Feb 18, 2011

PAS SARAN TUN M MASUK RUMAH ORANG2 TUA!!





PAS hari ini sekali lagi menghina bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad apabila beliau mengkritik Nik Aziz yang tidak berpegang pada asas perjuangan yang sebenar dan hanya inginkan kuasa dalam politik semata2. PAS mengakui bahawa parti tersebut kemarukkan kuasa setelah berpuluh2 tahun berjuang dalam arena politik tanah air. Ini disahkan sendiri oleh Ketua Penerangannya, Idris Ahmad yang gelak besar apabila Tun M bercakap soal kuasa. Malah beberapa pemimpin PAS menyarankan UMNO mengusung Tun M ke rumah Orang2 Tua kerana kelihatan kenyataan beliau kononnya semakinn mengarut dan seperti Orang Tua Nyanyuk.




Ini merupakan satu lagi penghinaan terhadap seorang Pemimpin yang berjasa pada Negara lebih dari 40 Tahun terhadap Negara. PAS juga sewajarnya mencermin diri terlebih dahulu dengan terus membiarkan Nik Aziz terus berkuasa walaupun dengan faktor umur yang semakin meningkat dengan masalah kesihatan yang berpanjangan.

Adakah PAS masih merasakan aura Tun M masih wujud? PAS sejak akhir2 ini menyerang Tun M seolah2 beliau masih lagi berkuasa di dalam Kerajaan dan UMNO. Jika dahulu PAS pernah mengagung2 kan Tun M semasa zaman pemerintahan Pak Lah, hadir ke Majlis2 dan Ceramah2 Tun M, malah Nik Aziz juga menyanjung Tun M sebagai pemimpin Islam yang paling lantang mengkritik dan menghina kepimpinan Yahudi di US dan Israel. Hari ini PAS kembali menghina.

Adakah ini semua arahan dari Anwar Ibrahim? Benarlah dakwaan Tun M, PAS hanya mahukan kuasa sehingga sanggup menggadai maruah Islam, sanggup mengubah dasar dan pendirian parti mengikut keadaan. Perjuangan untuk Agama, Bangsa dan Negara kini hanyalah mainan politik PAS dan Pembangkang semata2.


8 comments:

Ariffin Sharif KC UMNO said...

Juak PAS patut membawaTok Ragu Najis ke rumah org tua bukan TDM..Dah tentu org tua nyanyok lebih merapu dari TDM.

Anonymous said...

tp nik aziz tak layak duduk rumah org2 tu..

dia layak ke neraka. sebab kat neraka ada syaitan. kan ke dia sanggup berkawan dengan syaitan..

Anonymous said...

orang PAS patut menghantar Nik Ajis ke Tanjung Rambutan.Orang PAS tak malukah mempunyai pemimpin yang gila dan merapu serta lemah pemikiran seperti NIK AZIZ.

Anonymous said...

puak2 parti anak sial ni memang bebal.haram mutallak.tg sial dia orang saja yang betul.bangsa parti anak sial.habis satu malaysia disumpahnya.harap janggut dengan serban saja tapi hati macam hati babi

Anonymous said...

Di MATA PAS, Tun Dr. M sahaja yang makan tua. Nik Aziz tak tua tua...bagaimana pula dengan Lim Kit Siang dan Karpal Singah? Mereka muda belia ke? Kebal usia ke?

Sebelum nak hantar Tun Dr.M ke rumah orang2 tua, awasi diri sendiri dulu..kot kota kelak awak sendiri kena usung ke rumah orang2 tua..

Anonymous said...

Dia tak sedar nik aziz dah tua sejak 30 tahun dulu lagi, dari dulu macam dulu macam tulah rupa tua kutuknya, buruknya... Anda masuk PAS secara automatik anda akan jadi tua antara 10 hingga 20 tahun.
Mahathir walaupun hampir 90 tahun masih muda belia rupa pemikirannya.
poodah nik aziz

nik jib

Anonymous said...

Orang tua ni lah yang telah berjasa pada malaysia... tulah melayu PAS dah hilang kemelayuannya dan jadi macam org DAP yang tak tahu kenang jasa.. Ni lah masalahnya jika berkawan dengan org org macam ni.. Chin Peng di kenang..

Mahathir tu consistent dan persistent untuk menjaga kebajikan orang melayu dari dulu sampai sekarang.. Nik aziz pun consistent dan persistent juga cakap org umno tu jahilliyah dari dulu sampai sekarang..

Anonymous said...

laaa...pemimpin2 PR yg lain pun tua2 belaka...boleh jadi room mate kat rumah org tua2 gak tu...

Powered by Blogger.