Mar 9, 2011

AKU CABAR KAU KHAIRY JAMALUDDIN!!





PECAH REKOD!! Blog Gelombang Rakyat. Sebuah blog yang tidak pernah mengeluarkan artikel berbentuk teguran terhadap UMNO dan Barisan Nasional. Akhirnya PECAH DARA juga. Jika ditanya, memang berat rasanya hati ini untuk menulis artikel ini. Akan tetapi Melayu CinDia paling pantang apabila maruah perjuangan dihina dan dicerca sebegitu rupa. Berderau darah apabila membaca sebuah artikel dari Akhbar tersohor Sinar Harian dengan jelekan blogger, dicerca dan dihina. Ingatkan dari juak2 Pembangkang, rupa2 nya dari seorang blogger yang menawarkan diri membela UNIT MEDIA BARU (UMB) PERGERAKAN PEMUDA UMNO MALAYSIA. Melayu CinDia pada mulanya malas hendak campur tangan mengenai hal UMB dan yakin dengan kebijaksanaan OTAI2 Blogger seperti PapaGOMO, Gerakan Anti PKR, Medan Info Corner, Parpukari, RBF dan ramai lagi untuk berhadapan dengan masalah yang berlaku. Mereka lebih layak. Akan tetapi, apabila membaca artikel Sinar Harian tersebut, Melayu CinDia tak boleh tahan. Nah ini AKU nak beri AMARAN!!




Tidak kusangka, nilai bloggers Pro Kerajaan yang bertarung nyawa untuk membuktikan kepada rakyat Malaysia tentang strategi kotor Pakatan Pembangkang dipijak2, langsung tidak dihargai. Ada bloggers sampaikan ditahan reman, dikejar malaun2 Pembangkang, sampaikan ada ugutan bunuh. Ambil contoh Kumpulan Nadi Rakyat. 1 sen pun mereka tidak disumbangkan dari mana2 pihak. Mereka buat semua ini kerana apa? Kerana orang2 inilah yang membongkar bukan sahaja keburukan politik Pembangkang, malah moral Pemimpin mereka kita pamerkan. Semua ini demi perjuangan. Jangan pula kata kita reka2 sendiri isu tersebut. Mereka siasat sampai ke lubang cacing. Aku nak tanya, sikit. UMB yang aku kenali tidak lekang dari mulut mereka CYWAR CYWAR CYWAR... Ada UMB buat semua ini?

Aku memang blogger baru. Baru 2 tahun jadi blogger. Blog aku pun entah ada atau tak dalam senarai UMB. Aku tak kisah kalau ditanya pasal diri aku. Malah aku sendiri pernah diarahkan keluar pada hari pertama aku menginap di Rumah UMB bersama Blogger Badut Rakyat pada PRK DUN Galas yang lalu. Pada mulanya aku memang agak kecewa. Tapi apabila diberitahu UMB hanya bertanggungjawab ke atas rakan2 Unit tersebut, aku setuju. Sebab aku dan blogger Badut Rakyat pada ketika itu memang tidak bernaung di bawah UMB. Akan tetapi, OTAI2 Blogger seperti Gerakan Anti PKR, PapaGOMO, Medan Info Corner, RBF, Parpukari, Darul Ehsan Today, Media Permatang Pauh, Pisau.net.. siapa lagi, Panglima Perang Cyber dan barisan seangkatan dengan mereka telah bersama2 dgn UMB sejak awal penubuhan. Mereka semua ni Generasi Pertama yang menyertai UMB. Apa yang mereka perolehi setelah 2 tahun UMB bersama mereka?

Bila cakap macam ini, dikata pula kita ungkit mengenai hal Wang. Ini bukan soal wang brother. Ini soal maruah. Ini soal nilai perjuangan.. Berjuang bukan sebarangan. Nyawa di hujung rambut. Sampai hari ini tidak ada 1 pun individu dari UMB tampil membuat kenyataan berkenaan Artikel dari Sinar Harian tersebut. Kenapa? Aku dengar mula2 UMB ditubuhkan dengan moto Berani Kerana Benar. Aku nampak sekarang seperti telah bertukar kepada Takut Kerana Salah.

Nama Unit MEDIA Baru. Buat kerja macam pencacai juga. Hendak buat liputan bukan semua tempat boleh pergi. Iyalah kan blogger, bukan boleh masuk sebarangan. Kau sebutlah under UMB sekalipun, tak diherannya selagi tidak bukan berjawatan besar dalam Unit tersebut. Hendak masuk Dewan ketika Penamaan Calon tak boleh, Hendak buat liputan dalam bilik Pemantauan Pengiraan Undi pun tak boleh. Itu tak mengapa lagi. Nak buat liputan Mesyuarat Ahli2 Majlis Tertinggi UMNO pun tak boleh. Padahal blogger Pro UMNO ni. Tak boleh juga. Kena ada PAS Media. Ada ka? Sebuah unit dari sayap Pergerakan parti pemerintah bernama UMNO, tidak berjaya mendapatkan PAS Media. Agaknya sebab ada nama 'PAS' kot?

Aku bangga melihat kesungguhan OTAI2 Blogger ini. Sanggup merayu minta tolong sangat2 hendak buat liputan khas untuk masuk ke Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO. Tak boleh. Ada sampai kiri kanan digondong dengan kamera, kamera video, beg segala pelbagai, sampai2 dihalaunya kita. Padahal kita ni pagi, petang, siang,malam... pagi balik dok mengadap laptop buat artikel, cari isu sampai nak pecah kepala otak fikir nak bela Kerajaan Pusat. Siapa Kerajaan Pusat sekarang?

Nasib baik ada juga beberapa Pemimpin UMNO yang menghargai bloggers. Termasuklah Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Dato' Seri Utama Dr. Rais Yatim. Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri. Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan. Exco Kerajaan Negeri Perak, YB Hamidah Osman. Pengerusi Kelab Putera 1Malaysia, Datuk Azeez Rahim dan 2 3 pemimpin UMNO lagi. Mereka menyanjung tinggi perjuangan bloggers. Sampaikan rasa malu bloggers ni. Sebab ini bukan tanggungjawab utama mereka. Mereka ada portfolio Menteri. Itu kerja mereka. Ini terang2 nama Unit MEDIA Baru.. Pulak, KELUAR SURAT KHABAR HINA KITA LAGI.

Unit MEDIA Baru. Pasti ramai yang mempersoalkan, kenapa nama KJ dijaja? Ini bukan soal jaja. UMB yang dok asyik kata tak ada duit ni di bawah Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia. Aku taknak cakap siapa Pengerusi dia.

Oleh yang demikian, aku da tak nak pujuk rayu lagi. AKU DESAK... AKU DESAK KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA, YB. KHAIRY JAMALUDDIN, NAIBNYA YB. DATUK RAZALI IBRAHIM SERTA KETUA PENERANGANNYA, DATUK SERI REEZAL MERICAN SELESAIKAN HAL INI DENGAN KADAR SEGERA. ITU SAHAJA. AKU CABAR... JIKA BENAR PEMUDA UMNO MALAYSIA TIDAK TUMPUL TARINGNYA, SELESAIKAN HAL INI SERTA MERTA.


46 comments:

A-I-B said...

Nasib ngko ler!... Sape suruh jadi pencacai UMNO. Kan dah kena. Kah!....3X

kak zah said...

Salam
Janganlah emosi dan bertelagah sesama kita, kami orang biasa amat menghargai otai-otai blogger semua. Berjuanglah kerana Agama Allah dan mertabat bangsa Melayu,kerana Bangsa Melayu benar2 terhina sekarang oleh orang-orang Melayu sendiri yang tak sedar diri....,bangsa lain akan ambil kesempatan demi survival bangsa mereka.... Hidup bolggers pro kerajaan..............

Anonymous said...

Suke A-I-B.. Ko ingat.. Ade kesah jugak pasal blogger-blogger pembangkang balun Nik Aziz. Haaaa.. Jeng, jeng jeng..

Anonymous said...

Salam 1Malaysia,

Aku sian dengan blogger-blogger Pro Kerajaan ni.. sepanjang aku baca blog GR, xpenah aku tengok dia balun Orang-orang UMNO. Kalau ada pun berkias. Ni teruk da bro. Sabar. Kami tetap bersama Blogger-Blogger Pro Kerajaan. HIDUP UMNO!!

Anonymous said...

Salam 1Malaysia,

Aku sian dengan blogger-blogger Pro Kerajaan ni.. sepanjang aku baca blog GR, xpenah aku tengok dia balun Orang-orang UMNO. Kalau ada pun berkias. Ni teruk da bro. Sabar. Kami tetap bersama Blogger-Blogger Pro Kerajaan. HIDUP UMNO!!

Anonymous said...

aku sokong cara lu..biar mereka faham tugas blogger umpama nyawa dihujung tanduk...aku sarankan agar bomm saja manusia2 tak reti menghargai jasa2 kau org..nyahkan dari politik msia..ada ramai lagi pelapis menunggu yg lebih baik dari mereka..ni pemimpin apa kalau duduk kat atas melalui jalan bontot...aku umno tegar tapi kalau dah manusia tak reti berterima kasih pada org seperti lu..memang pantang gua..aku harap bro jangan menulis kerna wang ..maruah bangsa diutamakan..

Anonymous said...

Aku rasa pemimpin UMNO/BARISAN fikir org sekarang nie cuma baca akhbar aje agakne. Mereka ini tak nampak peranan media maya. DS Rais tentu tahu peranan media maya ni sesungguhnya dibaca oleh ramai org2 kampung di pendalaman. Aku pun pernah terlibat menyediakan kemudahan ICT di kpg2 pendalaman di seluruh negara termasuk di Sabah dan Sarawak. Di Kg Nanga Bangkit di pendalaman Sarawak pun dah ada projek ICT melalui projek USP. Itu sebab DS Rais back-up para bloggers sebab DS Rais tau projek tu dan tau org di pendalaman pun tau menggunakan internet. Syabas kepada semua para bloggers pro kerajaan. Dan kepada DS Rais tolong maklumkan kepada pehak yang terlibat (menafikan peranan media maya) berkenaan kemudahan ICT yg kementerian DS sediakan dan penggunaan internet telah berada di kawasan2 pendalaman dan rakyat sedang mempergunakan kemudahan tersebut. Kepada bloggers pro kerajaan, teruskan usaha anda. Tahniah.

Klik sini utk mengetahui apa yang kementerian DS Rais dah buat:http://www.google.com.my/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&channel=s&hl=en&source=hp&biw=1592&bih=670&q=projwk+usp&btnG=Google+Search#q=projek+usp&hl=en&client=firefox-a&hs=ElN&rls=org.mozilla:en-US:official&channel=s&biw=1592&bih=670&prmd=ivns&ei=rbR3TfXVLYPtrAeTwvW_Cg&start=10&sa=N&fp=8dc682c886bad6ea.

Anonymous said...

balun jer ketua UMB tu...kawan2 lama dia sapa yg tak kenal mamat pendek ni...kaki betina, rasuah cukup kuat masa di KPM jaga PPSMI...sekrg dh ada jawatan menyombong dgn kawan2...phuiii!!!

balun jer dia bro....ni semua hipokrit tahap tertinggi ni.

Sebanaku2u said...

http://sebanaku2u.blogspot.com/2011/03/sebanaku2u-not-for-sale-sebanaku2u.html

Anonymous said...

Ko cakap banyak la ko pun datum shafiee bagi duit poket 700 sebelum pergi kerdau. Bulan2 dapat 2000. Dapat lagi dari pemimpin lain 300 sana, 500 sini.

Anonymous said...

bukan pasal duit konon... maruah konon... apa yg mereka dapat? apa yg mereka nak, kalau bukan $$$! aku nampak kau pun beratur sama ambik duit dari parpukaribasi! lebat nampak dapat dari boss baru si gemokbodoh tu selepas kena rejek oleh zambry.

baguslah kau dah masuk sama join diorg punya game walaupun aku tau kau inosen, tak tau apa2 ttg game ni...

Anonymous said...

anon 1:59...itu mmg habit ketua UMB ker?baru tahu ni.macam manalah nak jadi ketua UMB macam ni.gua rasa baik buang jer dia dari menyemak jadi ketua UMB.

Anonymous said...

Datuk syafie bayar pun ko sapu, datuk shakar bg pun ko sapu, parpu bagi pun ko sebat, td aku baru dpt info nama ko pun ada dalam list umb. Gila penyamun.

Anonymous said...

Kat tenang ko jgn lupa lak duit kj dan razali pun komakan. Perjuangan konon. Boleh blah

Anonymous said...

Der, itu bukan duit UMB, yang sepatutnya bertanggungjawab terhadap blogger bernaung di bawahnya.

Yang dipertikai duit Wangsa Maju buat apa. Da terang-terang blog ini memang under Wangsa Maju. Kalau dapat pun, apa hak kita nak pertikai? Apa? UMB nak juga ke duit wangsa Maju?

Ini cerita pasal UMB. Soal duit, soal fasiliti, soal-soal UMB. Kalau semua ni blogger-blogger kena cari sendiri, apa fungsi UMB? Nak buat apa? Da semua nya kena cari sendiri?

DUIT..Bukan nya minta ratus2 ribu, jutaAN RINGGIT jauh sekali. Minta untuk duit poket je. Abis tu nak makan apa kalau tak ada duit. Pergi bodoh-BODOH PRK nak berjuang ni. Tapi duit tak ada?

UMB tak malu ke? Blogger disenaraikan di bawah UMB, Tapi yang bagi elaun orang luar? Yang bagi PAS Media pun, orang luar? Yang bagi rumah pun, orang luar. UMB ni apa sebenarnya? Tak ada maruah ke UMB ni? Oooo.. UMB miskin. Tak ada duit. Tubuh Unit ni bodoh gitu je.


Ehh.. 'Jangan pikir bukan-bukan'. Tun Faisal kata Perjuangan Fisabilillah. Lupa...

Tapi kalau nak bertanding Exco PEMUDA, ditabur duit macam nak bagi ayam makan. Berebut orang nak. Keje senang je. Undi Tun Faisal. Duit yang diberi macam jumlah gaji pekerja buruh 10 tahun.

Ini blogger bekerja setengah mati tau. Itupun nasib baik minta duit keperluan je. Bukannya duit bonus. Pun tak boleh bagi.

Takpa, dengan blogger fisabilillah. Sebab blogger ni bukan ada jawatan apa pun. Orang cakap, tak berkepentingan. Kerjalah sampai mati sekalipun, tak dipandangnya.

Ini baru cerita pasal duit. Belum cerita pasal yang lain. Aku tukang sambung je apa yang GR cakap. Sbb aku tengok artikel GR ni xada pun sentuh pasal duit sangat.Tapi jgn cuba disentuh hal duit. Kelak dibogelkan nanti. Haaaaaa...

Kita cakap pasal lain. Kenapa terasa sensitif sangat pasal duitni. Ada buat salah ke?

Anonymous said...

jangan la kau terikut cara perjuangan boss kau si papagomo tu... biar ikhlas sikit pasal aku nampak kau pun bijak sikit dari pgomo & anak2 buah dia yg lain.

pgomo tu xde benda lain dalam kepala dia selain duit & burit! perjuangan dalam BN/UMNO pun kerana duit & burit!

the fact pgomo sendiri tahu berapa sangat la bajet yg turun kpd UMB setiap kali PRK, paling banyakpun RM10K, cuba bayang nak bagi2 dgan kekadang bebelas bloggers yg dtg setiap kali PRK...

aku cakap pasal duit lagi??? sebab 'maruah' yg dimaksudkan oleh blogger2 tu semua berbentuk $$$. sebab itu sanggup masuk gameplan parpubodoh tu walopun seorang yg xde otak just bcoz dia bleh hulur duit unt jahanamkan UMNO tak ikut right timing!

Anonymous said...

bro,blogger glombang rkyat cita lain,kenapa cita lain keluar ni...itupun kalau betul pasal duit?...orang yang hantar komen ni bukan orang wangsa maju pun.ini mesti balaci Tun Faisal.siapa lagi nak sokong?Balaci Tun Faisal je la yang sokong.tapi tulah,kalau lah betul blogger glombang Rkyat ni je dpt rm2000 sbulan,itu standard gaji kerajaan la.abis tu,Tun Faizal dpt bape yek sbulan? WOW !!!

Anonymous said...

SALAM GR...!

APA YANG BUAT PAPAGOMO & PARPUKARI TAK NAK BERTENTANG MATA SEMASA DI GALAS? JAWAPANNYA=DUIT!!

APA YANG BUAT PAPAGOMO & PARPUKARI BERCIUM KETIAK SELEPAS PRK KERDAU? JAWAPANNYA=DUIT!!

MANA MARUAHNYA ORG MACAM NI?????

Anonymous said...

Kalau nama ko tak ada dalam list umb duit dari tok mat pun ko tak dapat. Duit tu duit yang dipohon oleh umb. Ko kaya , datuk safie bagi ribu2

Anonymous said...

Really? Game Parpukari. Tiba-tiba nama mamat ni ada pulak yek? G.Rakyat? Bagi la 1 statement. Xkan da tido?

Blogger pun ada maingame ke? Pelik jugak yek? Tapi kalau nak bandingkan dengan game orang-orang politik macam Tun Faisal, lagi hebat dia.

Orang politik ni. UMNO ke, PAS ke, PKR ke. Semua main game. Bila main game, terkeluar la citer psl duit. Orang politik kan kaya.

Kalau Ketua Cawangan UMNO tu aku boleh cakap lah tak banyak. Ini Exco Pemuda UMNO Malaysia la. Tun Faisal.

Gile babi la kes UMB ni. Aku ni lps kesah kecoh psl UMB, baru aku tau UMB tu pe. Sblum ni mmg xpenah dgr.

Anonymous said...

Anon-anon yang back up gila babi Tun Faisal ni kenapa yek?

Gile babi la Tun Faisal. Lepas ni boleh la b'tnding NKP. Da ada jurucakap baek punyer..

Pe susah. Ko bg je dorg ni duit. Xde hal punye la..

Anonymous said...

Yang penting ko makan merata wa ka ka. Semua kau sapu termasuk duit yang dimintak oleh umb. Lepas kata tak dapat dari umb. Kaki kencing la kau ni

Anonymous said...

kaya juga Tun Faisal ni yer?aku tengok posting kata perjuangan tapi takkan kaut duit juga?mcm tu ker UMB?aku baru tau ni UMB tu apa,ketua UMB mcm mana,gle lah ketua UMB ni.makan duit juga ye...

Anonymous said...

Kah kah kah pencacai umno makan besar. Kononnya Ikhlas tp rupanya kena bayar. Ada gaji bulan tak termasuk hasil ugut menteri2. Seronok aku baca kah kah kah

Anonymous said...

Lar. Aku bace artikel GLOMBG RKYT ni, dier xckp pun xpuas ati sbb die xdpt duit dr UMB?? Die ckp OTAI2 blogger xdpt duit. Dier back up je. Gile babi la org2 Tun Faisal. Sampai xsembt baca abis.

Ala, kalo ye pun GLOMBG RKYT dpt duit bln2 pun, aku setuju sgt2. sape ckp tadi.. RM 2000 sebln. Ok la tu. Kire gaji la. bukan RM 20K sebuln pn. Berbaloi la. Blog-blog dari WangsaMaju ni, sehari 6 ke 8 artikel tau. Mmg ngadap laptop jela keje dorg ni.

Aku tau la. Aku ni suke bace blog. Tapi blog UMB da la jarang update. Ade UMB Negeri mane ntah aku check da nk dkt setahun xupdate.. Itu mmg xlayak dpt 1 sen pn..

Anonymous said...

wakakakaaa...... marah kat artikel sinar harian pasal blogger pengekor ahmad maslan ke??? blogger2 tu la yg sibuk dok pertahan kononnya MARUAH PERJUANGAN pasal UMB tak mampu nak hulur sebanyak ahmad maslan!

mesti risau pasal lepas ni sure ahmad maslan xbagi blogger2 mengekor dia lagi... tarak masyukkk lagi la kan pasal tu geram sampai PECAH DARA! kuikuikui...

Anonymous said...

Aah.. TOL? aku setuju. Blogger Wangsa Maju. Kerjaya blogger. RM2000 sebulan. 7 artikel sehari. Dibayar oleh UMNO Wangsa Maju. Okla. Daripd bg duit tu kat org yg x sepatutnya, baik bagi budak-budak blogger ni.

Aku xrasa salahpun, kalau btol la blogger wangsamaju dibayar RM2000 sebulan.

Anonymous said...

Betulla dpt duit kahkah kah. Malu malu. Kata tak dapat duit.

Anonymous said...

kah kah kah,gua ingat Nik Aziz jer bayar kat blogger seperti gua agar dpt gua balun umno.umno pun ada kena bayar ker?kalau macam tu samalah kita ni.tp gua punya bulanan lagi kaya bro dari blogger pencacai umno,mehlah join.

Anonymous said...

wakakakaaaa... kena psyko sesama sendiri pun dah terkantoi rupanya dapat elaun bulanan! maruah perjuangan apanya dok menyibuk pasal UMB... UMB cuma unt blogger2 yg xreti nak mengekor & mintak duit dari menteri je... duduk kat rumah bersesak 15 org pun xpe masa PRK, xkisah xleh dok hotel mcm papagomo & parpukari!

Anonymous said...

GR dibayar RM2000 sebulan? Skit nyer..

aKU rase la, blog-blog Pro BN ni, mengadap laptop jela. 2 ke 3 jam skali update artikel. Artikel ori sendri lak tu. sehari 8 artikel aku rase.. pecah otah oo..

Kalo akulah jadi blogger, bagi RM2000 baik aku kje goment je.. Pagi masuk ofis, ptg blk.. balik umah tido..


NI anon-anon yg back up Tun Faisal ni, org UMB ke? Adoi, Blog UMB da la jarang update. Aa... betol btol tu, blog UMB negeri yang sedih tu, 10 bulan yang lepas.. Ko bygkan?

Anonymous said...

Hei safie, ko simian blogger yang belasah menteri umno saifudin ni pasal apa. Elok ko buang je menatang beruk ni. Dah la tak malu pau duit pemimpin umno masa pilihanraya. Beruk sungguh

Anonymous said...

Kah kah kah blogger safie balun saifudin memang nak hancur umno ni. Tahniah korang semua. Senang kerja kami kah kah kah

Anonymous said...

UMB oh UMB. Aku tgk komen dari bdk2 Tun Faisal ni, menggelupur. Bos kena balun kan. Kenalah back up.

Kasihan blogger Pro Kerajaan. Nama sedap. Pro Kerajaan. Tapi tak bertuan. Ke mana arah tuju mereka semua ini?

Bloggers ini amat penting. Jagalah dengan baik. Saya sendri xsyok kalau bloggers xlagi b'operasi.

Nak tegk blog sapa lagik kalau bkn blog dorg? UMB ada blog? Kalau ada bagitahu lah, boleh saya tengok.

Anonymous said...

Padan muka ekau jang!!

itulah akibatnya bila berjuang dlm umno....

habuk pun tarak!!!

tinggalkan saja perjuangan ko yg sia2 tuh!!!

perjuanagn bukan kerana wang? penipu la ko...mana ada org umno tak pandang duit...cakap! mana org itu?

rentikan lah...

Anonymous said...

Untuk perhatian semua Bloggers 1 Malaysia.

Mohon tidak dipanjangkan perkara ini dan kita selesaikan secara baik. Tq

Pegawai DAM

Anonymous said...

apa2 pun, aku sebagai pembaca lebih menghargai blogger2 tidak bertuan spt anda.
teruskan perjuangan!!!

Anonymous said...

blog UMB tak aktif dan amat jarang update macam bloggger2 lain
nampak sgt tak buat keje

Anonymous said...

Sabar GR.. harap benda benda macam ni dapat diselesaikan dengan baik.. kepada kerajaan BN, hargailah bloger bloger pro kerajaan ini, tak kira samada duduk dalam UMB ke tak.. janganlah nak pecah belahkan mereka ini.. hargai lah peranan mereka ini.. janganlah ada diantara org kita yang rasa fed-up dengan birokrasi bn.. jangan jadi macam masa pemerintahan paklah.. org lari dari umno sebab ada org nak perkukuhkan diri sendiri, tak kiralah hanya persepsi atau tidak!!

Firdaus Shahnaz said...

Lu orang ingat bloggers pencacai pembangkang tak makan duit ke? lagi teruk bai.

Chopri said...

tak respek aku orang yg berselindung di sebalik anonymous ni. ceh

caracal said...

ni baru betul2 liwat

diliwat oleh umb

sampai upah x dapat

padan muka 7 keturunan....

Anonymous said...

hey gelombang-rakyat.blogspot.com owner discovered your website via yahoo but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have discovered site which offer to dramatically increase traffic to your website http://xrumerservice.org they claim they managed to get close to 1000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my website. Hope this helps :) They offer best backlinks service Take care. Jason

Anonymous said...

I've learn a few just right stuff here. Definitely price bookmarking for revisiting. I surprise how a lot attempt you set to create the sort of great informative web site. IL Marion Payday Loans

Anonymous said...

Hey there! I simply wish to offer you a huge thumbs up for the great info you have here on this post. I'll be returning to your site for more soon.

[url=http://xrumergeek.com]homepage[/url]

Anonymous said...

You are so cool! I don't believe I have read a single thing like that before. So great to discover somebody with some original thoughts on this topic. Really.. many thanks for starting this up. This web site is one thing that is required on the web, someone with a bit of originality!

[url=http://truebluepokies4u.com]online pokies real money[/url]

Powered by Blogger.