Feb 28, 2011

ISMAIL SABRI KASI WARNING, PAS JADI BONGOK!!





Tak lengkap rasanya kempen pilihanraya kalau pembangkang tak buka cerita pasal harga barang naik dan kaitkannya dengan kerajaan Barisan Nasional (BN). Tujuannya nak bagi rakyat marah kononnya kerajaan suka-suka nak naikkan harga barang keperluan seperti gula, minyak dan tepung. Padahal semua itu barang kawalan dan harga ditetapkan kerajaan dengan ambil kira kenaikkan harga dunia.




Namun, demi politik, pembangkang tetap jaja isu harga barang naik serta kata mereka boleh turunkan harga barang jika memerintah. Maka di Kerdau, berlakulah kisah pelik bila PAS jual gula 30 sen lebih murah daripada harga RM2.10 ditetapkan kerajaan. Ianya berlaku di Lipat Kajang tetapi entah beberapa jam sahaja, gula yang ditawarkan dengan harga murah itu dikatakan sudah tiada. Tindakan PAS ini ditempelak Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yakob.

PAS kononnya mahu tunjuk boleh jual barang murah, mereka tawarkan diri jual gula lebih murah daripada harga ditetapkan kerajaan di Lipat Kajang. Tetapi kenapa waktu pilihanraya saja jual murah, jika benar mampu buatlah di negeri yang mereka tawan sekarang. Harga gula lebih murah itu hanya sekadar gimik politik PAS untuk memperbodoh2 kan pemikiran pengundi-pengundi di DUN Kerdau sahaja.

Pelik apabila harga di Kerdau saja dijual dengan harga yang lebih murah. Walhal PAS sudah tawan 2 Negeri iaitu Kelantan dan Kedah. Ismail Sabri mencabar PAS melaksanakan harga yang sama di Negeri2 tawanan PAS dan Pakatan. Malah, Ismail Sabri individu pertama yang akan uar-uarkan kempen minta rakyat beliau barang harga lebih murah yang dijual oleh PAS.

“Kalau ada, eloklah orang Kerdau pergi ramai-ramai belia barang murah yang dijual oleh PAS,” katanya pada media selepas pelancaran Program Pemodenan Kedai Runcit (Tukar) di Rumpun Makmur, Kerdau, Isnin. Memurut laporan Bernama, Ismail Sabri menyifatkan perbuatan itu selain gimik politik juga kerja bohong pembangkang setiap kali pilihanraya dengan memainkan isu harga barang naik. Menurutnya, kerajaan sudah menetapkan harga gula di peringkat kilang, pemborong dan peruncit.

“PAS juga murah sebab mereka serap harga saja..nak tunjuk boleh jual murah, kalau boleh jual sampai hujung tahun, bukan masa pilihanraya di Kerdau ini saja,” kata beliau.


1 comments:

Anonymous said...

relex sekejap dari politik .... jom layan

dulu aku koja makan gaji ... hari-hari habis gaji aku makan ... besar gaji dalam RM6666.66 sebulan pastu aku kena langgar kepala jadi biull bertahun-tahun tanggung sakit, berenti koja buat beniaga, 6 bulan pertama bisness teruk giler ponat siang malam cari duit .. lepas 6 bulan jaaa malatop income sebulan cecah laaa RM100K ++ ...wow saukk ...kayo raya berapa lama dari 1999-2005 wowww ... pastu awai 2006 mula merosot ..

buat macam-macam semua tak jadi duit simpanan dari ada dalam bank 100 juta habis camtu jer, 6 biji keta mewah aku, 6 biji motor mewah aku, 6 biji basikal mewah aku, 6 biji rumah agam aku, 4 orang bini aku + 2 pompuan simpanan aku (6 laa) dan 6 syarikat aku semua lingkup, 3 bini + 2 girls simpanan lari tak nak dah kat aku tinggal 1 jer yang dok setia kat aku .... haram jadah punya pompuan laki jatuh susah habis lari .... dulu rumah besau la nie besau juga sebesar 500kaki persegi jer, makan berak kentut, main, cari duit semua kat situ, bila semua benda aku buat dok asik gagal jer aku pun maleh nak buat apa lagi hari-hari koja makan, minum, hisap rokok, solat dan tidug... dah jahanam baru nak solat dulu tak nak asik lepak dok perabih duit jer...biasalaa akukan MELAYU

....wakakakakakak....kesian kat aku ..... la nie aku masih susah koja takada business pun terok ..... bye...bye... ingat 7 perkara sebelum datang 7 perkara .... bye bye

Anugerah Dari Kegagalan

Dari kegagalan
Satu percintaan
Kualami
Penderitaan
Kesengsaraan
Kebatinan

Tapi di sebalik
Semua kepahitan
Tersembunyi
Oh keinsafan
Dan pengertian
Yang amat dalam

Terbukti kegagalan
Bukanlah kehancuran
Dengan anugerah
Nikmat dan hikmat
Kehidupan

Aku pelajari
Mengenali diri
Dan siapa kita
Yang sebenarnya
Di bumi Tuhan

Powered by Blogger.