Jan 7, 2011

P'TEMUAN DGN. NIK AZIZ & NAJIB - PKR BERI AMARAN PADA PAS !!





Spekulasi mengenai pertemuan Nik Aziz dan Dato' Seri Najib yang telah mengadap Yang Di Pertuan Agong menjadi bualan mulut orang ramai. Malah, ada yang membuat anggapan bahawa Sultan Mizan mahu PAS dan UMNO berdamai dalam persaingan politik. Namun, PKR nampaknya tidak selesa dengan perkembangan tersebut. Ketua Penerangan PKR, Dr. Muhammad Nur Manuty yang menjadi jurucakap Anwar amat curiga dan tidak diberitahu mengenai pertemuan tersebut.




PAS seolah2 merahsiakan pertemuan itu dan pihak PKR mengetahuinya setelah Nik Aziz memaklumkan kepada media. Dr. Manuty seolah2 berasa agak hairan kerana PAS tidak langsung memberitahu perkara tersebut walaupun Kongres Pakatan Rakyat ke 2 baru sahaja berlalu.

PKR tidak mempertikaikan arahan Yang Di Pertuan Agong . Akan tetapi, sekurang2 nya, pihak PAS memaklumkan perkara tersebut kepada pemimpin2 Pakatan sebelum mengadakan pertemuan. Selain Dr. Manuty, terdapat beberapa pemimpin PKR dikatakan sedang membincangkan hal ini dan tidak berpuas hati dengan tindakan tersebut yang dilakukan secara rahsia.

Pembongkaran ini sedikit sebanyak telah mengurangkan rasa keyakinan PKR terhadap PAS terutamanya di peringkat Bahagian atau Cabang. Dikatakan beberapa Cabang PKR berulang kali meminta pihak PAS Kawasan untuk bertemu pemimpin atasan PAS bagi memberi penjelasan mengenai hal ini.

Beberapa Program kerjasama di beberapa Cabang PKR dan PAS Kawasan menghadapi masalah setelah mengetahui isu ini. Mereka berpendapat PAS seolah2 sedang merancang untuk menjatuhkan krelibiliti kerjasama Pembangkang.

PKR panik. Apa nak panik? Kata PKR parti terkuat? Melayu CinDia menunggu respons dari DAP pula.

ps : Kritikal dunia politik hari ini sejak Pembangkang menang di beberapa Negeri. Sampaikan Sultan terpaksa masuk campur. Bayangkanlah jika Pembangkang pegang Kerajaan Persekutuan. Apa akan jadi?



Post by... Melayu CinDia

10 comments:

Anonymous said...

Siapa yg diperkudakan dan siapa mengkudakan? Yg pasti, segala rahsia didalam kain anver ada didalam serban oku tua tu..kalau pun anver jd pm, ia akan jd pm yg tanpa senjata sbb senjata ada pd dap..cuba bayangkan hidup anda dikelilingi lanun2 rasist bersenjata sedangkan anda tinggal didalam rumah tidak berkunci..

anti dajjal

dzimba MMIM said...

kalau pakatan pegang..semua hancur lebur la.. klentong..klentong

Anonymous said...

aku ni sebenornye maleh nak berharap pada berita begini, sebab : Nik Ajis tu bukanlah calang-calang orang, dia tu seorang 'ulamak' politik yang paling kuat berpegang kepada dendam kesumat kepada UMNO. jadi khabar tentang perpaduan ni mungkin akan terlaksana jika dia meninggal, itupun kalau dia tak wasiatkan penggantinya supaya persetankan perkara perpaduan melayu ini.

Hahn said...

Lambat la. Lalat nak bagi amaran sama helang.

Hari pun malam.

Sedar sedar lah sikit diri tu.

cari said...

baik bsaing denge dap dari umno, kughe-kughe ambo jadi kudo

Anonymous said...

Ahhamduliilah kalau UMNO dan PAS bersatu. Pasni kita GANYANG puak racist 'roket cap pork' tuu...

Anonymous said...

kalau pakatan jadi kerajaan...

malaysia perang dengan thai dan indon.

singapore beli banyak kompeni malaysia, pajak dan beli tanah malaysia untuk tanaman sayur bikin kilang dan segala.. mungkin iskandar juga di pajak macam batam..

harga rumah di bandar bandar semua naik, melayu tersisih duduk hutan

syarat kerakyatan menjadi mudah...

masjid diperkurangkan

duit zakat buat tokong dan kuil

sultan takda peranan, malah jadi terbuang, elaun dia, istana dia semua dikurangkan

bahasa malaysia atau melayu disisih, sekolah bahasa cina diberi lebih peruntukan, sekolah kebangsaan di kecilkan terus terlupus

peralatan ketenteraan semua di bekukan

proton dijual atau ditutup

felda ditutup

biasiswa disalurkan kepada yayasan-yayasan cina sebelum diagihkan

syarat syarat visa masuk dan penduduk tetap dilonggarkan

mahkamah dan perundangan syariah ditutup

gay bermaharajalela

JO said...

Umur aku sekarang lk 50. Aku masih ingat lagi ..aku dengar radio..masa tu aku tak de tv..kominis cakap pemimpin dato' Husien onn Jerung, macam-macam. Kalu aku tak silap ianya radio kominis berbahasa melayu...dipancarkan dari..aku pon tak tahu.
Keadaan sekarang pun sama juga....kominis tu masih macam kominis yang dulu...macam datok nenek mereka yang cuba merampas Malaya...
Tak ada yang baik dibuat oleh pemimpin Melayu semua kata rasuah, salahguna...etc.

dinturtle said...

Salam Bro, dalam keadaan politik Melayu yang semakin berkecamuk dan campurtangan cina yang semakin ketara dalam politik Melayu, keperihatinan Raja2 Melayu terhadap survival bangsa amat dialu2kan.

Itulah satu2nya benteng yang tak termampu diceroboh cina. Makanya kita akan lihat keresahan dan panik dikalangan pemimpin Dap DAN pemimpin Melayu yang sudah dicinakan Dap.

Mohon kongsi story bro.

LEMBU MERCEDES said...

bila undangan makan malam di sensasikan oleh pihak yang berkepentingan amat melucukan sebab undangan oleh AGUNG untuk jamuan santapan wajib hadir bukan pertemuan dengan pemimpin UMNO (TAKKAN MAKAN PUN NAK BERBORAK POLITIK)janganlah kita buat andaian yang bukan-bukan kerana andaian boleh berubah kepada fitnah......... nauzubillah....
kalau nak rasa jemputan dari yang dipertuan agung jadilah PM,TPM dan MB.......amin

Powered by Blogger.