Jan 9, 2011

RAKYAT SELANGOR DIHARAMKAN BELI UTUSAN??





Ternyata Kerajaan Pakatan Selangor kian terdesak setelah rakyat Selangor semakin jelik dengan permainan politik mereka. Baru2 ini Naib Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Azmizam Zaman Huri mendesak Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengharamkan penjualan Utusan Malaysia di Selangor jika media itu terus-menerus memfitnah pimpinan Pakatan. Akhbar ini dikatakan akan menjatuhkan reputasi Kerajaan Pakatan Selangor.





Persoalan yang timbul sekarang, adakah AMK cuba menafikan titah Sultan Selangor yang mahu Datuk Khusrin kekal dipilih sebagai SUK? Ini adalah fakta. Di kala Pakatan Selangor mendesak agar bekas Pengarah JAIS ini menarik semula penerimaan perlantikan, Sultan Selangor tampil mengkritik Khalid Gagap yang sewenang2nya menjatuhkan krelibiliti Datuk Khusrin. Ini kenyataan Sultan. Apa yang fitnahnya?

Jangan cuba berdolak dalik. Semenjak Pembangkang menawan Selangor, Sultan terpaksa memainkan peranan dan mencampuri urusan Negeri disebabkan karenah Kerajaan Negeri kini yang teruja dan rakus berpotilik sehingga dibawa2 ke pentadbiran. Campurtangan Sultan ini tidak pernah berlaku sebelum Pembangkang menang PRU 12.

Azmizan (gambar di atas) juga mendakwa bahawa akhabar Utusan berniat jahat dan memfitnah ADUN Seri Muda, Shuhaimi Shafiei dengan cara memalukan iaitu menuduh beliau sebagai penderhaka Sultan Selangor, Sultan Sharafudin Idris Shah, mempertikaikan kuasa Sultan dan berniat menghasut rakyat melancarkan perang terhadap Raja-Raja Melayu.

Salah? Buta huruf agaknya Azmizan ni. Sudah terang2 Shuhaimi mengkritik kenyataan Sultan Selangor di dalam blog beliau (gambar di atas). Bukankah tindakan Shuhaimi secara jelas berunsur fitnah, menghina ,menggertak ,mengugut dan derhaka kepada institusi Raja di Selangor? Jika benar sekalipun Shuhaimi tidak bersetuju dengan tindakan Sultan, kenapa perlu sehingga memaparkan kritikan beliau di dalam blog? Ramai yang membaca dan meneliti penulisan tersebut. Adakah Shuhaimi sudah hilang adab dan tatasusila terhadap Institusi Kesultanan Melayu?

Sudahlah. Jika hendak dikata soal hasutan, akhbar2 Pembangkang lebih banyak kenyataan sebegitu. Hanya tahu membabi buta menuduh pelbagai dakwaan terhadap pemimpin2 BN tanpa usul periksa. Tidakkah ianya berbentuk hasutan?

Buat Akhbar Utusan, persetankan pemimpin2 Pembangkang. Utusan merupakan akhbar utama yang mesti dipertahankan. Akhbar Utusan ini sejak zaman kemerdekaan lagi telah banyak memaparkan isu2 terkini yang sememangnya menjadi nadi utama masyarakat Malaysia.


Post by... Melayu CinDia

10 comments:

Anonymous said...

Azmizan ni tolol lg bahlol sbb dia dh jilat pungkok Anuar n the gang....ingat ko bleh jd calon ke PRU 13 nnti,x de guna ko melalak x tentu pasal cam budak x cukup akal,rakyat baca dan tau menilai...ko jgn jd bodoh nk spin2 fakta,silap2 ko SPM pn x lulus

Laksamana Bentan said...

Salam,
Mohon link ke blog tuan utk berkongsi perjuangan.
TK

Anonymous said...

memang sudah lama saya boikot utusan . tengok skrg , berlambak-lambak tak habis kat kedai.

Anonymous said...

Sebab banyak mamat bodoh macam ko lah, orang suruh baca dan fikir.. ko x baca apa pon.. yang taw hara(m)kah dan keadilan pongkok aja... Tuh yang bodoh sampai hari nih tuh...

j3bat said...

Bukan apa utusan diboikot, puak haramjadah ni tak sanggup untuk membaca kebenaran, dan sebab paling utama dlm utusan takder ubat untuk bagi kote jadi kuat.

Puak haramjadah perlukan ubat kote kuat mungkin sebab ramai dari puak ni yg mempunyai masalah ejakulasi pra matang (punca utama enjakulasi pra matang, otak depa tak matang-matang)

Anonymous said...

Salam, yang dok sibuk2 nak haramkan benda yang halal kenapa ? Pada Pihak Berkuasa tolong pantau jualan akbar nyamuk yang TAK HALAL iaitu buletin harpak, buletin roket menjunam dan akhbar TIADA keadilan yang sepertimana dijual secara berleluasa di kedai runcit dan sebagainya juga kepada yang orang yang bukan ahli.Kepada Sdr Amizan, harap saudara berdiri dialam yang nyata.Kepada yang boikot utusan tu tak payah nak cakap besar kerana diapun masa sekolah dulu pakai BUKU PINJAMAN dari Kerajaan ..... bila dah besar semuanya jadi besar terutamanya BESAR KEPALA !!!.

Anonymous said...

dari segi provokasi akhbar alternatif la yg melampau..akhbar mereka pun lagi banyak dari akhbar arus perdana..tapi mengapa mereka takutkan hanya utusan yg satu ini?
haih.. stil tidak faham apakah maksud kebebasan media seperti yang dicanang pihak pembangkang sebelum ini..
seharusnya kerajaan harus pantau akhbar2 pembangkang lebih lagi kerana mereka yang lebih keras memainkan isu sensitif..

Anonymous said...

Aku setuju 300peratus Kalaula utusan melayu da kita lama haramkan.Apa salah nya kita haramkan utusan malaysia pula.

Anonymous said...

Kat tempat aku ni kalau tghari je memang dah susah nak jumpa utusan, habis....kalau nak cari utusan memang kena keluar pagi2 lebih2 lagi kalau hari ahad...huh

Anonymous said...

itulah tanda-tanda kematian PKR semakin hampir..

bila dah NAZAK macam tu..
semua dia hentam ...
tak kira Sultan ataupun Perlembagaan

Powered by Blogger.