Feb 6, 2011

PKR SABAH TUMBANG - ALASAN DIKTATOR ANWAR !!





Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini kelihatan bersungguh-sungguh menjelaskan soal berhubung peletakan jawatan Pajudin Nordin sebagai pengerusi perhubungan Sabah semalam. "(Datuk Seri Dr Wan) Azizah (Wan Ismail) dijadual ke Sabah pagi ini. Ia tiada kena mengena dengan peletakan jawatan Pajudin kerana ia telah dirancang lama dahulu.




"Lawatannya bertujuan menemui ketua cabang Sabah dan untuk mengumumkan pembekuan sementara pelantikan tajudin sebagai pengerusi perhubungan Sabah. Belum sempat membuat pengumuman, dia (Pajudin) letak jawatan.

"Beliau (Wan Azizah) sepatutnya mengambil alih pengerusi perhubungan Sabah daripada Pajudin untuk sementara, kemungkinan beberapa bulan sehingga semuanya disusun dengan baik," kata Anwar dalam sidang media yang padat dengan wartawan sehabisnya lawatan dua harinya di Sarawak hari ini.

"Mungkin dia (Pajudin) rasa pembekuan itu tamparan yang hebat, jadi dia tinggalkan (parti)."

Semalam, PKR Sabah yang dilihat sedang dibelenggu masalah menerima satu lagi tamparan apabila Pajudin Nordin mengumumkan keluar dari parti dan berhasrat menyertai Umno.

Pajudin, 42, yang belum sebulan memegang jawatan tersebut, membuat pengumuman itu dalam satu sidang akhbar bersama ketua menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman, di kediaman rasmi ketua menteri di Sri Gaya, petang semalam.

Pajudin dilaporkan berkata keputusan itu dibuat kerana kecewa dengan kepimpinan pusat iaitu Anwar dan Dr Wan Azizah yang didakwa tidak serius menangani masalah dan isu-isu berkaitan Sabah.


Laporan Malaysiakini

6 comments:

Anonymous said...

Masalah liwat pun tak pandai settle2.. asik2 tangguh je...ini kan pulak masalah Sabah dia nak fikir..

Yb Raz said...

huh alasan ler konon..konon2 nak bekukan jawatan dulu ler..padahal tu semua cerita belakang..pkr sabah dah memang bungkus.

melanau blogger said...

skrip tu memang dah dijangka...haha
nuar nuar..

Anonymous said...

tak payah la nak buat macam2 alasan... dah tau dah lu pembohong besar... peliwat celaka!!!

Anonymous said...

Juburi ni mati kering busuk mcm bangkai babi/anjing.. betul kata TPM Parti Kian Runtuh.. akhir nya Juburi kesaorangan dalam Sel Sg Buluh.. kali ni tak ada Sel istemewa..sebab dia nak keadilan so adil la mcm banduan lain...Jangan main wayang kata kena racun asenik/ Injek Virus HIV/ sakit Pinggang lah sakit tengkok lah.. tapi dalam penjara sihat mcm ahli sukan.. Bau taik kering si juburi ni...

Anonymous said...

dulu aku undi PKR dun sri tanjung...lps ni tobat aku ndak mau undi pkr lagi...

Powered by Blogger.