Feb 6, 2011

NIK AZIZ SYAITAN BERTOPENGKAN AGAMA !!






Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat kelihatan semakin gelabah dan berkecamuk menjawab soalan wartawan berkenaan debat yang ditawarkan darinya berkenaan orang Islam yang mengundi UMNO itu adalah golongan Jahiliyah. Nik Aziz dengan bongkaknya mendakwa beliau hanya layak berdebat dengan golongan yang bertauliah,.. Pada mulanya beliau menyahut cabaran bekas rakan beliau, Prof. Ustaz Nor Deris tapi akhirnya menolak kerana beliau menganggap Ustaz Nor Deris hanyalah sampah Agama dan tidak berpendirian.




Melayu CinDia terkejut. Seorang Profesor berpendidikan Agama dikatakan sebagai sampah? Bukankah jelas beliau bertauliah? Ini semua cakap politik semata2. Nik Aziz ketakutan kerana Ustaz Nor Deris tahu segala rahsia strategi kotor Pembangkang.

Nik Aziz juga memberi jawapan yang paling jahil pernah Melayu CinDia dengar dari seorang pemimpin politik. Debat sesama Islam sebenarnya akan memberi kesan perpecahan Umat. Nik Aziz tahu. Akan tetapi, ego mengatasi segala2 nya. Melayu CinDia ingin bertanya, siapa yang jahil sekarang?


21 comments:

tabligh said...

Ante,

Nik Aziz ni, tak tahu membezakan antara Nationalis dengan Assobiyah.

Jahiliyah betullah dia nii....

Anonymous said...

celako! n.ajis ni!!! padan muka dia orang2 hamPAS pun dah meluat dengan dia! bila ajak borak2 pasal n.ajis diaorang semua cuba lari tajuk! mampos cepat lah n.ajis ni!

Hahn said...

Pengasas Pondok Geting, Abdullah Sa'amah pernah berkata N.ajis sekadar ustaz saja.

Dia bukan ahli ilmuan Islam yang mendalami sesuatu cabang dalam Islam. Sebab itu dia itu bukan ulamak.

Dia sebenarnya yang kurang ilmu di bandingkan dengan Ustaz Nor Deris. Kalau professor itu jelas dia adalah ahli ilmuan yang di gelar ulamak.

Memang sah tertonggeng punya kalau jadi berbahas. N.ajis bergantung pada syaitan untuk menjawab dan Nor Deris berpandukan apa yang di turunkan Allah.

Memang telanjang punya N.ajis di kerjakannya.

Jenis N.ajis baling batu sembunyi tangan mana berani berdepan. Itulah sikap orang Munafik. Bagaimana pun N.ajis lagi teruk dari munafik. Dia adalah Syaitan itu sendiri!

Anonymous said...

betol 11.56 PM.. bila dia nak kojol? Dah tak larat tunggu dah...menyampah

nik said...

Habis penduduk kampung sokong Pas Pok Nik sbb termakan janji manis jln pintas ke syurga dgn memilih Pas...

Kesian org tua,pakcik makcik kena kelentong dgn Pok Nik...

Pas jual agama demi politik....

Abu Hasan Chan said...

Saya berpendapat adalah lebih baik bijak pandai dalam soal ugama bersemuka dengan Nik Aziz menjawab beberapa kekeliruan secara langsung dan dibuat secara siaran langsaung melalui TV , bukannya melalui akhbar-akhbar. Sedangkan sejahat-jahat Fir'aun ada disebut dalam al-Qur'an sendiri dia berdebat dan bersemuka dengan Nabi Musa yang disaksi oleh ribuan rakyat jelata.

Biasanya pihak akhbar dan TV yang suka membesar-besarkan isu-isu apa dikata oleh Nik Aziz ...contohnya Nik Aziz kata Tuhan samseng , Tuhan mencarut , sokong UMNO masuk neraka dsbnya. Pemuda UMNO Kelantan pernah buat laporan polis supaya Nik Aziz ditangkap dan dibicarakan , tapi alim-ulama UMNO tidak berani berdepan dengan Nik Aziz ..sehingga hari ini mereka sekadar menjawab dalam akhbar-akhbar sahaja ?

Jika Nik Aziz dikira bersalah kerana kata “Tuhan samseng” , yang orang suratkhabar suka buat tajuk besar dalam akhbar , Nik Aziz pernah menyebut bahawa “Tuhan Istihar Perang Terhadap Sistem Riba” maka pihak akhbar tidak berani membuat tajuk utama dalam akhbar mereka , kerana bimbang ulama tak tahu apa hendak menjawab , bolehjadi mereka akan menyokong Nik Aziz pasal tajuk ini. Apabila ulama menyokong kata-kata Nik Aziz , “Tuhan mahu berperang ....” bolehkah kita berkata Nik Aziz bercakap bohong ?

Saya lihat ulama UMNO ada watak yang amat ganjil. Apabila Nik Aziz kata UMNO mengamalkan sistem jahiliah ...pihak media-massa sibuk mengheret ulama-ulama untuk mencaci Nik Aziz. Tapi pada satu ketika Mahyudin Yasin yang pernah menjadi menteri Sukan pernah menentang fatwa ugama yang berkata adalah haram bagi orang Islam menyertai sukan tidak menutup aurat ...Mahyudin Yasin pernah berkata bahawa itu fatwa songsang kerana bercanggah dengan semangat kemajuan kesukanan Malaysia. Ketika itu ....pihak akhbar tidak berani meminta pandangan para mufti , IKIM , Yadim dan jabatan-jabatan ugama seluruh Malaysia , bimbang kalau-kalau ada ulama kerajaan sendiri yang meminta Mahyudin Yasin supaya bertaubat kerana dia rusak akidah.

Anonymous said...

Tuan,
Abu Hassan Chan bukan main lagi sokong Nik Aziz. Soalnya sekarang Nik Aziz terlalu mengikut nafsu amarah. Bersifat pendendam dan suka memperlekehkan orang lain konon dialah sahaja yang alim. Itu riak namanya. Jika orang riak apa hukumnya. Jika Abu Hassan Chan bijak tegorlah Nik Aziz dan kerajaan BN/UMNO dengan baik, jangan sampai rakyat semua gundah gulana dengan fatwa yang karut. Masalah utamanya kerana perbezaan parti sahaja. Jika PAS tidak memperalatkan Islam untuk parti, rakyat dah lama tak undi PAS. PAS kata memperjuangkan Islam tapi suka berbalah. Masjid dan surau yang dibina oleh kerajaan dicat dengan warna hijau dan buat markas didalam kawasan masjid dan surau, semua dihakmilik oleh PAS. Kerana PAS bersahabat dengan DAP dan PKR (majoritinya India dan Cina) Islam telah dipermainkan oleh kafir. Apa tindakan PAS apabila kafir mempermainkan ayat suci Al-Quran dan menyeru agar orang Islam lebih kurang saja dalam beragama. Setiap orang Islam yang sayangkan Islam mesti mempunyai perasaan benci dan marah pada PAS kerana tindakan mereka itu. Itu adalah selemah-lemah iman. Fikirkanlah.

Abu Hasan Chan said...

Masalah besar orang Melayu ialah sikap bercakap tapi jahil. Apabila saya buat Blog saya , saya himpun berbagai artikel , termasuk pro dan kontra. Ada saya menulis tentang Nik Aziz saya memujinya dan JUGA mengkritiknya , bukan semua saya puji.

Cuma saya nak komen di sini ...

Orang Melayu suka memilih tokoh ulama dan diberi anugerah kononnya mereka itu pakar Islam di Malaysia. Sebagai contoh ...Uthman el-Muhammadi dianggap sebagai tokoh ugama padahal dia itu sangat teruk dan tak tahu membaca kitab-kitab Arab dan lemah dalam nahu bahasa Arab.

Sekarang kita boleh uji Nik Aziz dibandingkan dengan Uthman el-Muhammadi. Jika dipilih Uthman el-Muhammadi untuk berdebat dengan Nik Aziz ...kita akan melihat betapa teruknya Uthman el-Muhammadi jika mereka membaca tafsir al-Qur'an.

Sebab itu sehingga kini ulama UMNO takut berdepan dengan Nik Aziz ibarat takut kepada hantu. Memang dari segi feqah Nik ada beberapa kelemahan , TAPI Nik Aziz ada satu kelebihan ilmu lughah dan nahu Arab ..yang ibarat senjata tajam yang boleh menghiris ulama-ulama UMNO sampai mati seorang demi seorang.

Saya mahu melihat Nik Aziz ditangkap kemudian disoal oleh ulama UMNO face to face , dibuat siaran langsung dalam TV sampai satu bulan , kita akan melihat muka ulama-ulama UMNO menjadi pucat apa hendak dijawab bila Nik Aziz menyebut kaedah Nahu Arab , kaedah Lughah dan syair-syair Arab yang menjadi menyaksian kepada hujjah-hujjah dia.

Saya bukan memuji Nik Aziz ...ia menjawab satu tanda tanya kenapa ulama UMNO takut dibawa bersua dan berdebat secara ilmiah dalam siaran TV. Pernah terjadi ada mufti-mufti di Malaysia menasihati UMNO supaya jangan berdebat dengan Nik Aziz...ini sudah berlalu 40 tahun perkara debat dengan Nik Aziz dengan UMNO tidak menjadi kenyataan.

Kali ini, sekali lagi UMNO bersendiwara seolah-olah mereka mahu berdebat dengan Nik Aziz. Senang saja ...jadikanlah ia satu kenyataan , UMNO sambutlah cabaran Nik Aziz dan biarkan pakar-pakar ulama menghentam Nik Aziz secara terbuka secara siaran terus-menerus dan BIARlah Nik Aziz MAMPUS. Rakyat Malaysia patut melihat siapakah Nik Aziz sebenarnya , bukan apa yang tersiar dalam akhbar.

Sudah 40 tahun ..weeh ! UMNO tidak menyahut cabaran Nik Aziz. Apabila ditanya Nik Aziz dalam debat ...kenapa dia berkata "Tuhan mencarut" ..Nik Aziz akan huraikan ayat al-Qur'an Surah 80 : ayat 17, "Qutila _l-insanu maa akfarah" = mati terbunuhlah manusia betapa mereka kufur.

Ketika itu kita akan melihat samada Nik Aziz itu monyet atau UMNO itu monyet.

Anonymous said...

Saudara Abu Hassan...perbandingan antara Nik Aziz dengan Uthman el-Muhammadi itu bukan berdasarkan ulama UMNO itu dan lain-lainnya x mahu berdebat...ini kerana..

Faktor 1.Nik Aziz dalam Ilmu tafsir Quran...Muhammadi..Ilmu Fekah...samalah cikgu sastera dengan cikgu Sains..adakah sama keduanya..walaupun sama universiti..

Faktor 2.Nik Aziz ada pengikut fanatik yang mengaku tokguru bertaraf wali..yg mana jika nik aziz kalah dalam depat...kemungkinan berlaku rusuhan..atau sebagainya

Faktor 3.Pendepat dari Ulamak UMNO mengikut cara NAbi Swt..iaitu bermusuwarah secara tertib dan sopan..bukan didepan jutaan manusia..untuk menunjuk siapa pandai

Faktor 4.Ulama UMNO tidak mahu berlakunya kofrantasi sesama bangsa dan agama seperti mana peperangan antara Ali r.a dengan Aisyah r.a (Peperangan Jamal)

Faktor 5.(surah al-Masad)
Binasalah hendaknya kedua tangan Abu Lahab, dan binasalah Abu Lahab..(ayat 1 dan 2)

Tafsir NIk AZiz rujuk tuhan samseng..
itu putar tafsir namanya..

rujuk
Ibnul-Qaiyim:Zadul Ma'ad 2 : 42-43
Ibnu Hisyam 1 :65

yg berkata celaka ialah..Abu lahab sendiri terhadap seruan Muhammad

Jo said...

Masalahnya nik ajis sendiri yg. mahu debat...bila ada orang nak debat...takut pula...
Ape punya orang ni!...cakap berbelit-belit

Anonymous said...

Saya amat setuju dengan hujjah sdr abu hasan chan....

Kalau boleh ustaz Nor Deris ni sendiri lawan Nik Aziz di DUN atau Parlimen... jika ada PRU/PRK....

kita tengok bagaimana rakyat menilai dan menghakimi kedua2 tokoh tersebut.

Anonymous said...

Yang penting kenapa Nik Ajis takut nak bersemuka dgn Mohd Nor Deris? Pesal?

Kalau Nik Ajis betul, tak perlu takut....

Anonymous said...

Apa autoriti Ustaz Nor Deris dalam hiraki kuasa kepimpinan UMNO? Bolehkah Ustaz Nor Deris mencorak halatuju UMNO jika terdapat apa2 resolusi yang dicapai semasa debat tu nanti?

Bagi PAS tiada masalah untuk terima sebarang resolusi debat/muzakarah/syura, sekiranya mana2 hujah yang disepakati secara syarie, Mursyidul Am PAS berautoriti dan boleh mengarah semua peringkat organisasi dalam PAS menerima resolusi ijmak ulamak yang terkini.

Kalau benar kedudukan Ustaz Nor Deris, ustaz2 & ahli2 agama UMNO sekarang berautoriti dalam parti UMNO sudah tentu suara para alim dalam UMNO diberi perhatian serius. Tiadalah keputusan & tindakan parti UMNO yang menyanggahi syarak selama ini.

Pada saya, "mufti", alim & ahli agama dalam UMNO sekadar "boneka" dan "gurka" untuk pertahankan kedudukan pemimpin2 sekular assobiyyah UMNO saja terutama bila berdepan dengan golongan Islamis!

Amat mustahil bagi UMNO untuk meletakkan taraf alim ulamak ditempat yang sewajarnya- untuk menjadikan alim ulamak sebagai penentu dasar dan halatuju parti UMNO! Tapi struktur parti PAS telah meletak Majlis Syura Ulamak yang dipimpin oleh Mursyidul Am sebagai badan kuasa tertinggi dalam parti. Itulah beza PAS dan UMNO dari sudut penghayatan Islam. Maka sewajarnyalah semua umat Melayu Islam, alim ulamak, ustaz & aktivis Islam mengambil PAS sebagai wadah politik yang lebih utama dan benar untuk masakini.

Tak payahlah buang masa dengan debat / usaha palsu yang sia-sia!

Anonymous said...

sapa mat deris???

oooo...panglima ahzab yg kasyaf tu yerr....

ha ha ha....

Anonymous said...

abdullah sa'maah a.k.a dollah 500.

kah kah kah

tanya la penduduk tumpat

kah kah kah

tanya la anak2 murid dia yg dulu2

kah kah kah

bacaan fatihah ada betul ka?

Anonymous said...

Nik Aziz Ulamak teropah kayu tu.
ha.. ha... ha
Tokoh " ambo tak tahu tu " ha.. ha.. ha.
Ulamak " celaka! Celaka ! Celaka "
ha.. ha.. ha

Kelulusan India (diploma) dan gi celup ijazah di Azhar tu .

Dia ni taraf ustaz tapi dianggap sebagai Tok Guru oleh puak-puak Syiah dalam PAS walapun taraf Ustaz jah kalu dok kampung.

Anonymous said...

Soalan pokoknya ialah siapa undi UMNO ianya adalah org jahiliyah.. Adakah anda sebagai orang islam di malaysia menyokong akan kenyataan ini.. Jika anda menyokong kenyataan ini bermakana hanya orang islam dalam pas, pkr dan DAP sahajalah orang islam di dalam dunia ini.. Macamana dengan org org Islam lain di dunia ini.. Ini yang dinamakan pemikkiran sempit yang hanya berdasarkan situasi setempat dan semasa sahaja .. Tak payahlah nak ada proferor, tok guru atau ustaz untuk jawab soalan ini... Pikir dan jujurlah pada diri sendiri..

Anonymous said...

Bagi mereka yang berjiwa & berfikrah Islami,

Bila ada pilihan antara

Melayu Islamis PAS
Vs
Melayu Sekularis UMNO

yang mana satu pilihan anda?

Bagi mereka yang berjiwa & berfikrah assobiyyah & jahiliyyah sekular, ... mungkin pilihan anda terlalu mudah, mungkin serupa saja PAS atau UMNO? Kecuali mana2 pihak yang boleh mengisi segera nafsu dan poket masing2.

-PGU-

Anonymous said...

Pembetulan :
UMNO kini berhadapan sebuah Parti Khawarij yang menjanjikan Syurga untuk pengikutnya, Parti Asobiyyah yg mempertahankan tindakan puaknya ( Abe Jak - angkat kain tunjuk anu kpd Puteri UMNO), Parti yang menyamatarafkan kedudukannnya dengan agama Islam, Parti yang meletakkan dirinya pada kedudukan maksum, yakni tidak lemah dan tidak pernah bersalah dan sempurna serta tidak boleh dikritik (sama dengan Khawarij)Parti yang melihat dirinya sahaja yang betul manakala pihak lain kafir atau menyamai kafir.Parti yang didalamnya terdapat keangkuhan yang melampau. Mereka ini wajar diperangi hingga pengikutnya kembali bertaubat.

Anonymous said...

Saudara PGU,
Macamana jika ada pilahanraya diantara:
- Melayu Islam Umno dengan kafir pkr ATAU dap...
- Melayu Islam Umno dengan Melayu Islam PKR atau DAP...
- Bukan Melayu BN dan PR...
Siapakah pilihan anda...
Kalu begitu PAS hanya boleh undi orang Islam aje, kalau undi org bukan islam adalah haram walaupun dalam PR sendiri.. Terutamanya undi org DAP (ada juga orang PAS sendiri)yang terang terang menentang pembentukan negara Islam.. Pikirlah sendiri..

Anonymous said...

Anon February 8, 2011 4:50 AM ....kata.. "UMNO kini berhadapan sebuah Parti Khawarij yang menjanjikan Syurga untuk pengikutnya, Parti Asobiyyah yg mempertahankan tindakan puaknya ( Abe Jak - angkat kain tunjuk anu kpd Puteri UMNO), Parti yang menyamatarafkan kedudukannnya dengan agama Islam, Parti yang meletakkan dirinya pada kedudukan maksum, yakni tidak lemah dan tidak pernah bersalah dan sempurna serta tidak boleh dikritik (sama dengan Khawarij)Parti yang melihat dirinya sahaja yang betul manakala pihak lain kafir atau menyamai kafir.Parti yang didalamnya terdapat keangkuhan yang melampau. Mereka ini wajar diperangi hingga pengikutnya kembali bertaubat."
.........................................


Dah kerap kali kau momokkan yang "PAS itu puak Khawarij" dengan tanggapan palsu & hujah yang bohong.

Boleh kau terang apa & siapa "khawarij" tu... terutama semasa khalifah arrasyidin ke 4, Sayyidina Ali Abi Talib?

Kalau PAS tu bertaraf khawarij, apakah bermakna kau anggap para pemimpin sekular assobiyyah UMNO tu bertaraf Khalifah arRasyidin yang diperakui Ahli Syurga semasa hayat mereka oleh Rasulullah?

Kau ni nampak pandai tapi tak berilmu... kerana takrif "ilmu itu adalah mengetahui secara benar dan yakin" ... yang kau ni sebut guna perkataan "khawarij" tu pada tempat yang tak benar dan cara yang tidak benar ... mungkin yang kau mengaji pun dari sumber yang tidak benar? sebab itu kau gagal menilai yang benar!

Sekiranya PAS tu khawarij, UMNO tu..apa?

Powered by Blogger.