Feb 24, 2011

PERTUMPAHAN DARAH DI MESIR BERJANGKIT DI UPM!!





Pintu kaca bangunan pentadbiran Universiti Putra Malaysia (UPM) yang menempatkan pejabat Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar (HEP) Prof Dr Mohd Fauzi Ramlan, pecah selepas dirempuh sekumpulan mahasiswa pro-M petang ini. Mereka bertindak demikian selepas Dr Mohd Fauzi enggan memberikan penjelasan mengapa kemenangan calon mereka dalam pilihan raya kampus itu kelmarin dibatalkan. Difahamkan mereka berkumpul di bangunan selama 19 jam - sejak jam 10 malam tadi.




Tengahari tadi, pentadbiran universiti menarik balik pembatalan kemenangan 11 calon pro-M selepas menolak tiga bantahan kerana "tidak berasas disebabkan di luar skop pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) UPM 2011 dan kesalahan teknikal".

Menurut sumber universiti, dalam kejadian tersebut, seramai enam, orang-masing-masing tiga daripada pelajar dan pengawal keselamatan - cedera ringan terkena serpihan kaca pintu tersebut. Kejadian tolak menolak itu berlaku selama 15 minit bermula jam 3.30 petang.

Susulan daripada insiden tersebut dan selepas keadaan kembali tenang, TNC HEP memanggil beberapa wakil pelajar untuk berbincang mengenai tuntutan mereka kira-kira jam 4.15 petang. Menurut sumber, dalam pertemuan dengan pelajar selama 35 minit di pejabat Dr Fauzi, keputusan dicapai untuk mengadakan perbincangan lanjutan dengannya pagi esok.

TNC akan berbincang dengan wakil pro-M dan mendengar keputusan tuntutan mereka," kata sumber sambil yang menambah, keadaan mulai tenang jam 5 petang selepas kebanyakan kumpulan tersebut bersurai.

Bagaimanapun, sumber itu tidak mengetahui butiran masa dan tempat perbincangan lanjut itu. Sementara itu, menurut sumber pelajar, mereka merempuh pintu berkenaan selepas Dr Mohd Fauzi diberi masa untuk memberi penjelasan berhubung pembatalan kemenangan calon mereka. Bagaimanapun Dr Mohd Fauzi enggan berbuat demikian. Kata sumber itu lagi, tindakan itu diambil selepas kumpulan pro-M mengadakan sidang media di luar bangunan berkenaan berhubung pembatalan kemenangan calon mereka.

Sewaktu berlaku insiden tolak menolak itu, kira-kira 150 penyokong kumpulan pro-M berada di bangunan berkenaan, tambah sumber itu lagi. Seramai 10 pengawal keselamatan berada di pintu masuk berkenaan untuk mengawal keadaan sewaktu insiden itu berlaku.


6 comments:

Ular Menyusur Akar said...

Taklah politik orang yang mengaku pandai tu pandai! Bukan tunjok perasaan, tunjuk kekerasan. Itu makna demokrasi yang dia nak bawak? Dari mana anak Melayu ni belajar jadi gangster?

nate bewok said...

bodoh nak mampus makan duit otptn

santauangin said...

Agak agak sampai bila kah anak melayu nak sedar. Dah di berikan peluang melanjutkan pelajaran lain pulak yg depa buat. Cuba hangpa tengok anak china, adakah mereka berkelakuan seperti hangpa. Bagi anak china bila dah ada kesempatan yg di berikan mereka akan belajar ( tak termasuk anak china yg memeluk melayu ). Ini lah gara gara kerajaan terlampau lembut kat anak melayu. Siap bagi bantuan kewangan suruh belajar tapi akhir nya tengok apa dah jadi sekarang.

Kesian kat mak bapak hangpa yg amat berharap hangpa belajar betul betul agar dapat menjadi org yg berguna. Tapi akhir nya hangpa jadi lah org yg tak berguna apabila perlakuan hangpa macam ni.

Itulah yg di katakan ANAK MELAYU yg akhir nya akan mernjadi ANAK LAYU.

sb said...

BUDAYA GANAS AMAT DUSUKAI OLEH SETAN PAS DAN PKR. MEREKA BERTEPUK TANGAN DAN KETAWA MACAM KELDAI...

ajai62 said...

Assalam Bro

Suruh mak bapak dia bayar. Aku rasa mak bapak dia pun dari kelompok yang sama. Selalunya pendidikan awal bermula dari rumah. Ingat kes pelajar yang hilang tu, Mak dia siapa?

Anonymous said...

BODOHNYA MEREKA...

Powered by Blogger.