Mar 15, 2011

HARUN DIN SEDIH RAMAI PEMIMPIN PAS SEMAKIN MUNAFIQ!!





Timbalan Mursyidul Am PAS, Dato' Dr. Harun Din dikatakan telah dikunjungi beberapa kumpulan Pemimpin PAS Pro Erdogan bagi memujuk beliau membuat kenyataan membenarkan Kitab Injil berbahasa Melayu dibenarkan untuk terus beroperasi di seluruh Negara. Ini akan memberi kelebihan politik terhadap parti tersebut terutamanya dalam berhadapan dengan PRU Sarawak. Harun Din dengan nada marah memberi amaran keras terhadap pemimpin2 tersebut agar tidak menggadaikan maruah Agama Islam demi kepentingan politik sempit. Harun Din kemudiannya bertanya kembali apa kesannya apabila pengedaran Kitab Bible berbahasa Melayu ini? Adakah kita hendak lihat anak2 Muda Islam membeli Kitab tersebut lalu terpesong agama mereka? Harun Din juga menegaskan beliau tetap dengan pendiriannya bahawa ianya tidak releven dan sewajarnya PAS tidak bertindak melulu dalam mengejar karier politik tanpa memikirkan soal kedaulatan Islam pada masa hadapan.


31 comments:

lidey lim said...

nasib baik ada jugak dalam golongan depa yang masih berpegang teguh dengan prinsip&Islam itu sendiri.

lidey lim said...

tapi sayang la sebap hanya minoriti saja..

Anonymous said...

pemimpin yang gila kuasa serta publisiti dlm pas yang munafiq termasuk yang nyanyuk rela gadai agama demi kelangsungan politik sempit

matdeboq said...

Bila laa.. pulak nak dengaq..!! Kenyataan klise puak2 PR..!!

"Berapa kah yg dibayar UMNO/BN kpd. Haron Din..!"

"Haron Din ni pasti diBAYAR UMNO/BN..!"

Anonymous said...

Sahlah kata orang bahawa PAS itu PASik.

Anonymous said...

Aku memang menghormati dan respek Harun Din. Berlawanan dengan pemimpin2 politik PAS yg lain.Kalau nak dibandingkan Harun Din dgn Pok Nik, Husam Musa, Mat Sabu, Hj Hadi, dan sewaktu dgnnya...jauh panggang dari api ler.

Yang lain2 tu bertopengkan agama, melacurkan agama demi kepentingan politik mereka..Pernah korang dengar perkara yg bukan2 yg datangnya dari Harun Din???...tidak sekali....itulah pemimpin sejati...bukannya pemimpin balaci....

Mctheory said...

bro Mc cilok k

Anonymous said...

ooo... patutlar tadi masa makan tengah hari kat anjung keli perlis, masa tok guru N.ajis datang Dato Harun din tak dak.... apa-apa pun... aku sokong dato harun.....

Anonymous said...

YOU ORANG UMNO KE? SIAPA HANTAR YOU KE SINI? LAIN YANG KITA CAKAP LAIN PULA YANG DIA REPOT.

Anonymous said...

aku setuju Haron Din betui cakapnya

tapi Mursheet Ajis mana mau

nanti lawan tokey

Anonymous said...

ikhlas dari hati ke hati aku memang orang kerajaan tapi aku tak pernah melihat Ustaz Harun Din Al Hafiz sebagai orang yg tamakkan kuasa, aku rasa senang dan tenang melihat wajahnya, aku syorkan jadilah dia sebagai tokoh agama yg disanjungi seorang yg berilmu tinggi dalam hal2 agama, jauh benar dia dgn perwatakan Nik Aziz.

Anonymous said...

kalau pemimpin PAS munafik... pemimpin-pemimpin UMNO pula dah lama jadi kafir... jauh beza perangai dan ilmu agama antara pemimpin PAS dan UMNO... PEMIMPIN UMNO ISTERI PUNTAK TUTUP AURAT!!!

Melayu Pasir Gudang said...

Ustaz Haron Din, bebaskan lah diri dari PAS. masuk lah golongan ulama tempat orang ramai dan pemimpin merujuk. Dengaral nasihat kembar mu Hassan Din. Ulama kalau dah berpolitik jadilah macam nik aziz,hj.Hadi awang dan seangkatan dengannya hancussss....

Anonymous said...

I feel like crying. Ada lagi orang macam Harun Din di Malaysia ni. Majoriti orang biasa yang tidak terkenal macam kita ni sudah tentu tidak setuju dengan bible Melayu. Tapi bagi seorang terkenal seperti Harun Din berani bercakap sebegitu, adalah amat membanggakan. Memang beliau merupakan contoh model umat Islam terbaik.

Anonymous said...

MUnafik lebih bahaya dari kafir...kalau kafir kita nampak...tapi munafik ni memang macam abdullah bin salamah tu!!!!

Dalam Pasik memang banyak abdullah bin salamah!!!!

Anonymous said...

betul ka haron din kata lagu tu. tak ada pun dalam haramkah. kalu haron din ada berani, sila buat kenyataan akhbar, baru itu telur manyak besar dan tarak busuk. kalu setakat cakap dalam kelambu, serupa tak cakap la...

Anonymous said...

masalahnya BN yg lepaskan pengedaran kitab tu dlm bhsa melayu... dgn tag "untuk bukan islam".... ramai pemimpin UMNO munafiq!!!! jadilah nanti cam arak, no ekor... bkn untuk org islam... tp melayu hentam jgk....

nazir said...

aku rasa harun din just sendiwara ja.. asal tiba 2 bersuara pasal kitab ni lak.. apasal PAS keluar fatwa sesat dia diam, asal PAS kafir kan org islam dia diam, asal PAS kata allah samseng dia diam dan banyak lagi yg PAS terangan menghina islam dia diam. Kalau benar ikhlas... napa tak tegur NIK AZIZ. sbb dia yng kata ALLAH untuk semua...

nazir said...

KDN terpaksa lepaskan.. sbb yng desak untuk lepaskan adalah dtg dari org melayu islam gak... org PAS desak, ANWAR desak, NGO Islam PRO Pembangkang juga desak. Dlm perlimen juga mereka desak.. so salah siapa... fikirkan lah...

nazir said...

untuk matdeboq
Aku rasa kao memang mental block.. org yg bodoh mcm kau ja yg percaya harun din dibayar.... otak kau sama ja dgn ANWAR ILJUBURI....

nazir said...

Aku setuju dgn Melayu Pasir GUdang..

oh malaysiaku said...

kalau nak kata salah tak tutup aurat tu memang salahlah! tapi itu sendiri yg tanggung, tak melibatkan org lain. siapa buat dia sendiri tanggung nanti ... diakhirat!

tapi yg menjual agama utk bernafas dlm politik tu dgn aneka jenis fatwa songsang, mencaci Allah swt Yang Maha Pencipta tu melibatkan akidah org lain. ingat tu. kalau nak songsang janganlah songsangkan org lain sama. mana lebih besar dosanya. atau pun mendapat pahala ke?

yg si 'anon March 15, 2011 11:15 PM' komen tu, adakah dia pasti semua ahli dlm keluarga dan keturunannya menutup aurat setiap masa? jangan 'kata dulang paku serpih, mengata orang dia yg lebih' sudahlah ...

Anonymous said...

salam pada semua....
x de gunanya klo kita trus bergado...eloknya kita bersepakat...sokong ape yg Harun Din katakan tu....samada secara dlm kelambu @ terang2 hanya kita yg sepakat ni lah yg boleh terjemahkan akan kata2 Harun Din tu....meh kita ramai2 buat usul bg pd JAKIM @ pihak yg berwajib supaya bertegas dlm hal ini....jgn ada pilihan kedua @ ketiga...hanya ada yg satu iaitu...TAK BOLEH DIEDARKAN MALAYSIA...x kira w'pun ada cetakan utk non muslim....jgn mulakan langkah sumbang kelak agama tercalar...
-kudin

ADI WIRA said...

SEBENARNYA PAS MAHU MEMBANTU ORG2 MELAYU YG MURTAD... SEBELUM NI MEREKA TAK ADA PANDUAN MAKLUMLAH BIBLE DLM BAHASA INGGERIS... JADI DGN ADANYA BIBLE DLM BAHASA MELAYU DAPATLAH PAS MEMIMPIN MEREKA INI MEMAHAMI BIBLE DGN LEBIH BAIK.. ADA PULA NAMA ALLAH YG BOLEH DIGUNAKAN OLEH AGAMA KRISTIAN DLM TU.. MAKA MAKIN FAHAMLAH MEREKA2 ITU.. TAHNIAH PAS.. TAHNIAH KHALID SAMAD

anti male y said...

khalid samad mp s.alam tu mesti salah sorang yg menyokong bible dalam b.melayu..jangan kau marah bile anak2 atau cucu2 kau gantikan Quran dengan al kitab tu ye khalid

Anonymous said...

pada saya tiadaa injil dalam bahasa melayu kecuali bible.perbezaan antara injil dan bible adalah keaslian.injil diturunkan oleh allah kepada nabi sebelum nabi muhamad.sedangkan bible di olah dan disunting dari injil.disini bezanya.kita tidak boleh katakan injil melayu.kita kena tolak injil melayu.ia adalah sesat.mana ada injil melayu melainkan bible melayu.suruh org kristian tulis bible melayu bukanya injil melayu.bible di ubahsuai oleh pendita kristian.

Anonymous said...

aku sokong yahudi bangsa yang agung dalam dunia. allah jadikan yahudi bangsa yang mulia dan cerdik

Anonymous said...

Assalamualaikum Ustaz..

Tak payah la nak berpolitik lagi dengan org2 yg pasik..

keluar lah PAS..

Jum pi masjid jer lah..Khutbah Islam yg sebenar lagi bagus.

Anonymous said...

WOI SIAPA YANG BENARKAN BIBLE MELAYU YANG TELAH BEREDAR DI MALAYSIA NI SEKARANG... PAS KE? DEPA PENGANG KEMENTERIAN MANA....

Anonymous said...

Takyah salahkan pembakang... KDN UMNO dah jual agama dengan membenarkan BIBle bahasa melayu diterbitkan... Ciss ibarat meludah ke muka sendiri

aku Muslim jua said...

Bukan Bible atau Kitab Injil yang menimbulkan masaalah. Orang UMNO Muslim yang jahat dan menimbulkan pendustaan.

Dalam Perkim dah ada rasuah ~ Professor Emeritus konon! Menteri Jamil Baharom dah hentam Tabung Zakat ...dan senarai ni panjang lagi kalau nak ditayangkan.

Jadi siapa munafiq?

Selain bahagian-bahagian yg mengaku Jesus Tuhan, (The New Testament) Bible berasas pokok-pokok kepercayaan orang Islam, dasar kepercayaan Nabi Ibrahim, seorang "hanif" atau "gnostic" Kenapa takut? Kerana jahil?

Takut ...kerana pendidikan awam dan agama telah terpesong ... dan minda orang Melayu terkongkong. Hak orang Melayu Islam dan rakyat jelata telah diperdayakan. Rasuah adalah satu-satunya yang akan merosakkan akhlak dan akan memesongkan Islam. Bukankah orang Arab Quraisy pernah [sekarang pun masih kejam dan rasuah] memperdayakan anak-anak yatim dan hak dan harta mereka dicabul? Bukan anak yatim saja tetapi hak-hak rakyat lain pun. Bukankah itu "rasuah" dan kemungkaran?

Ingat saya Nabi kita pernah bersabda kira-kira berbunyi berikut: "...katakan sepatah kata "kebenaran" ke muka pemerintah yang zalim [dan sesat] !".

Jangan sembunyikan kesalahan orang UMNO dan Kerajaan sekarang atau kerajaan mana pun. Kalau tidak, orang Melayu Islam akan sentiasa terkongkong dalam kejahilan..."menyerah" kepada kepalsuan dan penghinaan!

Powered by Blogger.