Feb 13, 2011

STRATEGI 'BUNUH' MAHATHIR KEMBALI!!





Melayu CinDia ingatkan setelah Bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamed meletak jawatan kesemua portfolio dalam politik dan Kerajaan, Pembangkang tidak lagi perlu takut dengan beliau. Namun, ianya tidak benar sama sekali. Terbukti bahawa aura Mahathir masih berbisa. Semuanya berpunca dari sebuah buku yang ditulis oleh wartawan US, Tom Plate. Isu Ops Lalang 1987.





Ramai pemimpin2 Pembangkang menyerang Tun M setelah beliau mengakui ada menemui Pemimpin Pembangkang pada ketika itu. Ternyata isu tersebut telah menyebabkan Pemimpin Pembangkang tidak senang duduk walaupun ianya telah berlalu hampir 14 tahun dahulu. Pelik, kenapa tidak tanya BOS mereka, Anwar Ibrahim. Bukankah beliau juga BERSUBAHAT dalam hal ini?

Pembangkang seolah2 lupa bahawa Anwar merupakan orang yang turut bertanggungjawab dalam menangani Ops Lalang pada ketika itu. Tak boleh. Anwar bagi mereka Aset Gabungan Pakatan. Sekali dibongkar, musnah gabungan carca merba itu.

Tun Mahathir memang seorang pemimpin yang zalim. Zalim kepada mana2 individu yang cuba memusnahkan masa depan rakyat Malaysia. Zalim kepada Sang Perakus Politik. Tetapi musykil sebenarnya, seolah2 strategi lama akan digunapakai semula. Strategi 'membunuh' Mahathir kembali setelah Anwar gagal membunuh beliau semasa berada di dalam UMNO.

Apa lagi yang hendak dikhuatirkan? Takut sebenarnya. Takut dengan aura Pahlawan Melayu bernama Mahathir Mohamed.

34 comments:

Jeffry said...

TU PSL KAPAL SINK TAKUT NAK JADI SAKSI PENDAKWA KEHKEHKEH

Anonymous said...

woit… PETAMA NYA .. MADEY INI MELAYU KE?... kah kah kah..

kah kah kah… KALAU MELAYU MANA SALASILAH MELAYU NYA… kah kah kah..

kah kah kah ..KENAPA TAK ADA GAMBAR DI SEBELAH AYAH MADEY… kah kah kah..

kah kah kah… APA YANG HENDAK DI SOROKAN KALAU ASAL USUL MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah… SIAPA NAMA MAHATHIR INI SEBENAR BENAR NYA… kah kah kah….

kah kah kah..APA ITU KUTTY?.... kah kah kah..

kah kah kah... MANA PERGI KUTTY?... kah kah kah..

kah kah kah...KUTTY INI NATANG BEWOK KE?.... kah kah kah..

woit… MADEY API API KAN MELAYU DENGAN SENTIMEN ANTI CHINA DAN INDIA… kah kah kah..

kah kah kah… WAL HAL MADEY LAH YANG MENKAYAKAN CUKONG CUKONG INI… kah kah kah..

woit…SIAPA KAYAKAN ANANDA KRISNA… kah kah kah..

woit… SIAPA KAYAKAN VINCENT TAN… kah kah kah..

woit… SIAPA KAYAKAN V.K.LINGAM…. kah kah kah..

woit… SAIPA KAYAKAN YEOH TIONG LEY… kah kah kah….

kah kah kah….SIAPA BUAT SISTEM INDEPENDENT POWER PLANT?... kah kah kah..

kah kah kah….SIAPA REMBAT TANAH KTM DI SENTUL…. kah kah kah….

kah kah kah... KALAU PRO MELAYU KENAPA SWASTAKAN LEMBAGA LETERIK NEGARA… kah kah kah…

kah kah kah…. KALAU PRO MELAYU KENAPA SWASTAKAN AIR NEGARA…. kah kah kah..

kah kah kah… KALAU PRO MELAYU KENAPA SWASTKAN HOSPITAL… kah kah kah..

woit… KALAU MADEY BETUL MELAYU… KENAPA MASA MASUK UNIVERSITI SINGAPURA MENGAKU NANDEK…. kah kah kah…

Anonymous said...

tertarik ngan komen anon 11:14...

Anonymous said...

Anon 13.2.11 11.14 PM

Ya TDM Melayu. Kamu bagaimana? keturunan orang Asli kut?
Kamu nak belasah TDM kenapa? Apa yang kamu takut sangat kat dia tu. Dia bukan PM, bukan wakil rakyat.

Anwar yang kamu puja-puja tu betul teruk. Meliwat, berzina, rasuah berbillion ringgit, penipu semuanya ada bukti nyata.

Terimalah hakikat bahawa kamu ini lagi busuk perut, ada otak letak kat lutut. Itu sebab tak boleh berfikir.

sukma

Anonymous said...

anon 11.14 tulis tanpa bukti bole la. dia tulis apa yg dia dengar daripada pemimpin dia. bukan buat kajian dan siasat. bagi dia apa yg pemimpin dia ckp macam quran, dan hadis. betul belaka. bila org bagi bukti, dia kata tak percaya, semua bukti rekaan dan fitnah belaka. tapi pemimpin dia buat fitnah, dia patuh dan dengar serta ikat dlm kapla macam dapat wahyu la pulak.

Anonymous said...

Sajak bertajuk: ...kahkahkahkah untuk....adei tamby anon 11:14

tulis takdak fakta,
takdak data,
so tak boley caya...kahkahkahkah...
jangan main dengar apa hamPAS dan daPIG kata,
lebih2 lagi PKRauta,
lainkali mau banyak baca taklah kena auta,
bukan setakat buka mata dan telinga,
tapi guna otak..kahkahkahkah...

UB45

Anonymous said...

menatang wan azizah tu bukan korea ke? kui3...

Anonymous said...

menatang babi punya anon 11.14 pm...

dia memang melayu lah...

bapak dia pun memang bapak melayu...malahan jadi guru besar pertama sekolah orang putih lagi...

ko nih kan anon, memang dasar binatang... brengset lu...

dia dibesarkan dalam suasana melayu, mempertahankan hak melayu (tak macam laki si korea kaprak tuh)... membawa melayu ke satu matlamat baru...consider melayu lah tu bangang... setakat si peliwat tuh apa ada??

mak ko entah lenjan dgn laki keling mana tah... pastu terus lahirkan bintang haram cam ko nih...

memang tak ada apa nak disorokkan... tun mahathir memang anak jati melayu...

Anonymous said...

mr kakahkah.. main tibai takde fakta.
takut dgn madey yg dah bersara. sebenarnya mereka takut dgn bayang2..
takut rakyat dah mulai sangsi dgn tipu daya..

Anonymous said...

butaa sejarah betui la mamat kahkah nih.. sekolah tak pas jadi camni la.. ape orang kata hang iya kan ja..
suma komen hang dak skolah pon boley jawab..
buat malu rakyat malaysia je..haih..
ke hang ni ejen singapork? aku saspek ye kot.. org singapork pon tau salasilah TDM.. haih..

Anonymous said...

jenis natang mamat tu mudah kena tipu so senang diperbodohkn.mahathir pejuang bangsa melayu!lau x sb mahathir yg buang juburi drpd anggota kabinet dia dah hancur malaysia ni!

Anonymous said...

Mahathir memang melayu-tutup cerita.
sama macam Anwar-pun melayu, walaupun orang kata dia separuh melayu, kononnya ada darah keling pariah taraf kasta rendah mai dari India.

Cuma bezanya, Mahathir atau Madey, atau Mahadi itu, adalah pahlawan melayu terbilang, melayu terhebat pernah lahir dimuka bumi, menabur budi dan bakti untuk bangsa dan akan dikenang sepanjang zaman.

Begitu juga Anwar, akan dikenang tetapi sebagai Dajal laknatullah yang cuba menghancurkan bumi ini bersama yahudi saudara saudara karibnya.

Pilihan ditangan anda....

( -Mat Gelombang- )

Anonymous said...

anon 11.14pm tu barua isham rais
dia kopi paste dr blog tukar tiub

isham atheis nh mmg anti tun
ckp xdak bukti pn xpa
ad puak2 sggup kilat sedut hirup ludah kencing dia

Anonymous said...

apela ko anon 11:14
nik aziz pun kata melayu2 semua tu tak penting..ko ni ada dua personaliti ke? klu kena TDM, ungkit pasal melayu...tp klu kena ngan dewa pujaan ko, melayu2 tak penting...
susah la klu bincang org ada masalah psikiatri ni...hehehe

Anonymous said...

Anon 11:14 pm

Buka buku perlembagaan dan cari definisi Melayu:

1. Orang Islam
2. Salah seorang dari ibu bapanya adalah org melayu
3. Mengamalkan cara cara kehidupan sebagai orang melayu.

Tak percaya pergi baca. Sekali dah kena cop melayu memang tak boleh buang. Macam kes Lina kat Selangor.

Memang betul sekarang ni tak ramai melayu tulen tetapi ini adalah apa yang termaktub dalam perlembagaan.

Tapi sekurang-kurangnya TDM tu adalah negarawan negara dan tak bagi harta melayu kepada kaum lain. Kalau tak silap Nizar Perak pun Melayu tetapi apa dia buat lepas jadi MB perak ialah bagi harta melayu kepada kaum lain.
Anuar Ibrahim jangan ceritalah, memang pengkhinat bangsa melayu.

Pikirlah mana yang lebih baik.

Anonymous said...

Saya amat terkejut membaca laporan ‘Ayahku pasti bangga’ diceritakan oleh Dr Mahathir Mohamad yang dipaparkan di New Straits Times pada Mac 21.

Dalam rencana itu, Mahathir telah berkata bapanya Mohamad Iskander “… berupa salah satu di kalangan segelintir orang Melayu yang melarikan diri dari rumah untuk bersekolah (Penang Free School).”

Apakah bekas perdana menteri kita sudah nyanyuk sehingga beliau lupa akan nama sebenar bapanya sendiri? Bapa Mahathir ialah lelaki India berasal dari negeri Kerala di India selatan. Nama bapanya ialah Mohamad a/l Kutty.

Kalau dari segi baka (genetic), Mahathir yang bapanya India dan ibu Melayu akan digolongkan sebagai keturunan India. Namun Perlembagaan Persekutuan menyatakan bahawa sesiapa yang menganut agama Islam, mengamalkan budaya Melayu dan bertutur dalam bahasa Melayu akan dianggap sebagai Melayu.

Oleh kerana itu, jika diikutkan Perlembagaan, bapa Mahathir boleh dikata Melayu. Tetapi pada hakikatnya dan mengikut resam dunia, beliau adalah orang India.

Tetapi peliknya, Mahathir begitu segan sekali untuk mengakui warisan Indianya malah beliau mengistiharkan bapanya seorang Melayu walhal perkara ini tidak benar.

Bukan itu sahaja, dalam ucapannya di suatu perhimpunan anjuran badan Perkasa, beliau sampailah menyelar kaum bukan-Melayu yang menyamakan Dasar Ekonomi Baru dengan ‘apartheid’.

Dalam banyak ucapan-ucapan yang diberikannya, Mahathir telah bercakap dengan panjang lebar perihal hak-hak istimewa, sekaligus berpura-pura bahawa beliau juga bumiputera dan barang sesiapa yang bergelar ‘bumiputera’ boleh menikmati hak-hak istimewa dan kelebihan khusus untuk bumiputera buat selama-lamanya.

Mahathir adalah apa yang kita disebut ‘mamak’ di Malaysia. Ramai di antara orang India yang masuk Islam demi mendapat manfaat daripada status bumiputera. Sesetengah mereka berlagak lebih Melayu daripada Melayu jati.

Ramai juga mamak telah meraih keuntungan daripada status bumiputera dan telah berjaya menjadi menteri di bawah payung Umno. Tidak seperti kelompok ini, yang aslinya Melayu berjiwa halus dan penuh beradab.

Saya telah duduk berjiran dengan orang Melayu di Kelantan selama 40 tahun dan mereka berhemah tinggi. Mereka tidak sewenang-wenangnya menyalahkan kaum bukan-Melayu atas segala permasalahan yang dihadapi.

Dua orang budiman Kelantan yang perlu saya sebutkan nama mereka adalah Zaid Ibrahim dan Mustapha Mohamad, dan terdapat terlalu ramai lagi untuk dikira.

Jika Mahathir berserta jenisnya masih terus hendak memanggil orang lain ‘pendatang’, maka beliau perlu mencerminkan diri dulu. Beliau mempunyai latarbelakang warisan India dan bapanya berasal dari Kerala.

Mahathir tidak patut malu mengakui keturunan Indiannya. Mahathir harus mengumumkan dengan perasaan bangga kepada kalian bahawa beliau juga pendatang.

Walaupun usianya sudah lanjut, Mahathir tidak bersikap macam warga emas yang menghargai zaman persaraan sebagai waktu untuk bersantai. Beliau lebih berminat dan cenderong menimbulkan kebencian dan menyemat dendam kesumat dalam masyarakat Malaysia yang berbilang kaum. Mahathir harus sedar bahawa beliau sudah tidak lagi memegang tampuk kuasa atau mempunyai pengaruh di dalam parti Umno.

Fakta ini ketara apabila beliau tidak memperolehi cukup undi pun di bahagian (Kubang Pasu) yang pernah dipimpinnya untuk dipilih sebagai wakil ke Perhimpunan Agung tahunan pada suatu masa dulu.

Anonymous said...

Bagaimana dan Mengapa dia dibunuh?

"Berita ini dipapar dalam akhbar prancis baru-baru ini...

Shaaribu Setev adalah seorang lelaki yang kecewa dan marah. Namun disebalik wajah sedih lelaki Mongolia ini tersimpan semangat yang tinggi. Duduk di sebuah sofa di lobi sebuah hotel di Ulaan Battar sambil bergetar menahan angin beku yang bertiup, dia lelaki berumur 60 tahun itu bersiap sedia untuk melawan. Raut parasnya dibentuk dari segala penderitaan dan iklim yang melampau, dan renungannya yang dalam menceritakan semuanya.



“Anak perempuan saya dibunuh oleh orang Malaysia di bumi Malaysia. Namun mereka langsung tidak memohon maaf,” katanya yang juga seorang professor psikologi di Universiti Kebangsaan Mongolia.

Pembunuhan anak perempuannya, Altantuya Shaaribu, berlaku pada bulan Oktober 2006. Ini adalah jenayah bunuh yang berbeza dari yang lain berlaku di sebuah rantau di mana konflik-konflik perniagaan atau pertelingkahan politik yang remeh diselesaikan dengan muncung pistol. Segala yang berkaitan dengan kes ini, yang bermula pada tahun 2002 apabila syarikat Perancis-Sepanyol Armaris mencapai persetujuan untuk menjual tiga buah kapal selam kepada kerajaan Malaysia dengan harga satu bilion Euro, adalah luar dari kebiasaan. Kesan “kes Altantuya” ini di Perancis, Malaysia dan Mongolia belum lagi mencapai klimaknya. Pembunuhan gadis Mongolia berusia 28 tahun itu adalah akibat dari “komisen” berharga 114 juta daripada Armasi kepada rakan niaganya di Malaysia. “Komisyen” ini yang diakui oleh kerajaan Malaysia di dalam Parlimen di Kuala Lumpur, telah mencetus beberapa siri peristiwa yang membawa kepada pembunuhan Altantuya dan kehilangan beberapa orang saksi penting di dalam kes itu.

Anonymous said...

Sebuah laporan dari polis Malaysia, yang masih disimpan secara rahsia sehingga sekarang, mendedahkan secara terperinci bagaimana perempuan muda yang tergolong dalam golongan atasan Asia itu dibunuh. Di dalam dokumen tersebut, salah seorang pembunuhnya, seorang anggota polis dari Cawangan Khas bernama Sirul Omar, menjawab soalan-soalan yang ditanya oleh seorang pegawai di sebuah stesen polis yang berdekatan dengan tempat pembunuhan.

“Apabila perempuan Cina itu melihat saya mengeluarkan sepucuk pistol, dia merayu supaya dilepaskannya kerana dia sedang mengandung. Azilah (pegawai pemerintah kepada Sirul) menarik perempuan itu dan [menghumbannya] ke atas tanah. Saya segera menembak pada bahagian kiri mukanya. Kemudian Azilah menanggalkan pakaian perempuan itu dan memasukkan pakaian yang ditanggal itu ke dalam sebuah plastik hitam. Azilah mendapati tangan perempuan itu masih bergerak. Dia memerintahkan saya untuk menembak sekali lagi, dan saya melakukannya”, ujar Sirul. Ini adalah merupakan pengesahan yang pertama identiti pembunuh Altantuya. ” Kemudian kami mengusung mayatnya ke dalam hutan, Azilah membalut bahan letupan di sekeliling kaki, abdomen dan kepala perempuan itu dan kemudian kami meletupkannya.”

Pendedahan laporan tersebut di dalam akhbar Perancis *Liberation* adalah bab terbaru dalam kisah yang penuh warna-warni dan dramatik ini yang melibatkan penjual senjata Perancis, pawang Mongolia dan politikus-politikus Malaysia. Kes ini sangat sensitif kepada kerajaan Malaysia, kerana Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak yang dijadualkan menjadi Perdana Menteri pada akhir bulan Mac nanti disyaki terlibat di dalam kes ini, tetapi ini juga kerana kes ini boleh memalukan DCNS, sebuah syarikat Perancis yang mengkhusus dalam pembinaan kapal laut tentera. Syarikat Perancis-Sepanyol Armaris, yang menjual Scorpene dan satu kapal selam Agosta kepada Malaysia pada bulan Jun 2002, dibeli oleh DCNS pada tahun 2007.

Anonymous said...

Dengan kecantikan dan keanggunannya yang memukau, Altantuya mengingatkan pada imej kacau seorang perempuan dari Timur Jauh bernama Mata Hari. Altantuya membesar di Saint Petersburg (Russia), kemudian belajar di Institut Pengurusan Ekonomi di Beijing. Di samping bertutur di dalam bahasa Inggeris, dia juga fasih di dalam bahasa Russia, Cina dan Korea. Sebagaimana yang telah ditakdirkan, semasa di Hong Kong dia bertemu dengan Abdul Razak Baginda pada tahun 2004. Baginda adalah seorang pakar keselamatan dan pengarah Malaysian Strategic Reseach Centre, sebuah badan pemikir yang pro-kerajaan. Tidak berapa lama kemudian hubungan mereka menjadi percintaan. Altantuya, atau dipanggil Tuya oleh teman-temannya, membuktikan bahawa dia adalah seorang pembantu yang berguna, menolong Baginda menterjemah bahasa Rusia ke bahasa Inggeris.

Jika Altantuya muda dan cantik, Baginda yang kaya dan menarik adalah seorang yang terkenal di kalangan elit Kuala Lumpur, terutama sekali kerana dia rapat dengan Timbalan Perdana Menteri Malaysia dan menteri Pertahanan, Najib Razak (baginda juga penasihat urusan keselamatannya). Baginda selalu bertemu dengan lingkungan-lingkungan yang sangat eksklusif di Kuala Lumpur, kadangkala ditemani oleh isterinya yang sah.

Pada bulan Mac 2005, Altantuya dan Baginda berangkat ke Eropah, mengelilingi Perancis, Jerman, Itali dan Portugal dengan Ferrari merah Baginda, menginap di hotel-hotel mewah dan menjamu selera di restoran-restoran terbaik di benua itu. Bagaimanapun, lawatan itu bukan sekadar lawatan biasa: kontrak untuk menjual dua kapal selam itu telah ditandatangani pada tahun 2002, tetapi beberapa hal-hal penting yang berkaitan masih belum diselesaikan.

“Kami mengetahui bahawa Baginda digunakan oleh Timbalan Perdana Menteri Najib Razak sebagai pengantara dalam urusan system persenjataan, terutama sekali di peringkat tertinggi,” kata seorang pakar urusan keselamatan serantau.

Anonymous said...

Pada hujung bulan Mac Altantuya dan Baginda berada di Paris, di mana mereka bertemu dengan Najib Razak. Sekeping gambar yang diambil pada akhir Mac 2005, menunjukkan bahawa ketiga mereka berada di sebuah kelab persendirian di Paris.

“Tuya menunjukkan gambar itu. Katanya salah seorang lelaki itu, Abdul Razak Baginda adalah teman lelakinya, dan seorang lagi, Najib Razak, adalah “big boss”. Saya bertanya kepadanya adakah mereka bersaudara kerana nama mereka, tetapi katanya tidak, dan Najib Razak adalah “perdana menteri”, cerita Amy, teman rapat Altantuya (Najib Razak telah bersumpah dengan Quran mengatakan bahawa dia tidak pernah bertemu dengan Altantuya). Menurut seorang detektif persendirian, sekarang bersembunyi di India, si Tuya yang cantik itu juga adalah perempuan simpanan Timbalan Perdana Menteri, yang dikenalkan oleh Baginda kepadanya pada akhir tahun 2004.

Cerita ini menjadi dramatik apabila pada Oktober 2006, Altantuya dimaklumkan bahawa komisyen yang dibayar oleh syarikat Perancis-Sepanyol Armaris telah masuk ke dalam akaun bank di Kuala Lumpur. Komisyen itu telah dibayar kepada Perimekar, sebuah syarikat yang dimiliki oleh Baginda. Altantuya segera berangkat ke Kuala Lumpur dengan tujuan menuntut bahagiannya dari komisyen itu dari Baginda; dia berkata dia berhak untuk mendapat 500, 000 dolar. Baginda dan Altantuya putus hubungan tidak berapa lama sebelum itu lagi. Rosmah Mansor, seorang ahli perniagaan yang digeruni dan isteri Najib Razak, cemburu lalu menghalang sebarang pembayaran kepada Altantuya. Altantuya tiba di Kuala Lumpur dengan dua orang wanita Mongolia, salah seorang darinya adalah pawang yang akan menjampi Baginda jika dia tidak membayar. Selama beberapa hari, Altantuya mengganggu bekas kekasihnya. Pada 18 Oktober, Baginda tidak dapat lagi tahan dengan Altantuya yang setiap hari berada di hadapan rumahnya. Dia menghubungi Pengarah Cawangan Khas, Musa Safrie, yang juga merupakan pegawai keselamatan Najib Razak.

Anonymous said...

Pada 19 Oktober 2006, jam mendekati 9 malam, dua orang pegawai polis Cawangan Khas, Azilah Hadridan dan Sirul Omar, dihantar ke hadapan rumah Baginda di mana Altantuya menjerit dan berteriak. Mereka mendapat arahan “meneutralkan perempuan Cina itu.” Mereka menculiknya dan membawanya sejauh sepuluh kilometer dan menembaknya beberapa kali. Kemudian, mereka memusnahkan tubuhnya dengan bahan letupan C4, jenis yang hanya boleh diperolehi dari Kementerian Pertahanan. Kemasukannya ke Malaysia telah dipadam dari rekod imigresen. Ini seolah menunjukkan bahawa Altantuya tidak pernah ke Malaysia kerana tidak ada rekod yang menunjukkan sebegitu.

Tidak ada jenayah yang sempurna. Pemandu teksi yang disewa oleh Altantuya pada hari tersebut tidak dapat menerima kenyataan bagaimana penumpangnya yang masih belum membayar tambang diculik di depan matanya. Dia mencatit nombor pendaftaran kereta penculik itu dan membuat repot di sebuah balai polis. Dalam beberapa hari, polis mendapat tahu indentiti kereta itu dan mendapati ia adalah kereta kerajaan. Beberapa peristiwa berlaku sehingga Najib Razak sendiri tidak dapat menghalangnya. Dia cuba untuk menutup kes ini. Beberapa jam sebelum penahanan Baginda, dia menghantar satu SMS: “Saya Akan bertemu dengan Ketua Polis Negara pada jam 11 pagi hari ini…masalah tersebut akan selesai. Sabarlah”. Beberapa jam kemudian, Baginda ditahan, begitu juga dengan dua orang pegawai dari Cawangan Khas, Azilah dan Sirul.

Selepas perbicaraan yang dianggap meragukan oleh ramai pemerhati, Baginda dilepaskan dari tuduhan telah memerintahkan pembunuhan itu dilakukan dan dibebaskan pada bulan November 2008. Azilah dan Sirul yang dituduh melakukan jenayah tersebut, tampil di hadapan Mahkamah bulan lepas. Jika disabit kesalahan, mereka akan dihukum mati. Mahkamah akan memutuskan pada 9 haribulan April.

Beribu batu dari Kuala Lumpur, di ibu Negara Mongolia, Ulaan Baataar, Shaaribuu Setev, bapa Altantuya berusaha mengawal perasaan marahnya. Untuk dia dan keluarganya, pembebasan Baginda adalah simbol kepada ketidakadilan di dalam proses perundangan Malaysia.

Anonymous said...

“Kerajaan Malaysia langsung tidak membals surat-surat yang dihantar oleh Kementeria Luar Mongolia,” katanya. Ketika Shaaribu datang ke parlimen Malaysia untuk bertemu dengan Najib Razak, Timbalan Perdana Menteri itu terpaksa keluar mengikut pintu belakang untuk mengelakkan pertembungan yang memalukan. Kes Altantuya telah menjadi elemen penting di dalam permainan politik Malaysia di antara Najib Razak (yang dijangka akan menjadi Perdana Menteri selepas Perhimpunan Agong UMNO pada bulan Mac ini) dan Anwar Ibrahim. Sehingga kini, Najib Razak Berjaya menghadapi rintangan ini, tetapi pembunuhan perempuan Mongolia itu akan menjadi pedang yang tergantung di atas kepalanya.

Salah satu aspek yang kabur di dalam kes Altantuya ini adalah peranan syarikat Armaris. Pada Oktober 2007, Timbalan Menteri Pertahanan, Zainal Abidin Zin, mengakui di hadapan Parlimen bahawa Armaris telah membayar sebanyak 114 juta Euro sebagai komisyen kepada Perimekar. Dia menegaskan bahawa bayaran itu bulan rasuah tetapi adalah untuk “perkhidmatan-perkhidmatan sokongan dan koordinasi.” Adakah terdapat korupsi di dalam kes kapal Taiwan di mana DCNS French dikaitkan juga? DCNS, adalah syarikat swasta dengan dana awam, telah menolak permintaan kami untuk mengadakan pertemuan. ‘Tiada siapa yang boleh memberi komen terhadap kes itu,” jawab pegawai perhubungan awam DCNS di Paris. Sebuah dokumen, yang boleh menghubungkan antara Altantuya dan syarikat Perancis itu adalah surat jaminan yang ditulis oleh Abdul Razak Baginda supaya perempuan simpanannya itu dapat memohon visa untuk memasuki zon Schengen (Perancis adalah Negara ahli). Kedutaan Perancis tidak boleh menolak permintaan seorang lelaki yang telah dianugerahkan dengan Legion d’Honneaur itu. Tetapi peranan Altantuya di dalam perundingan kapal selam itu masih lagi belum jelas. Agensi-agensi perisikan mendapati latar belakangnya menarik dan FSB Rusia (ex-KGB) memantau secara dekat kes ini.

Di Ulaan Baatar, Mungunshagai, anak lelaki sulung Altantuya, yang berumur 12 tahun, mengalami trauma dengan kematian emaknya. Altanshagai, anak bongsu, yang berumur 5 tahun dan terencat akal, tidak dapat memahami bahawa dia tidak akan bertemu ibunya lagi. “Dia selalu bertanya tentang ibunya dan dia sepanjang hari meniarap di atas kerusinya. Setiap malam, saya akan memberinya gula-gula dan mengatakan bahawa ibunya memberikan kepada saya untuk diberikan kepadanya”, ujar Shaaribuu Setev, datuk kepada dua dua orang budak lelaki itu. Tentang baginda pula, dia sekarang menetap di United Kingdom dengan keluarganya. Dia tidak sekalipun pernah melafaz sepatah kata penyesalan terhadap kematian seseorang yang pernah berkongsi hidup dengannya selama dua tahun.

Anonymous said...

Cuba kita Tanya Mamak Mahathir. Adakah benar Tanah Melayu itu milikanan bangsa Melayu, semua kaum yang hijrah ke Tanah Melayu ditakrifkan sebagai kaum Pendatang. Kalau macam itu , ayah kepada Mamak Mahathir pun dating dari Kerala, kenapa jadi Melayu dan berjuang untuk Melayu? Malah hamper lupa rumpun diri adalah mamak.

Ciri Ciri Budaya Melayu.
Baik Sumatera, Semenanjung, Selatan Thailand, Kalimantan, Sulawesi, Utara Australia atau gugugan Filipana, semuanya dihuni oleh sekelompok manusia yang:-

1. Budaya hampir sama (makan tanpa bersudu @ menyuap tidak guna copstik), berkain bersarung
2. Rupa bentuk yang sama (kulit perang, pendek, mata hitam etc..etc..)
3. Kepercayaaan yang hampir sama (sejarahnya)
Sekompok manusia ini, berhijrah berlayar dari satu pulau ke pulau lain, berdagang sesama sendiri dan BERPERANG sesama sendiri.

Asal usul Melayu
Dahulu sekali sebutan ‘Orang-Melayu’,'Bangsa-Melayu’ sebelumnya tak-pernah ada.Kata ‘melayu’
Dalam bahasa-Jawa Melayu bererti ‘melarikan-diri’(kabur).Setelah Kerajaan Sriwijaya hancur diserang Kerajaan Majapahit (Jawa),kemudian berdiri Kerajaan-Jambi.Namun kemudian Kerajaan-Jambi dihancurkan oleh Kerajaan Singosari dari Jawa.Setelah itu berdirilah Kerajaan-Palembang yang raja-nya membangun Pulau-Temasik (Singapura) & menjadikannya Bandar-Raya yang makmur selama 5 generasi.

Tetapi kemudian datang serangan dari Majapahit.Lalu Raja-Parameswara & sebahagian-rakyatnya melarikan diri ke Semenanjung-Melaka dimana ia kemudian mendirikan kerajaan barunya. Kerana sering kabur/melarikan-diri kalau diserang kerajaan2-Jawa maka mereka dipanggil ‘Orang-Melayu’(orang-pelarian) dan Semenanjung tempat-tinggal mereka pun dinamakan ‘Tanah-Melayu’

Kalau lah kedatangan Parameswara dijadikan bukti bahawa beliau terjumpa Tanah Melayu, sememangnya tidak logic, Ada riwayat mengatakan Parameswara bunuh temagi 3 hari selepas beliau diterima masuk ke Singapura. Memang pun peromak dan penyamun yang dikeji dan suka tikam belakang Parameswara adalah orang yang gila kuasa dan sanggup mengkhianati orang yang telah menolong beliau So apa yang patut banggakan , wahai kaum Melayu?

Maka wahai orang2-Melayu, janganlah bersikap angkuh atau tamak terhadap bangsa2 lain, kerana dahulu Nenek-Moyang Kaum Melayu adalah Para Kecundang (Loosers) yang selalu lari (MELAYU) Orang yang sepatutnya yang mendiami semenanjung adalah org asli kerana mereka memang penduduk asal sana.. Mana hak org asli sebenarnya?? siapa yang perampas??

Fakta sejarah pun ditukar oleh kaum mamak, Apakah malunya jadi Melayu yang kecundang, Bahasa pun bahasa pinjaman, budaya pun tak ada haluan, pinjam sini pinjam sana, last sekali melayu nak tukar jadi Bangsa Islam yang paling suci dan paling alim dibumi ini . Wa kah kah kah

Anonymous said...

Who says that it is arbitrarily wrong to state the above? How many people even know who is a Melayu, and who is not? Do Malaysians even know the difference? Well, take a walk with me, and see how you fare on this educational journey.
The next time you meet someone who claims to be a “Melayu”, ask him, or her if he/she is a “Melayu Deli” or “Melayu Riau”. That’s the first question the individual needs to answer. A Javanese is definitely NOT a Melayu. He is a Javanese. The same applies to a Batak, Achehnese, Bugis, Sundanese, Sumba, Florence, Balinese, and so on. BTW, the Bataks are further subdivided into Karonese, Toba, PakPak, and so on. And NONE see eye to eye, and have much heated debates on which group is more “Pure”. I guess that they forgot that the concept of Thoroughbreds is directly propagating the concept of in-breeding. Somewhere, somehow, people just forgot this.

You see, in Indonesia, there are more than 164 suku’s, and Melayu is but one of them. Why is it so hard for goons like Abraham Ali to convince these Austronesian Migrants to call themselves a Melayu? The answer is so really simple. It’s because, in Indonesia, the Melayu are called “Lazy”, and “Stupid”, and “Totally Useless”. Go ahead, ask your Indonesian Maid what she knows about “Melayu”. And then call her a Melayu, and watch her putrid reaction. The original location for the Melayu is contested between the Medan regions, but more and more are agreeing that it was really in Jambi. Regardless, of which “camp” is correct, Medan is today, nearly void of any Melayu Deli. Most who have been to Medan, will quickly tell you that the Melayu are really really lazy people. Thus, no one wants to hire them, or to do business with them in Indonesia. It is so rare to find any Melayu who is hardworking here.

It might also come to surprise many, that the Melayu have almost disappeared in Medan today, to be replaced by Orang Jowo. The Javanese are really the more hardworking of the lot, and as such, have taken over most of Indonesia. In fact many in Malaysia are Javanese. These Javanese migrants brought along with them, their culture, and traditions. The Kuda Kepang is but one of them. Less desirable traditions which were brought over are “female circumcision”. (Google it, and look at the Malaysian statistics yourself) This has absolutely nothing to do with Religion, but rather a cultural trait. This is however, not to be confused with the Female Genital Mutilation of Africa.

So, it becomes harder and harder to understand Abraham Ali, each time he screams and shouts “Ketuanan Melayu”, when in actual fact, no one in the Peninsular is really Melayu to begin with. Tough choice, because if these Austronesians of Malaysia decide to call themselves by their original Suku/ Puak, then they’d lose everything which is promised to them as prescribed in the Federal Constitution. Tough. Just as Jibby is a Bugis, but decides to downgrade himself by calling himself a Melayu.

The Melayu are really looked down upon in Indonesia. The name itself is shunned, and in the Javanese Language, the word “Melayu” means a fugitive. No wonder so many still refuse to be called “Melayu”, except in rare moments when the carrot-on-a-stick is brought out. Phrases like “Don’t insult me by calling me a Melayu, I am a Javanese” can still be heard throughout Malaysia. It is also interesting to note at this point, that the Kelantanese are migrants from both Pattani, as well as from the Champa Kingdom in Central Vietnam. They too fled their country, and arrived in Malaysia in the not too distant past.

The Chinese. The Stupid Chinese !! They were always hated by the Javanese from time immemorial. First, the Chinese started to bring in this strange new religion called Islam. The Wali Songo Chapter is clearly marked in History. The 9 Supreme Mubaligh of Islam were all Chinese, and they spread Islam to all of Java. For years and years, this information was greatly suppressed.

Anonymous said...

The same fate of suppression applied to the Demak Kingdom. Up till very recently, all books about the Demak Kingdom was banned in Indonesia. Why? Their Sultan was a Chinese Man named Chek Kok Po, who is today known as Raden Patah. He had a vision to spread Islam to Java by the sword. And this he did by working in collaboration with Malacca, just across the Straits of Sumatera. Thus, together, they conquered most of the North of Java. The Majapahitans (Javanese), on the other hand, were Hindu. And they really started to develop a sincere hate for the Muslim Chinese, as it upset their Gods. At that time, it was Lingghi worship, which was predominant. Vishnu, Ganesha, and Krishna had already been slightly sidelined in favour of the Male Penis-worship. Somehow, the Javanese liked this, and thus, became sworn enemies of the Chinese, who insisted on bringing in Islam to these “Barbarians”.

The Javanese hated the Chinese for forcefully bringing Islam to Indonesia.

The Indians also played an important role in bringing Islam into Malaysia. The Gujeratti’s were mostly Muslim, and were equally just as enthusiastic about spreading Islam to the same “Barbarians”. The Chola’s however, were mostly Hindu, and they were responsible for spreading Hinduism, which stayed in Southeast Asia for 1,500 years, beginning from the 2nd century in Lembah Bujang (Kedah), Bali and Champa, till the 15th Century. The Arabs on the other hand, were mostly Pirates, and robbed and pillaged their way to China. Their descendants, with the Mogolian refugees are the Bugis people today. It is no wonder, that the Bugis remained fiersome pirates, and were extensively used by Parameswara, to extort “Toll Fees” from passing ships. This over-enthusiasm to collect such “fees” eventually led to their demise when innocent passing Portuguese ships refused to pay. They were attacked by Malacca, and in retaliation, revisited Malacca with only 30 ships, subdued it, and made Malacca into their new Naval base.

It is important to note, that Ma Huan, the scribe of Zheng He, had recorded that there was not a single Muslim in the Island of Java when they arrived in the mid 15th Century. Perhaps Zheng He left a few Muslim Scholars behind, to help spread Islam. No one really knows. What we do know, however, is that Zheng He must have been very frustrated, as he could not find a single Halal Restaurant in Java when he arrived. Islam was not to touch the shores of Java till a good 50 years later, when Chek Kok Poh brought it in by force (literally by the sword) in the early 16th Century, when he conquered most of North Java.

Coming back to the Melayu. Regardless of whether they are called Melayu Deli, or Melayu Riau, they are pendatangs to Malaysia. Their original homeland was in Jambi, Palembang, Brunei, Philippines, Sarawak, and the Riau Islands. Oh, and for the record, it is only called “Johor-Riau Islands” by Malaysia. The Indonesians NEVER call it anything else other than Riau.

Anonymous said...

So, here’s a recap.

1) We do not know why UMNO is chanting “Ketuanan Melayu”. Nobody is Melayu in Malaysia anyway.

2) The Melayu (Deli and Riau) in Indonesia are called Lazy, Stupid and Useless.

3) There is a deep-seated hate for the Chinese by Indonesians. Firstly because they brought Islam to Java, which upset their Hindu Gods, and second, their diligence today, which makes everyone else look lazy.

4) This deep-seated hate led to their Massacre during the Genocide in 1998. Watch the Youtube DocumentaryHERE.

5) Since most fake-Melayu’s in Malaysia are Javanese, it comes as no surprise that they brought along with them, this deep seated hate for the Chinese.

6) Despite UMNO people clearly announcing that they are anything BUT Melayu in public, it becomes ironic that no one is contesting their “Special Rights”, because the “Special Rights” are for the Melayu, yet no one benefiting from this, is a Melayu at all. Not even the Sultan’s who are Bugis, Palembang, Pattani, Orang Asli or “dan lain-lain” (as many are of mixed parentage).

7) I find it demeaning that ONLY the Melayu needs to be defined in the Constitution.

8) You want to find a Melayu, go to Brunei, Sarawak, Philippines, Riau, or Jambi and Palembang. There’s none left in Peninsular Malaysia.

9) Even Singapore has more REAL Melayu than Malaysia.

10) “Ketuanan Pendatang” is a much more appropriate replacement.

The Chinese have played an extremely large role in shaping the history of the Nusantara. Initially the Austronesians hated them for bringing Islam to the region, again, when the Japanese reinforced that the Chinese were evil, and today, they are still hated for making everyone else look lazy. Perhaps this deep-seated hate can be brought to rest, by bringing to light what truly happened in History.

Not the retarded History lessons which UMNO insists on force-feeding down the throats of the young, but rather the unbiased version from real Academics in the field. But for the record, no one wants to be known as a Melayu in Indonesia, as they are simply classed at the bottom of the bottom.

Anonymous said...

What a non-sense long winded story. I guess this must come from a Pure Malaysian DAP Chinese as it try to make people more confused.

Please refer to WIKIPEDIA - MALAYSIAN MALAY (if you cannot get hold a copy of Perlembagaan Malaysia handbook) for the definition of Malay in Malaysian Constitution article 160 (2). THE FACTS WILL ALWAYS REMAIN AS FACTS AND YOU CAN'T CHANGE IT WHETHER YOU LIKE IT OR NOT UNLESS IF YOU CHANGE THE CONSTITUTION. Though, it does said that other ethinic group / races that embraced islam can also be considered as Malay if it fulfills other criteria (Perharps in cases like TDM and Nizar and myself). In other word "Malaysian Malay" as defined in our constitution has different meaning as "Malay" term in general such as malay in Indonesia etc. It is as saying that all Chinese are from Mainland China which is perhaps not true as well.

Hope you will have a better understanding about this.

Again, this can only be changed if you change the Malaysian Constitution as what the PAKATAN RAKYAT, especially DAP (MALAYSIA MALAYSIAN), is trying to do. Unfortunately, many Malay do not realize this as they have their own agenda as well. PAS is the most stupid of all...

Anonymous said...

DAP - Malaysia Malaysian, UMNO - 1Malaysia, sama saja ........

Anonymous said...

Bahaya cerita diatas tu.. Hikayat / Epik Nusantara ni patut di bukukan.. Inilah dinamakan lagenda, iaitu cerita yang di tokok tambah supaya sedap jalan ceritanya..

Anonymous said...

Aku berasa tertarik bila membaca kenyataan ulama Harussani yang mengatakan bahawa orang Melayu akan hilang kuasa pada pilhanraya umum Ke 13 kalau UMNO dan PAS tidak bersatu dan bekerjasama. Ulama Harussani sanggup menjadi orang tengah bagi merealisasikan hasrat untuk orang Melayu bersatu tersebut.

Pada pandangan rakyat marhaen sepertiku ini, sebenarnya kita orang Melayu ni dah lama kehilangan kuasa sebelum PRU 13 lagi. Kuasa ekonomi, kuasa dalam membeli,. kuasa dalam memilih pekerjaan, kuasa untuk mendapatkan pekerjaan, kuasa untuk menjadi kaya-raya… semuanya kita dah hilang. Cuma mungkin UMNO risau orang Melayu akan hilang kuasa politik pulak. Mungkin…

Aku tak peduli sangatpun tentang ketuanan Melayu ni. Tapi kalaulah ada orang Melayu yang bertanyakan pada aku apa yang patut dibuat untuk mengembalikan ketuanan Melayu, maka jawapanku senang saja : Tubuhkanlah parti politik baru khas untuk menjaga ketuanan Melayu. Nama parti tu ialah Parti Ketuanan Melayu.

Matlamat Parti Ketuanan Melayu ni memang khusus untuk menjaga kepentingan serta ketuanan Melayu. Jadi ia tak boleh ada parti komponen berbangsa lain macam BN atau PR. Pun begitu, PKM (Parti Ketuanan Melayu) ini bukanlah nak bergaduh dengan bangsa lain pulak. Perkara pertama PKM akan buat ialah mewajibkan semua ahlinya bercakap Bahasa Melayu. Tak boleh walau sepatahpun perkataan dalam bahasa asing. Dengan ini ketuanan Bahasa Melayu dapat dipelihara.

Perkara seterusnya ialah membeli tanah berpuluh ekar dan memecahkannya kepada lot-lot kecil. Lot-lot ini dijual kepada ahli-ahli PKM sebagai lot saham. Kat tanah tersebut bolehlah PKM jadikan pusat penternakan ayam berskala mega. Keuntungan jualan daging atau telur ayam tersebut akan diagih-agihkan kepada ahli-ahli PKM yang membeli lot-lot tanah tadi. Mereka akan dapat setiap bulan. Dengan ini bukan sahaja ketuanan Melayu terpelihara dalam ekonomi malah dalam kuasa membeli juga. Jadi setiap kali menjelang raya, orang Melayu tak perlu mengeluh tentang harga ayam yang melambung naik. Selepas ayam buat pula gula, beras, minyak dan lain-lain bahan mentah lagi.

Perkara seterusnya ialah PKM akan menghantar ahli-ahlinya untuk meneroka pasaran di luar negara. Mereka ini akan dihantar untuk menjalankan kajian tentang pasaran di luar negara dan seterusnya membuka perniagaan di luar negara. Dari situ ahli-ahli PKM yang lain akan bergerak sama membuka perniagaan di sana dan peluang serta pelaburan di negara asing akan menjadi lebih luas. Jadi ketuanan Melayu dari aspek monopoli pasaran dan pelaburan luar negara akan dapat ditegakkan dengan jayanya dan sekaligus membentuk peluang pekerjaan yang bersifat ketuanan kepada orang-orang Melayu lain.

Kalau korang pergi ke Afrika Selatan, member aku kata orang Melayu di sana adalah bangsa yang minoriti tetapi dapat mendaulatkan ketuanan Melayu mereka melalui kuasa yang lebih dari kuasa politik. Melayu di sana memegang kuasa ekonomi dan pasaran serta sangat dihormati oleh bangsa lain. Mungkin kita di sini pun patut mengikut jejak langkah mereka dengan menubuhkan PKM. Tetapi ada satu hadis yang pernah ustazku di UKM pesan iaitu Rasulullah pernah berkata bahawa orang yang lebih mementingkan perpaduan bangsa (asabiyah) dari agama akan direct masuk ke neraka. Jadi tak mungkin aku nak masuk PKM atau apa-apa saja parti politik yang sedemikian rupa.

Anonymous said...

99.9% Melayu di Malaysia adalah Islam.. Oleh itu secara tidak langsung jika kita menyokong parti pimpinan melayu maka kita menyokong Islam.. Ada dua pilihan UMNO atau PAS.. Dulu masa PAS perintah Kelantan rasanya UMNO taklah kecoh sangat sebab dia org Islam.. Problemnya sekarang PAS pun dah tak betul.. Lepas tu secara jujurlah tak ada siapa dalam PAS tu yang nampak layak nak pimpin Negara kalau semua macam Nik Aziz.. Nak sokong PKR janganlah..

Anonymous said...

Wali Songo tu orang Cina? Baru aku tahu. Bagus artikel itu.

Anonymous said...

mangkuk ni main copy paste je ....\

dia pun bkn bijak sgt sbb x faham MELAYU dlm konteks MALAYSIA ialah mengikut yg dh disenaraikan dan termaktub dlm perlembagaan...tu pasal Ridhuan Tee pun dianggap MELAYU krn menepati kriteria dlm Perlembagaan....

kalo belajar x abis dan sekadar ceduk je pemikiran org yg belum tentu betul baik ko gi wat benda lain yg lebih bijak cam baca harakah yg dh tepukan otak ko tu....

Anonymous said...

anon... artikel kau yg panjang lebar ni kau borong atau fakta sebenarnya..kenapa kau x masukkan fakta harsad parlimen dimana Gobind Deo digantung dari sessi parlimen mengenai tuduhan beliau terhada DS Najib.

Kalau altantuya...tu cerita dia berlambak dah didalam kolumnis DiIndonesia,Monggolia,Perancis,England,Singapore....Pelbagai makalah dan sisipan telah distorikan..namun apakah benar..?

Sepatutnya anda tidak menyorok identiti anda sebagai pencatat artikel sekiranya semua hujah anda itu benar..

Begitu juga anda yang segan atau malu dikenali sebagai bangsa atau kaum..apa???

Kalau Mahathir...keturunan india..kenapa kamu x huraikan sejarah Raja suran dalam hikayat Raja-raja Melayu..siapa Demang Lebar Daun...hingga keParameswara..

Kenapa anda tengok filem P.Ramlee....ibunya jawi peranakan..Anda kenal Jutawan Syed AlBukari...keturunan arab..

Membongkar salasilah nazab dan aib orang adalah permainan orang yang kikir lagi bathil..
Kamu ku ibaratkan..bercita-cita nak beli BMW..tpi x dapat sebab diIstihar bankrupsi..

Powered by Blogger.