan di kalangan makmum yang mendengarnya. Malah beberapa kumpulan telah bertemu dengan salah seorang AJK Masjid tersebut selepas selesai Solat Jumaat meminta penjelasan mengenai Khutbah yang berbentuk hasutan dan ancaman terhadap seorang bekas Pemimpin Negara. Ketegangan dikatakan telah berlaku apabila puak Penyokong PAS mempertahankan kenyataan Imam tersebut lalu menghalau mereka dengan memberi gelaran Fasiq. Melayu CinDia mendesak pihak JAIS menyiasat perkara ini sebelum ianya semakin kritikal.


8 comments:

zamsalam said...

Bro...
1.Dalam disiplin ilmu, seseorang itu perlu menguasai atau membaca hujah sebelum mengkiritik atau mempertikaikan sesuatu Teori atau Pendirian....

2. Ahli PAS yang berani mengeluarkan gelaran "Fasiq" ini tentu ada membaca, mengkaji atau sekurang2nya membeli buku tersebut.

3. Agak dangkal jika seorang Khatib berkhutbah sesuatu yang tidak diketahui..?

4. Siapa yang lebih Fasig...?


p/s: Mudah2an bukan Nik Aziz yang "terbaca" buku tersebut....

gun said...

adalah diharapkan B.A.B.I menyerahkan DNA nya secepat mungkin, sepantas pancutanya ke lubang Saiful.
Khatib juga perlu membawa hal ini didlm khutbah Jumaat.

Anonymous said...

tok bilal tu sebenarnya dajal berjubah dan berjanggut.Dajal dah habis ilmu nak hasut manusia terpaksa guna khidmat terkini untuk menghasut terutamanya puak2 pas dan pkr.Bilal dajal,celaka...puki mak kau.Dasar anak dajal

YB Raz said...

panas betul hati aku..rasa nak terajang je khatib dgn ajk masjid tu..

nun manjung said...

Jom kita pi pakat2 terajang dia tengok dia nak kata apa pulak. Pasngok betui la berok seko ni..

oh malaysiaku said...

tak guna kita marah2, biarkan 'luncai terjun dgn labu2nya'.

kalau mursyidul amnya kata masuk PAS bermakna masuk 'syurga', ini menunjukkan diorang berkuasa mengketepikan kuasa Allah.

kata (fatwakan) org lain fasiq ni alaaaahh soal kecik aje, lebih2 lagi diucapkan dlm khutbah jumaat, pasti khatib tu akan dapat pahala bonus dan mencepatkannya meluncur terbang laju menuju 'syurga' idamannya.

macam cerita rakyat mat jenin berangan2 masa panjat pokok kelapa, bila dah jatuh 'bedebub' baru tersedar dari mimpi ...

Anonymous said...

Amat malang bagi makmum masjid tersebut yang mendengar khutbah drpd seorang Khatib yang PASik.Lebih malang kalau khatib berkenaan beranggapan yang dia lebih Islam daripada Tun Mahathir. Ertinya dia angkuh dan sombong. Janji Allah, manusia angkuh dan sombong layak menjadi penghuni neraka.

Anonymous said...

dengan hanya membaca buku boleh dihukum fasiq? agama apakah yang hukum sebegitu...agama Islam yang saya anuti tak pernah menghukum orang sembarangan...

Powered by Blogger.