Mar 27, 2011

KAK WAN BONGKAR.. MAT SABU CALON SUAMI SEBELUM ANWAR??





Baru sebentar tadi salah seorang OTAI Blogger yang Melayu CinDia amat kagumi, BRAVEHEART telah mempamerkan melalui Blackberry Messenger (BBM) salah 1 Tajuk utama FrontPage Akhbar Sinar Harian berkenaan 'lakonan' hebat Presiden PKR, Wan Azizah yang menganggap amat rugi sesiapa yang tidak memilih suaminya sebagai Perdana Menteri. Malah beliau juga tidak pernah kesal dan amat berbangga memilih Anwar sebagai teman hidupnya. Kak Wan sempat juga menceritakan pengalaman beliau yang pernah dipinang seseorang yang mempunyai karakter seorang Pemimpin Politik untuk memilih beliau sebagai pasangan hidup. Kak Wan punyalah sukar menerima lelaki itu sehingga terpaksa memberi alasan untuk Solat Malam terlebih dahulu sebelum memberi sebarang keputusan. Akhirnya apabila Anwar muncul dalam hidupnya, tanpa sebarang tentangan terus memilih Anwar walaupun terpaksa nikah di luar dari Malaysia. Begitu istimewa Anwar disisi Kak Wan. Mungkin lelaki yang meminang Kak Wan terlebih dahulu berdendam dengan Anwar sehingga hari ini. Lelaki ini juga dikatakan mempunyai hubungan rapat dengan Anwar. dan salah seorang permimpin yang aktif di dalam sebuah Parti Politik sejak sekian lama. Siapakah lelaki tersebut? Kak Wan oh Kak Wan, indah sungguh perjalanan cintamu. Al Juburi juga pilihan kamu. Beberapa Pemimpin PAS mengakui mengenali Kak Wan sebelum berkahwin lagi iaitu sekitar akhir 1970 an. Mat Sabu antara yang rapat dengan Kak Wan dan kerap mengambil dan menghantar Kak Wan sberulang alik dari ke tempat kerja semasa Kak Wan bekerja di sebuah Hospital.


6 comments:

Hahn said...

Kalau Mat Sabu lah calon suami ertinya : LEPAS MULUT BIAWAK MASUK MULUT BUAYA

Ikut arah mana pun Wan Azizah tetap di balas tuhan. Mengapa? Hanya dia saja yang mengetahui.

Sejauh yang kita ketahui ialah Azizah tahu selera Anuwar tapi seperti Anuwar juga mereka akan buat apa saja asal nafsu gila kuasa jadi PM dan menjadikan Malaysia Republik tercapai.

Ada orang kata politik itu kotor dalam hal ini pelakunya juga kotor dan hina.

pakngah santan said...

mat sabu pernah berseloroh masa dia ceramah dulu (pertengahan tahun 90an kalau tak silap) yang dia nak raba kak wan masa dia tumpangkan kak wan naik keretanya. video ceramah tu masuk tv dan juga cerita tu masuk utusan malaysia. agak2, siapa yang control media di zaman tu?

Anonymous said...

mat Sabu 121 tu... he..he.. 2x5 aje, cuma baik sikit dari Al Juburi

Anonymous said...

Betul ke Kak Wan mimpi gambar Anwar ada kat poster pilihanraya...entah2 poster Anwar adalah Poster Penjenayah Dikehendaki, Hidup atau Mati, Ganjaran 1 juta disediakan...

aku said...

berapa banyak peluang yang diberikan pada dia ni....dan keluarganya esp si Nurul Izza....tapi yang depa ni terus2an pilih ialah....menambahkan lagi 'bebanan' yang perlu dipikul dan menjadi tuntutan di sana kelak....hanya kerana dunia dan kuasa...

sebelum ni cakap pasal anugerah tuhan (seolah2 nak mengatakan si anwar ni 'nabi').....sekarang ni cakap pula pasal solat istikharah.....yang konon2nya hati dia yang 'suci'...firasat dan telahan dia 'benar'....memberi 'pengiktirafan' pada 'kesucian' dan 'kebenaran' si anwar ni....tapi dia lupa yang kita sume ni makhluk.....bukan pemutus....atau penentu...

*no wonder lah dia ni dijodohkan dengan si anwar ni...memang 'sesuai' sesangat....sebab kalau tak...dah tentu adanya 'kezaliman' dan 'penganiayaan'...di antara depa ni.....*

wallahu'alam...

wanita anti politik seks said...

Bukankah Allah pernah berjanji..
WANITA YANG BAIK ADALAH HADIAH UNTUK LELAKI YANG BAIK...??????????????

Powered by Blogger.