Feb 5, 2011

LUAHAN KESAL SEORANG BLOGGER NYAMUK !!





Melayu CinDia terbaca bingkisan laporan Agenda News yang turut serta dalam misi ke Kaherah, Mesir bagi membuat liputan mengenai kekecohan dan nasib Pelajar2 Malaysia di sana. Membaca laporan tulisan dari Roslan Bian yang mewakili beberapa crew wartawan termasuk blogger Medan Info, Melayu CinDia sedih dan kesal dengan sikap sombong bodoh dari puak2 PAS dan PKR yang langsung tidak menghargai perjuangan mereka dan pihak Kerajaan.




TERIMA KASIH!... Dua perkataan yang cukup mudah. Bagaimanapun,ianya terlalu berat untuk keluar dari mulut pemimpin pembangkang terutama PAS dan PKR walaupun mungkin ada anak mereka antara sedang diselamatkan kerajaan Malaysia ekoran insiden tunjuk perasaan anti Hosni Mubarak di Mesir.

Sebaliknya, macam-macam gambaran buruk diberikan ketika Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom, Timbalan Menteri Luar Kohilan Pillay ,Setiausaha Politik Perdana Menteri Datuk Shahlan Ismail dan Kelab Putera 1 Malaysia yang diketuai Datuk Azeez Abdul Rahim bertungkus lumus dalam Operasi Piramid bagi mengeluarkan segera semua pelajar dan rakyat Malaysia dari negara yang sedang bergolak itu.

Ini belum masuk bantuan pegawai ATM melalui TUDM, MAS dan Air Asia serta pegawai-pegawai Kementerian Luar. Peliknya, ada yang sengaja sebar fitnah kononnya kos angkut pulang itu kena tanggung sendiri pelajar atau keluarga mereka sedangkan semua ditanggung kerajaan. Ada pula marah-marah kerana pelajar itu tidak dibawa terus keluar ke Malaysia sebaliknya transit di Jeddah.

Itu beberapa luahan kekesalan seorang wartawan mewakili kumpulan mereka yang sanggup mengambil risiko demi menjalankan tugas yang telah diamanahkan. KLIK DI SINI. dan DI SINI. Banyak pengalaman yang hendak dikongsi bersama.

SYABAS buat Agendadaily.. SYABAS buat blogger Medan Info. SYABAS buat kesemua blogger dan wartawan yang turut serta dalam misi ini. Anda adsalah PEJUANG SEBENAR.

4 comments:

Ular Menyusur Akar said...

Alah, PAS dah biasa pakai undang undang sendiri kat negara. Dia fikir budak budak tu boleh angkut bergitu aje tanpa sebarang document dan process keluar.

Ada pulak yang macam unar dalam belukar. Keluar tanpa berbincang dengan pehak berkuasa. Sebok emak bapak cari, rupa rupa dah ada dalam negeri di bawa pemimpin politik mereka. Emak bapak pulak menyalahkan kerajaan.

Anonymous said...

biaq le depa buat ape pun DAPigs pun dah meluat kat PAS,parti asyik susah,maka undi CINA dah balik kat BN,80%,sebab ,balik balik Parti Asyik Susah bikin susah sama Cina kita orang,orang mau hari raya lu bikin demo, bikin susah, orang mau meniaga ,lu kasi susah,memang lu PARTI ASYIK SUSAH. Nanti PRU 13 ,memang kasi susah sama lu ,lu susah susah,Pasti Akan Susah,PAS ,Pasti Akan Susah, Merlimau kasi tahu sama lu.

Anonymous said...

transit laa ka Jeddah dulu , pekerja bantuan pun nak berehat dan susun jadual .. lahanat punya kader-kader PAS yg bakal jadi kuli DAP ni , dasar kaki fitnah jee

Bingai @ Bangang said...

aku pun nak tumpang ucapan tahniah dan syabas kepada mereka di sini. semoga perjalanan mereka dilindungi Allah SWT

Aku Yang Bingai

Powered by Blogger.