Feb 23, 2011

PEMIMPIN UMNO ISYTIHAR SERTAI DAP??





TAN SRI KHIR JOHARI... Siapa tidak kenal dengan beliau. Salah seorang pejuang Melayu yang bersama2 menubuhkan UMNO. Seorang yang lantang memperjuangkan kemerdekaan. Pernah memegang jawatan Setiausaha Agung UMNO dan Naib Presiden UMNO. Beliau juga yang membakar semangat menentang komunis, malah antara yang berjihad mempertahankan maruah Agama, Bangsa dan Negara ketika krisis perkauman 13 Mei. Kini beliau telah tiada. Mungkin kita mengharapkan ada yang mewarisi perjuangan beliau. Jika Tun Abdul Razak digelar Pejuang Negara, kini diwarisi oleh anak beliau, Datuk Seri Najib. Tan Sri Khir Johari juga tidak kurang hebatnya. Perjuangan politik beliau diwarisi oleh anaknya. Perjuangan demi Agama dan Bangsa. Cuma parti yang dipilih sahaja berbeza. ANAKNYA MEMILIH DAP SEBAGAI WADAH PERJUANGAN KESINAMBUNGAN BAPANYA... Alhamduli.... Hah? Parti APA?




ZAIRIL KHIR JOHARI... Baru sahaja dilantik memegang jawatan Setiausaha Politik kepada LIM GUAN ENG. Pelikkan? Tapi inilah realiti yang berlaku. Perjuangan ayahnya diteruskan bersama DAP. Agak janggal bunyinya. Inilah hakikat politik tanah air, tiada yang mustahil.

Kempen DAP SAYANG MELAYU berjaya menyuntik racun berbisa bukan sahaja terhadap golongan Melayu biasa, malah seorang Putera kepada Pejuang UMNO. Darah yang mengalir dari Tan Sri Khir Johari kini dikotori dengan racun DAP. Bertuah orang muda ini. Baru menyertai DAP tidak sampai 2 bulan, terus dijulang sebagai Setiausaha Politik Lim Guan Eng.

Zairil Khir Johari ketika mengisytiharkan diri menyertai DAP mengatakan bahawa tujuan utama beliau menyertai DAP adalah bagi menyambung hasrat dan perjuangan ayahnya. Satu kenyataan yang tidak pernah terlintas di fikiran kita. Seorang AHLI DAP hendak menyambung PERJUANGAN UMNO. Orang2nya bukan calang2. Bekas Pejuang UMNO.

Inilah dinamakan Kempen DAP SAYANG MELAYU. Menggunakan pengaruh yang ada. Kekuatan yang ada. Jika hari ini kita lihat seorang anak Bekas Pemimpin Kanan UMNO yang juga Pejuang UMNO menyertai DAP, adakah mustahil jika 1 hari nanti Pemimpin UMNO yang ada sekarang akan turut bersama Parti Serpihan PAP ini?

Tergadailah maruah perjuangan Tan Sri Khir Johari. Tergadai dengan begitu mudah bukan dari orang lain, dari anak kandungnya sendiri. Apa nasib perjuangan Agama dan Bangsa kita di masa akan datang?

DAP tekad dan serius akan menggunakan segala ruang yang ada untuk menarik seberapa ramai pengundi Melayu untuk menawan Malaysia. Ketika PAS dan PKR menghadapi pergelutan dan kekeliruan akan perjuangan mereka, DAP menggunakan kesempatan ini untuk melaksanakan strategi ini. Tidak ada masa melayan karenah bodoh dari kedua2 rakan sekutu parti tersebut. Apa perancangan dan masa depan kita? Setakat melihat sahaja? Hendak salahkan siapa? UMNO jugakah?

Dahulu ramai orang kata, mustahil DAP dan PAS mampu bekerjasama. Hari ini bukan sekadar bekerjasama, berkongsi kuasa Kerajaan Negeri. Tetapi DAP sebagai 'majikan', PAS sebagai 'amah'. Dan ini akan DAP pastikan berterusan sehingga menawan Malaysia.

Entahlah. Apa yang mampu kita lakukan. Melayu CinDia hanya memberi info. Berjuang untuk menyedarkan masyarakat. Hati yang dianugerahkan oleh Allah ini gunakanlah dengan sebaiknya. Gunakanlah akal untuk berfikir.

TAHNIAH WAHAI ANAKANDA PEJUANG UMNO.... Zairil Khir Johari.. Setiausaha Politik Lim Guan Eng.



21 comments:

ALahaI sI LunCAi said...

BAGUSLAH APA. DARIPADA JADI DURI DALAM UMNO BIAR DIA BERSAMA DAP.

UMNO TAK PERNAH KURANG TOKOH. BERJUTA UMAT MELAYU BERSAMA UMNO.

TAIPINGMALI (TM) said...

Mak dia Cina,,,,,mungkin ada hubungan darah daging dgn LGE

hafiez said...

kita harus ubah minda kita. umno memang dah tak layak jaga melayu apatah lagi malaysia.
orang melayulah patut ramai2 masuk DAP. selain PAS dan PKR.
ramaikan melayu masuk DAP.
Seimbangkan dan malaysia akan jadi sebuah negara yang lebih progresif!

Pak Rojam said...

Tak payahlah nak besarkan cerita makhluk yang sama spesis dengan Aljub ni.Cuma soalan dari saya, betulkah silembut ni seorang ahli UMNO dan pemegang kad UMNO.Tengok kat muka pun dah tahu hati silembut ni hitam, orang Melayu kat Tanjung pun tak akan terasa bahangnya.Silembut tu pun bukannya seorang hero bangsa Melayu @ pejuang bangsa dan dia dah lupa bahawa yang bantu beliau selama ini sehingga jadi manusia adalah hasil titik peluh ayahanda beliau bersama Kerajaan Perikatan - BN. Pak Rojam

Anonymous said...

Bukan saja mak dia cina, pak dia cina. Mak dia bawa sama bila kawin kali kedua dengan khir. Perasan melayu tukar nama.

Anonymous said...

dah sah2 dia ni anak cine cuma anak tiri khir johari jer....mcm mn nak msk umno!!! Masuk DAP la yg paling sesuai...

blogenstarz said...

Tak menghairankan....
Darah yang mengalir ditubuh beliau adalah hasil titik peluh bapanya yang juga pengerusi TOTO / MAGNUM dan 1 + 3D satu masa dulu !

Pak Rojam said...

Hello bro Hafiez ! kalau hang rasa yang umno ni tak layak jaga melayu dan tak layak jaga malaysia baguihlah ! jangan sampai satu hari nanti anak cucu kamu kencing kat atas kuboq kamu baru padan muka ! dan kalau rasa2 dah tak yakin dengan umno tariklah kerakyatan sebagai rakyat negara ini dan silalah ke destinasi yang anda kagumi. Pak Rojam

Suara Ampang Puteri said...

Apa yg saya tabu dia ni Anak angkat china dengan isteri china TS khir? Jadi darah yg mengalir bukan darah atau DNA TS khir.

Anonymous said...

darah ada melayu dan ada cina

tapi dah dibesarkan mak cina spura

nak mcm mana

zahir dan badannya cina la ...

pasti skrg dah makan babi

Anonymous said...

Saya percaya, abang-abangnya dan kakak-kakaknya (anak Khir Johari yang lain) adalah orang UMNO.

Melayu Pasir Gudang said...

trojan horse. Jom ramai-ramai masuk DAP mesti Kapal singh,Lim kit Siang dan lim guan eng tak senang duduk bila ada cawangan DAP yang majoriti orang melayu Islam.

Anonymous said...

http://www.malaysia-today.net/archives/archives-2011/37593-re-yet-another-malay-who-joined-the-dap

Melayu ? Bila masa lak, HA HA HA lawaknya.

Cara komunis masuk melayu nama Melayu + nama Bapak Tiri bin Abdullah

Anonymous said...

Hafiez tu nak makan babi juga kot

Anonymous said...

Siapa budak ni.. orang UMNO ke.. Ada jawatan ke sebelum ni dalam mana mana parti.. Atau pun budak muda yang akal tak seberapa.. Hanya ikut kan perasaan sahaja.. Nak masuk parti UMNO susah nak naik sebab tak ada tokoh.. cara mudah nak naik masuk lah DAP.. Kesian Khir Johari, kalau masih hidup mesti tak mengaku anak.. Dah mati menangis dalam kubur ajelah.. Kesimpulannya, ajar lah anak anak kita tentang sejarah malaysia dan perjuangan melayu.. Jangan lah leka lagi.. Bangunlah melayu..

Anonymous said...

Hafiez,

Tak guna jadikan Malaysia sebuah negara yang lebih progresif, kalau melayu menjadi semakin ketinggalan.. Lama lama jadilah macam singapore tu.. Tengoklah melayu kat Singapore tu.. Kadang kadang kita kena pandang sekeliling kita.. Walaupun kita telah berjaya, berapa ramai lagi anak anak melayu yang masih memerlukan pertolongan untuk maju dalam hidup.. Apa akan jadi kalau tak ada asrama asrama penuh, UITM dan sistem quata dalam IPTA negara.. Rasa rasanya apa akan jadi pada anak anak Melayu ni.. Tengok sekarang berapa ramai anak anak Melayu dari kampung yang dah berjaya.. Ini semua sebab adanya semua ini.. Apa kita dapat dengan mengundi DAP dan PR.. Tak kan sebab tak dapat projek gomen (ini lah selalunya yang dicakapkan), nak merajuk dan sanggup mengadai agama, bangsa dan negara.. Harap dan percaya yang hafiez boleh pikirkan hal ini.. Jangan lah jadi buta hati..

Tak kan nak jadi ahli politik aje..

Anonymous said...

ramai yg kena tipu oleh dap...hehe

Anonymous said...

Penting.. asal usul budak ni perlu di sahkan dengan segera.. Kalau betul anak kandung Khir Johari, kita kenalah menerima kenyataan bahawa darah dari Khir Johari telah menjadi pengkhianat agama, bangsa dan negara.. Kalau bukan anak kandung, maka ini perlu dihebahkan dengan segera supaya ianya tidak menjadi modal politik DAP dan PR.. Tak kan susah sangat nak tahu..

Anonymous said...

pilihan yg tepat silembut niee masuk DAPig...kalau selembut niee masuk Pkr dah lama habis hancur buncai belakang dia nie dikerja dek aljuburi...

Anonymous said...

Bukti kukuh UMNO semakin pupus. Presiden UMNO pertama keluar UMNO, Tunku Abd Rahman keluar UMNO, Tun Hussein Onn keluar UMNO, Mahataik macam SYIT sekejap keluar sekejap masuk..... Haa..Haa....Haaa.

Anonymous said...

Processes for Unlock Iphone 4 w Anybody who owns an apple iphone would need to are usually uncovered back to you where they must have unlock iPhone 4 h points, typically in association with specific computer programs and that is simultaneously obtain.On the other hand, perhaps extremely disheartening as a way to open ones we smartphone if you do not find very good newer iphone4 eliminating the lck for use.There are lots with marketing campaigns just about everywhere, even so, if you don't have selected knowledge sold in the market, absolutely confined, therefore numerous options several great capital related to nothing at all.
[url=http://liacooksunbdup314.posterous.com]iphone 4 03.10 unlock[/url]
[url=http://cessdihapgi473.posterous.com]unlock iphone 4 o2[/url]
[url=http://trinnefulse429.posterous.com]apple iphone 4 unlock[/url]

Powered by Blogger.