Feb 20, 2011

HADI AWANG KATA NIK AZIZ PEMBUNUH KAUM MELAYU!!





Tindakan Diktator PAS, Nik Aziz Nik Mat menghina Bangsa Melayu dengan mengatakan simbolik Keris sebagai simbolik penganiayaan Bangsa2 lain telah menyebabkan Presiden PAS bersuara dan menjalankan amanah yang dipertanggungjawabkan sebagai Ketua Parti. Hadi Awang kini mengakui keutamaan Bangsa Melayu amat penting dalam membentuk sebuah Agama Islam yang padu dan jitu. Kenyataan Hadi Awang yang dilihat sealiran dengan UMNO ini dibentangkan dalam 1 Konvensyen yang diadakan semalam. Ianya turut dihadiri Nik Aziz sendiri. Malah, Hadi Awang sedang mengatur penggubalan Piagam PAS dengan meletakkan keutamaan Bangsa Melayu sebagai bangsa yang berupaya untuk dijulang bersama Islam. Tindakan Hadi Awang dikatakan menyebabkan Nik Aziz berang dan akan membalas kenyataan Ahli Parlimen Marang itu. Nik Aziz kelihatan terkejut dengan ucapan Hadi Awang pada ketika itu.




Nik Aziz sebelum ini seringkali merendah2 kan mertabat Bangsa Melayu malah sejak akhir2 ini semakin agresif menghina Kaum Peribumi. Tindakan Nik Aziz itu dilihat sebagai liabiliti buat PAS yang lebih dari 90% berbangsa Melayu. Hadi Awang sendiri dikatakan melihat tindakan Nik Aziz itu mempamerkan terdesaknya PAS untuk mendapat sokongan bukan Melayu sehingga sanggup mencerca mertabat Bangsa sendiri.

Bangsa Melayu kata Hadi Awang adalah sebuah Bangsa yang sewajarnya dijulang kerana Bangsa inilah yang berjaya menyebarkan syiar Islam bukan sahaja di Tanah Melayu, malah di persada Nusantara. Bangsa Melayu jugalah yang sehingga kini dimonopoli oleh Kaum Melayu dan tanpa Bangsa Melayu, Islam tidak akan berdaulat di Negara ini. Banyak sebenarnya jasa2 Bangsa Melayu yang tidak sepatutnya dipinggirkan, malah semestinya diberi pengadilan. WOW!!! Kenyataan senada dengan UMNO.

Kesemua kenyataan Hadi Awang ini dibongkar oleh beberapa Crew yang terlibat dalam menjayakan Konvensyen di Shah Alam itu. Mereka mengatakan bahawa banyak ucapan yang disampai oleh Hadi Awang dikatakan seperti memerli tindakan Menteri Besar Kelantan. Beberapa kumpulan yang hadir ke Konvensyen tersebut terus berjumpa dengan Hadi Awang selepas tamat Konvensyen bagi mendengar sendiri penjelasan mengenai Piagam Melayu. Ini kerana mereka sendiri melihat usul yang disampaikan Hadi Awang bukan sahaja bertentangan dengan Nik Aziz, malah seolah2 Hadi Awang semakin hilang kepercayaan kepada beliau.

Hadi Awang lalu memberi penjelasan pada ketika itu bahawa PAS tidak sewajarnya dilihat sebuah parti yang Anti Bangsa Melayu sehinggakan terlalu taksub membantu Bangsa2 lain yang bukan beragama Islam akan tetapi lupa dengan perjuangan Islam di Malaysia yang telah disebarkan secara meluas oleh umat Melayu sejak kedatangan Islam di bumi bertuah ini.

Hadi Awang juga dikatakan berkias sebegitu dek kerana khuatir dengan sebilangan Pemimpin PAS yang ekstrimis dalam merebut kuasa Pentadbiran Negara sehingga sanggup menggunakan Islam bagi menghina Bangsa sendiri. Hadi Awang sendiri akan membawa usul pindaan Piagam Khas mengenai Memperkasa Keupayaan Bangsa Melayu ini di dalam Majlis Syura dan beliau yakin, majoriti Ahli Majlis Syura akan bersetuju malah memang menanti2 kan usul ini dibentangkan.

Namun, Hadi Awang masih berpegang pada prinsip Perjuangan Islam sebagai asas kehidupan seharian. Namun, tidak perlulah kita menyalahkan apatah lagi menghina dan merendah2 kan mertabat Bangsa Melayu yang banyak berjasa pada Agama Islam di bumi Malaysia ini sebagai senjata utama menyerang UMNO.

Majlis Syura PAS majoritinya dianggotai oleh Puak2 PAS Pro Ulama' yang dikatakan menyokong usaha untuk bekerjasama dengan UMNO. Di mana sebenarnya aura Nik Aziz pada hari ini?

Hadi Awang kini semakin berani membuat kenyataan yang jika dikaji semula menembak pendirian Nik Aziz yang kian terpesong demi menjalankan tugas dan amanah yang diberi Anwar agar kaum Cina dan India menyokong kepimpinan Pakatan. Anwar dilihat semakin putus asa untuk mendapat sokongan Melayu yang semakin kuat bersama UMNO.


14 comments:

Anonymous said...

k gak tu..kalaulah orang PAS cerdik dan tak buta hati dah tentu kejayaan pada Islam di Malaysia ni tambah meriah..

Laksamana Bentan said...

Nik Aziz adalah ustaz politik. Dia bercakap berdasarkan hukum akalnya sahaja. Walaupun mengaitkan dengan zaman Rasulullah tetapi tafsirannya berdasarkan pemahaman akalnya yang cetek dan terkeluar dari kenteks zaman semasa.

Bukan Haji Hadi sahaja yang pening kepala dengan haiwan politik DAP ini, rakan-rakan dalam parti pun semakin gelisah dengan perangai luar biasa Nik Aziz.

Yang paling mendewakan Nik Aziz hanyalah parti cauvinist-racist China DAP kerana dapat membantu mereka memecahbelahkan perpaduan umat Islam.

Anonymous said...

Salam,

Tolong tanya n.ajis bangsa apakah yang telah mendaulatkan agama Islam di Malaysia ini sejak berzaman lagi, kalau tidak bangsa Melayu.

Mengapa Melayu dihina bagitu teruk oleh n.ajis kerana menyibar syariat Islam . Tak tahu kah n ajis bahawa 99.9 % daripada umat Melayu diMalaysia berpegang kepada syariat Islam.

Saya sangat bersetu dengan Presiden PAS. Semoga Allah turunkan banyak lagi hidayah kepada Bangsa Melayu yang bernama Haji Hadi Awang . Idelogi yang dibawa oleh Pas mesti ditentang habis-habisan.

Anonymous said...

boleh percaya ke statement hadi awang ni? takut gimik politik je...strategi terdesak sbb orang Melayu dah makin tak sokong Parti hamPAS ni...solusinya mudah saja kalau nak perkasakan Melayu dan Islam. Pas mesti bersatu dengan UMNO. selesai semua kekalutan dan masalah. Melayu dan Islam akan dihormati semula oleh bangsa lain seperti sebelum ini. simple je...masalahnya dia pun main politik jugak!!

pemerhati

Anonymous said...

orang yg dah terminum air kecing orang lain memang kebiasaannya akan tunduk mengikut segala arahan & telunjuk si empunya air kencing.

Nik Ajis dah terminum berbarel-barel air kencing kunyit Anwar (Air kecing Ais Limau).

Kesian Nik Ajis.

hangkedee said...

bertaubat lah sebelum terlambat.Masaalah besar kerna sesat dan menyesatkan

Anonymous said...

Tak kan melayu hilang di dunia itu kata punjanga dulu dulu Nik Aziz kena tahu itu juga melayu ada lah bangsa ugama nya ada lah islam tak kan kerana politik bangsa sendiri tidak mahu diangkat aku ingat Nik Aziz ni tak ada bangsa kut.

Anonymous said...

nik aziz mmg setan besar bg saya.masjid dia jadikan jamban..kafir org melayu islam..bala org,,jahiliah org..saya kalau org tua ni mati kalau g kelantan pastikan akan tuang arak kat kubur dia

sb said...

as salam..
nik aziz sudah semakin kuat melatah,melalak, melolong. macam anjing salak bukit...disangkakan hantu, ruponyo bukit tu. Orang nyanyuk sperti pok nik kalau di beri peretoh negaro...celako buleh...habih nyo lelong negaro ko dio....celako celako...
bila nak kojol ore tuo ni..

Anonymous said...

Well...harus berfikir banyak kali tentang apa yang di ucapkan oleh Hadi Awang.....mungkin ada udang di sebalik mee kuah....siapa tahu????

1. >>> ABNORMAL SITUATIONS NECESSITATE ABNORMAL MEASURES <<<

2. >>> IF YOU CAN'T BEAT THEM...JOIN THEM ..<<<

...Fikir2 kan lah....

Anonymous said...

Melayu UMNO, PAS dan PKR...

BERILAH undi anda kepada parti yang boleh boleh menjaga hak hak keistimewaan orang melayu. Kita bukan hendak merampas atau mencuri hak orang lain tetapi mempertahankan hak kita yang termaktub dalam perlembagaan Malaysia. Dalam pada masa yang sama kita tidak menafikan hak kaum lain. Tiada bukti yang selama ini kita telah menafikan hak kaum lain. Tengok sahajalah pada list org terkaya kat Malaysia. Cuba bilang berapa orang adalah terdiri dari bangsa melayu...

JANGANLAH anda semua memberi undi anda kepada parti yang ingin MENCURI DAN MERAMPAS hak orang melayu walaupun ianya terdiri dari orang melayu sendiri. Ingatlah golongan ahli politik ini lebih pentingkan diri sendiri dari memikirkan masa depan bangsanya sendiri. Sedarlah kebanyakan dari mereka yang kononnya berkobar kobar untuk keadilan adalah terdiri dari ahli ahli politik yang boleh memperkayakan diri sendiri apabila kuasa berada di tangan mereka (termasuklah ketua ketua bahagian dll). Pikirlah apa yang akan terjadi kepada rakyat biasa dan anak cucu kita yang menyokong dan tidak menyokong parti ini di masa hadapan apabila hak kita telah dicuri.

Kaum kaum lain dan melayu.

JANGANLAH cuba untuk merampas dan mencuri hak orang melayu. Dengan moto sama rata di Malaysia ini bermakna anda cuba untuk MERAMPAS DAN MENCURI hak orang melayu yang ada dalam perlembagaan Malaysia.

Fikirkan lah mana yang lebih baik.. Mempertahankan hak orang melayu yang sedia ada dan pada masa yang sama tidak menafikan hak orang lain (ONE MALAYSIA) atau merampas hak orang melayu (Ke arah MALAYSIAN MALAYSIA)

Anonymous said...

Nik aziz dah tua dan pekak.. tak boleh dengar nasihat.. cuba tengok gambar tu, kan dia tak boleh dengar dan Anwar kena jerit masa cakap dengan dia.. sekarang dia dah buta hati, tak lama lagi butalah mata tu dan tak bukak bukak lagi lah..

Anonymous said...

Masalah dalam PAS mereka ada Presiden mereka ada juga Mursidul Am ...entah kata sapa yang nak diikut...? yang pasti Mursidul Am dan Presiden tak sehaluan dan yang jelas pula Nik Aziz selaku Mursidul Am tak hormat presiden nya ...

Anonymous said...

Betoi ke tu...? ish ish ...tak caya lah. Depa tu suke kelentong orang. Kih..kih..kih

Powered by Blogger.