Feb 13, 2011

ISA AKAN DIMANSUHKAN ??





Benarkah dakwaan yang mengatakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) akan dihapuskan serta merta dalam masa terdekat ini? Ura2 mengenai perkara dikatakan kian kuat setelah ISA tidak lagi berfungsi sebagai tahanan individu dan kumpulan yang cuba MENGGANGGU GUGAT, MEMBUAT KEKECOHAN DAN MELAKUKAN RUSUHAN LIAR SEHINGGA MENYEBABKAN KETIDAKSTABILAN NEGARA. Ikuti kisah ini. Melayu CinDia akan kupas mengenai pengmansuhan Akta ISA sebentar lagi.


7 comments:

Aisanda said...

Malaysia akan jatuh ke lembah kehancuran jika ISA dihapuskan.

Anonymous said...

Saya ni bekas Tentera.Kalau ISA di mansuhkan sama macam kita buang semua perangkap samar di hutan yang kominis letak masa confrontasi dulu.
Pernagkap samar di letak untuk melambatkan pergerakan kami.Jadi sempat la depa lari kerana kami terpaksa berhati2 takut putus kaki.
ISA pulak macam tempat kurungan orang2 yg berniat jahat nak menghancurkan MALAYSIA.Kalau di mansuhkan,semua nasir2 jahat akan berkeliaran tanpa dapat kita tangani dan tangkap.
Jerangkap samar ni perlu kerana ,kerajaan akan dapat bertindak cepat dan tegas.Biar dia orang putus kaki dan mampus sebelum menyerang..
Hati2 orang melayu..itu saja senjata kita..

Anonymous said...

best laaaaaaaaaa kalo mansuh aku orang pertama akan buat kacau wakakakakakakakakakakaak.... bodo punya rtikel macam lu Pulak pemerintah suka buat spekulasi ...poorahhhhhhh

relevan said...

Salam sahabat ..pautan Gelombang Rakyat ada di terminal relevan http://jejakterminal.blogspot.com

Anonymous said...

TOKSAH MANSUH..KLU NAK JADI CAM MESIR TU...HAH...MANSUH LA...ADA ISA PUN MASIH BERANI DEMO SINI SANA, HIMPUN SINI SANA...KLU TAKDE ISA, TAK TAHULAH APA NAK KATA...KAMI CINTAKAN KEAMANAN..

sgray said...

Anon 1:49.said..Jerangkap samar ni perlu kerana ,kerajaan akan dapat bertindak cepat dan tegas.

Setuju amat dengan apa yang diperkatakan..Sebenar kalau kita renung artikel nie adalah rintihan dari rakyat yang cintakan kedamaian dan negara..Terlalu banyak kejadian dari hasutan sehinggalah kepada penderhakaan yang terang2an baik dari Perlembagaan, AGAMA dan instituisi Raja oleh mereka2 yang tidak bertanggongjawab..KDN seakan2 begitu lemah ...walaupun desakan demi desakan dilontarkan..

Good article bro..Say Yes to ISA.

Anonymous said...

Anon 1:49.

Saya setuju dengan coretan anda.Banyak orang2 kita tak paham tujuan ISA.Walaupun ada kesilapan dalam penggunaan ISA,itu bukan salah ISA.Salah orang yang ada kepentingan.
Jangan kita ingat semua orang dalam kerajaan atau politik tu 100% pro kerajaan.Ada yang talam dua muka.Hati hati laa.jangan pula kita nak marahkan nyamok,kita bakar kelambu.
Banyak lagi nyamok2 atau serangga perosak tgh menanti nak hancurkan kita.

Powered by Blogger.