Feb 9, 2011

BANTUAN MESIR - ROH FIR'AUN DALAM JIWA ANWAR !!





Alhamdulillah. kumpulan pertama 778 pelajar Malaysia di Mesir selamat tiba semalam disambut dengan nafas lega dari kalangan hli keluarga dan rakyat Malaysia. Ketibaan mereka juga disambut oleh Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak bersama isteri di KLIA. Ini membuktikan keprihatinan Kerajaan Malaysia yang amat khuatir dengan nasib yang menimpa pelajar2 ini di kala Mesir bergolak menanti saat tumbangnya Kerajaan Hosni Mubarak. Akan tetapi, usaha murni Kerajaan Malaysia bukan sahaja tidak dipandang positif Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dan kuncu2 nya, malah dimaki hamun Kerajaan kononnya usaha ini sekadar menabur simpati politik murahan. BIADAP!! Ini menunjukkan sikap tidak profesional Anwar Ibrahim dalam menyelesaikan isu berkaitan rakyat.




Begitu dahagakan kuasa politik sehinggakan masalah yang melibatkan sebahagian rakyat Malaysia di sebuah Negara yang dilanda musibah juga dipolitikkan. Apakah Anwar tidak menggunakan akal yang waras sebelum bersuara menghina Kerajaan? Diktator PKR ini agaknya terbawa2 tabiat Raja Fir'aunnya di dalam PKR sehingga lupa untuk mengawal emosi mempolitikkan masalah yang tidak berkaitan.

Melayu CinDia berpendapat, ini adalah hasil usaha terbaik yang dilakukan Kerajaan pimpinan DS Najib jika dibandingkan dengan usaha2 Kerajaan Negara lain ketika berlakunya peristiwa yang sama.

Bukan sekadar Anwar, malah puntianak belaan beliau bernama Zuraidah juga menyalak menghina dan mempertikai kehadiran bersama Datin Seri Rosmah Mansor menyambut kepulangan pelajar2 Malaysia di KLIA. Salahkah? Bukankah ianya lebih digalakkan dan menunjukkan keprihatinan keluarga Perdana Menteri terhadap nasib pelajar2 Malaysia di Mesir. Ini adalah kehadiran sebagai sokongan moral terhadap pelajar2 tersebut. Gilakah puntianak ini?

Ataupun puntianak Zuraidah ini cemburu dan mengimpikan seorang suami bergelar Perdana Menteri agar dapat memegang takhta 1st Lady? Ini semua mainan politik yang paling bodoh pernah Melayu CinDia lihat.

Melayu CinDia mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan SYABAS buat Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim bersama barisan sukarelawan Kelab Putera 1Malaysia atas inisiatif menjadi tulang belakang dalam usaha membantu pelajar2 terbabit.

Paling dibanggakan dan TAHNIAH diucapkan kepada crew wartawan maya dan blogger2 yang terlibat termasuklah wartawan Agendadaily dan blogger Medan Info Corner. Sesungguhnya, anda adalah pejuang sebenar. Melayu CinDia amat bangga dengan semangat jitu mereka. Inilah Pejuang Maya yang sebenar.

PKR, apa sumbangan anda?


11 comments:

Anonymous said...

betul ke orng kata geng2 blogger umno tu kaki mabuk, dek krn nk ampu bik mama rosmah mem besar najib?

puak2 mabuk ni tak da kerja lain ... kecuali keji hina nik aziz, anwar, dan pemimpin2 pembangkang yang lain.... politik kitol.. bawa cerita fitnah...

Anonymous said...

PKR sumbang, 'sumbang mahram'

Anonymous said...

pakatan haram jadah nih tau melalak je,pkr ke pas ke..sama je.. tu ajelah contribution diaorg..dapigs tolak tepi..sbb!!hm tau2 jelah..

REMEDY said...

Nak jawab soalan anonymous kat atas tue...blogger UMNO kaki mabuk yer? hurm...aku jawab tidak...sekian jawapan utk soalan tuan yg tidak bernama

Anonymous said...

aik kite pulak buat fitnah..
diorang tak sedar2 lg ke da banyak buat fitnah selama ni..
ape anwar cakapkamu iye kan saja selama ni walaupun satu pun tak ada bukti..
-jgn jadi pemecah belah bangsa-

G4UMNO said...

Salam untuk yang mengucap Dua Kalimah Syahadah

Apabila kita lihat semasa pelajar pelajar dari mesir pulang, ada di kalangan mereka yang tidak sudi berjabat tangan denagn PM dan Isteri
Kalau wanita tidak berjabat dgn PM, memanglah haram, ini dengan isteri PMpun tidak sudi berjabat. Ini sudah tentu anak anak pembangkang yang tidak ada sifat syukur, maka bersifat biadap dan kurang ajar. Bantuan kerajaan selama ini sehingga termasuk menyelamatkan anak anak mereka dari maut di mesirpun tidak tahu beeterima kasih, sebaliknya membangkang membuta tuli dan berpolitik, semuanya tidak kena pada mata dan hati mereka. Inilah contoh sifat Iblis laknatullah sehingga dari menjadi ketua para malaikat di Syurga , akibat sifat dengki dan kufur kepada ALLAH menjadi iblis laknatullah.

Wallahualam

REMEDY said...

betulah tu...berjabat tgn pun tak mau...tak dosa pun jabat salam sesama wanita

Anonymous said...

Tahniah kerajaan BN kerana berjaya dalam misi membawa pelajar malaysia balik ke tanah air... Rasanya PR takut nak menerima hakikat ini kerana diaorg tak boleh buat apa apa nak tolong... Banyak duit digunakan untuk bayar kos guaman sana sini.. lagipun nak bawak balik pelajar malaysia tak penting jika dibandingkan dengan kes kes seperti Beng Hock dan Kugan (bodoh, penjenayah boleh jadi hero).. Nasib baik BN still in power kalu tidak habislah budak budak melayu kat egypt tu.. Harap orang melayu dapat buka mata sikit..

Anonymous said...

hai macai2 fulusi umno, berdosa ke jika ada tak "bersalam" atau tak "sembah cium tangan" dengan PM atau bini PM tu?

bagi kaki bodek umno / kaki ampu PM mungkin wajib tunjukkan sayangnya kepada PM & bini PM sampai tertunggeng2 "sembah cium tangan" dengan PM atau bini PM tu.. kalu tak, susah nak dapat "syafaat kuasa PM" kan.. nanti melepas jawatan, melepas projek, melepas permit,....

macam mana hukumnya, wahai para mufti, ustadz umno atas perbuatan berlebihan penganut2 umno terhadap pemimpin2 melayu sekular yang berkekal membiar ahli keluarga langgar hukum Allah tu?

Surah ke6- al an'am, ayat70:
"Dan jauhkanlah diri dari orang-orang yang menjadikan ugama mereka sebagai permainan dan hiburan, dan mereka pula telah diperdayakan oleh kehidupan dunia dan peringatkanlah (mereka) dengan Al-Quran itu supaya tiap-tiap diri (di akhirat kelak) tidak terjerumus (ke dalam azab neraka) dengan sebab apa yang ia telah usahakan (dari perbuatan yang buruk dan keji)."

Anonymous said...

Otak letak pale lutut. Orang lain dah bawak balik rakyat Najib baru terhegeh2 anto kapal laut nak ambik pelajar di Mesir. Selepas di kutuk barulah kroni kerajaan MAS, Air Asia membantu. Itu pun kau tak faham? Aku dok kat Mesir lah ni baru 2 hari sampai Kg.

Anonymous said...

Kepada :
Anonymous February 9, 2011 10:08 PM
Surah ke6- al an'am, ayat70 sebenarnya hanya sesuai ko tujukan pada niki ajis dan kunco2 nya jer..sbb dorang jer yg suka mempermainkan agama untuk kepentingan politik..bagi org2 UMNO ayat ini adalah sbagi panduan untuk menjadi yg lebih baik lagi...

kepada :anon February 11, 2011 9:32
konon belajar kat mesir tp otak xleh nk guna ko bagi tau kat aku..negara lain tur ade berapa ramai rakyatnya kat mesir..?? ko ingat boleh hantar tongkang jer ker...???

Powered by Blogger.