Jan 23, 2011

SPEAKER DUN KELANTAN ISYTIHAR KERUSI NIK AZIZ KOSONG ??






Kisah Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat yang semakin hilang upaya untuk memimpin Negeri tersebut bukan satu perkara yang baru. Kesihatan beliau yang semakin membimbangkan menyebabkan kerjaya beliau semakin kritikal. Terbaru, beberapa penduduk kawasan DUN Cempaka telah mengadakan demonstasi mendesak Nik Aziz meletakkan jawatannya sebagai wakil rakyat di kawasannya kerana tidak berfungsi sebagai seorang wakil rakyat yang bertanggungjawab dan berkebajikan.




Kegagalan beliau untuk memberikan infrastruktur dan membela nasib beberapa golongan miskin di kawasannya telah menimbulkan tanda tanya. Masyarakat di kawasan tersebut semakin berang dengan rayuan mereka terhadap masalah insfrastruktur dipandang remeh Mursyidul Am PAS tersebut. Nik Aziz langsung tidak mengambil sebarang tindakan walaupun telah dimaklumkan beberapa bulan yang lalu.

Demonstrasi yang buat pertama kalinya diadakan di DUN Cempaka ini mencipta sejarah setelah masyarakat yang merupakan pengundi tegar Nik Aziz kini mendesak beliau berundur dari DUN tersebut.

22 comments:

Anonymous said...

aku tengok papagomo nyer artikal semua artikel bodoh kan diri sendiri ... memang bapak fitnah pukimak ni ...hahahah

Anonymous said...

PAS dah ada bini banyak. Nak tanggung bini banyak mengguna duit rasuah balak di Kelantan. Bayar nafkah bini muda RM3.0juta dari duit rasuah balak. PAS di depan amal jariah dan di belakang rasuah.Macam Anwar sama rata & depan belakang sedap sahaja

Anonymous said...

Hehehhe...
Buat demo gapo gak ehhh....
PAS dok suroh paka keto..paka kudo la...tak dok kudo, naik lembu...tok dok lembu naik kambing...hehehehe.

Nik Ajis..naik Mechedis...bukannyo raso apo setakat jale lube2 tu...pitis nok bui adun2 lain hok nok tanggung bini mudo. Hok nok bini lagi pun rama lagi duk beratur..tu semo nik ajis nok tanggung belako.

Hok rakyak, mu orang tanggung sendiri la...bak per mu gi pakoh aku, doh nyer tahu doh Adun Pas dok rok chetong belaka...nok jadi adun bukan nok pakat tulong rakyat, nok menyusohkan rakyat ada la.....huhuhuhuhu....

Membangun bersamo Isle...hehehehehe
Reboh tunggeng mu bangun sendiri la...hahahahaha

Hahn said...

Kerja pun tak ada apa sangat. Duduk rumah layan tetamu. Itu saja.

Kerja macam tu orang lumpuh pun layak.

Menate makan gaji buta!

G4UMNO said...

Salam Bro ...

Minta linkkan blog saya dengan bro. Wasalam.

Anonymous said...

Nicky selalu kata kalau orang tak 'ndak dia lagi, dia akan bersara. Nah, sekarang orang kawasan dia dah sound, maka ada lah alasan untuk bersara. Dia pun sentiasa sakit. Bersaralah Pok Nik.

AntiPembangkang said...

Anon 8:53PM

kata org bodoh, yang ko masuk sini baca artikel dia...sama je la kut bodohnya... cakap x serupa bikin, bikin tak serupa cakap...

Anonymous said...

sedar tak sedar tuan tuan semua telah menghadiahkan pahala kepada TGNA kerana penghinaan yang di terimahnya terimakasih tuan tuan semua.semuga tuan tuan mendapat hidayah

Anonymous said...

Saya kadang2 tergelak dgn kebodohan orang kita kerana daripada 23000 pengundi hanya 20 orang dikatakan keluar berdemo...tapi di gembar gemburkan bagaikan nak rak...mengikut angka yg di keluarkan oleh agen agen UMNO kawasan cempaka mempunyai 40% penyokong/pengundi UMNO...jadi dimanakah yg selebihnya...mungkinkah mereka berpuas hati dgn sumbangan wakil rakyat mereka?????cuba pikir pikirkan dgn otak yg waras.

Anonymous said...

Puak Pas selalu meremehkan apa saja kelemahan mereka... itulah cara mereka untuk menutup kelemahan...

Hahn said...

anon 11.07 hadiah pahala banyak pun tak cukup untuk menate ni. Berapa banyak celaka dia dah buat.

Anonymous said...

Saya ingin membantah tulisan saudara yang menyebut "kesihatan yang membimbangkan". Patutnya orang tua lahanat ni dah patut mampus. Hidup dia sebenarnya banyak menyusahkan rakyat Malaysia sekarang ni. Tapi kalau dia mampus, harap mulut dia tu boleh dipotong dan di bagi pada anjing Karpal Singh

Anonymous said...

Bila bangun pagi selepas solat kena tengok cermin . Nak pakai mamcam mana dan apa...tapi ade orang bila tengok cermin tak sedar diri...kononya masih muda kerana dok telan makjun kak tipah tiap pagi.hehehehe...shat kononnya....sapa yang tak nak masuk syurga..jumpalah hamba ini ....hehehehehe

AbangMalaya said...

Aku masih ingat lagi pasal Nik Ajis ni...masa tu aku penyokong kuar PAS....melompat2...berguling2...melalak2 Nik Ajis suruh Mahathir letak jawatan...katanya Mahathir dah lama sangat jadi PM....katanya lagi Mahathir dah TUA...kalau ikut pemimpin Khalifa ar-rashideen...semuanya jadi pemimpin sekejap je...ITU KATA SI NIK AJIS 15 TAHUN LEPAS....TAPI TUDUHAN KEMBALI KEPADA DIA SENDIRI...DAH TUA KREPOT PUN TAK NAK LETAK JAWATAN....DALAM UMNO MANA ADA MB KREPOT MACAM DIA....

Anonymous said...

Aku sokong abgMalaya
Nik Ajis mcm2 kata-kata kat TUN.
Ulamak Pas memang kurang ajar.

Anonymous said...

dah tiba masanya TGNA mengundurkan diri,,,,,,,,,,,, bagi peluang kat orang baru pulok deh! ramai lagi nak jadi YB,,,,,,,,,,,,, bukan demo sorang jo weh

Anonymous said...

TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI

Anonymous said...

umno bodo!!!xdok isu..nk tanyo ckit tmpt bn perintah xde ko jale berlube???bodo ketok umno ni..habis pikir doh nk rampas klate lagu mano...bab2 hiburan no 1..bini xpakai tudung payah nok tgr..islam hadhari punya pasal..

Anonymous said...

dunia akhir zaman doh ni...ulama dihina dicaci malah dibenci...HIDUP PAS!!!

Anonymous said...

nak tanya ckit???negeri bn perintah xde ke org miskin???aku tgk kat tv slalu je tunjuk tempat pembangkang perintah...diorang cari rumah dah nak runtuh paling buruk dan anak ramai..Lps tu ckp wakil rakyat x tolong..Lebih2 lagi kelantan..Terengganu sarawak camne??diorang semua kaya2 ke??huhhhhhhh..

Anonymous said...

kesimpulanya,undi lah barisan nasional utk kesejahteraan rakyat

Anonymous said...

buat apa nak undi parti yang amalkan rasuah???sorry le aku nak undi Be End...Apa yang sejahtera???Rakyat makin tertekan adela...Dlm setahun brp kali gula minyak naik??bodoh punya manusia undi Be End...Otak mcm lembu...

Powered by Blogger.