Feb 13, 2011

AKTA ISA KINI TINGGAL NAMA !!





Ini desakan Melayu CinDia. Bukan kerana menyokong Gabungan Parti Haram bernama Pakatan. Akan tetapi Melayu CinDia melihat ISA kini tidak lagi berfungsi. Hanya sekadar nama tetapi dibiarkan begitu sahaja. Malah, Penjara tertua iaitu Penjara Pudu pun masih berfungsi dan digunapakai. Kenapa? Entah. Pemimpin2 BN sendiri meremang bulu roma apabila mendengar Akta ISA.





Akibat tidak berfungsi, Pemimpin2 Pembangkang kini semakin agresif. Sehinggakan membunuh maruah Agama, Bangsa dan Negara. Apakah kita mesti membiarkan semua strategi kotor Pembangkang membunuh maruah kita? Jika benar ISA masih wujud, inilah masanya Akta ini digunakan sebaik2 nya bagi membendung perkara2 sebegini.

Akan tetapi, entahlah. Mungkin ketika tiba masanya, Melayu CinDia akan tahu jawapannya. Dalam hal ini, Pembangkang berjaya. Berjaya mengugut Kerajaan BN agar memansuhkan ISA. Walaupun tidak dimansuhkan, ianya sama seperti tidak lagi wujud pada ketika ini. Mungkin ianya memberi kepuasan pada kedua2 pihak. Pihak Pro BN dan Pro Pembangkang.


4 comments:

zethro said...

Bukan sebab puak Pakatan Rakus berjaya psycho KDN tp sbb ketua KDN tu sendiri takde 'guts' nak amik tindakan. Ape yg dia tau adalah bg amaran je. Tiapkali rakyat desak soh amik tindakan, dia just bg amaran je. Kalo saya jd timbalan dia saya dah buat mcm2 dah desak dia amik tindakan, kalo tak letak je jawatan. Ape guna ade jawatan tp takde peranan?

Anonymous said...

KDN takda telor..melayu dh takda maruah tahan je la dlm ISA kalu cina yang kutuk melayu tu....kalau la betul pakatan menang pilihanraya nanti minta tolong ISA menteri hisamudin ni dulu.

Anonymous said...

BUAT MALU JE KDN SKRG NI..KLU NAK DIHORMATI, KENA PANDAI LA...ADA MASA BERLEMBUT, BAGI LA AMARAN...ADA MASA BERTEGAS, KENAKAN TINDAKAN..BARU ORG RESPECT...ASYIK2 AMARAN, LAMA2 KENA PIJAK KEPALA BEB...MAJORITI RAKYAT KAT MALAYSIA NI CINTAKAN KEAMANAN TAU TAK?

Anonymous said...

Jangan jangan kerajaan tahu bahawa segala perlakuan pihak PR adalah seramapang 2 mata:provokasi dan populariti.
So...kerajaan ambik langkah berhati hati...Namun demikian....perbuatan monyet monyet polit tu semakin hari semakin menjadi jadi.....sengaja nak huru harakan negara agar dapat menangguk di air keruh.

Powered by Blogger.