Jan 18, 2011

MUFTI SELANGOR KRITIK KEPIMPINAN KHALID GAGAP !!





Mufti Selangor Datuk Mohd Tamyes Abd Wahid berkata "Larangan dibawah seksyen 18(2) Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995 dikuatkuasa oleh MPSJ sejak Januari 2010 wajar diikuti PBT lain seluruh Selangor kerana arahan Allah bukan untuk satu daerah atau negeri sahaja bahkan satu dunia. Saya yakin YB berkenaan tidak faham tentang soal agama Islam. Ini larangan dari Allah bukan dari manusia. YB tersebut bukan 'orang agama' dan bukan faham agama". Ketika meningkah halangan pimpinan negeri yang menyekat perlaksanaan seksyen 18(2) oleh MPSJ berjalan sekarang." Benarkah kenyataan beliau ini telah menyebabkan Khalid Gagap berang dengan Mufti Selangor ini ?? Blog MATA ANGIN ada jawapannya.. KLIK DI SINI !!

7 comments:

YB Raz said...

hahaha puak pkr ni mana tahu halal haram..de factor pun suka main bontot apa cerita hehehe

sudirumusibarat said...

Salam,

Sepatutnya para Mufti mendahului zaman,
Jangan bercakap isu terpilih dan masa terpilih.

Hudud yang Pas nak buat kat Kelantan itu bukan hukum Pas tapi hukum Allah.

Sepatutnya semua muslim & mukmin kena sokong!

aidil said...

betul saudara sudirumusibarat, mufti x boleh memilih isu utk bersuara dan perlu konsisten, mcm pas jugak, perlu kembali konsisten dalam isu negara islam dan hudud...

-kembalikan 'islam' pas & pas selamat tanpa nik aziz

Anonymous said...

kapir DAp/pkr menentang hukum Islam, puak PAS sokong buta2. inikan pula nak buat hudud? cakap saja lebih..pembohong dan munafik.berselindung disebalik nama agama Islam yg suci.

Anonymous said...

Setuju para Mufti tegur & nasihati para MB/KM/PM ....

takut2 MB/KM/PM kaki arak ke.. kaki judi ke.. kaki betina ke... kaki rasuah ke.. kaki jampi puja yang syirik ke...kaki bodek ke.... kaki pembazir duit rakyat ke...

sekurang2 ditazkirahkan.... dengan petunjuk agama....... MB/KM/ PM yang melenting... hisab & insaflah diri ..sebelum Izrail datang memanggil....

jangan jadi macam dulu2..... mufti yang bukan kaki bodek..

...dulu pernah seorang bekas mufti selangor, Almarhum Dato' Ishak Bahrom, dan pegawai2 jais... di pecat oleh kerajaan negeri UMNO Selangor & Raja Selangor... kerana mereka ( bekas mufti & pegawai jais) bertindak terhadap perempuan melayu yang bertanding ratu separuh bogel yang dibela oleh Sister In Islam (dokongan marina mahathir) .... mana lebih jahat antara sekular UMNO dengan sosialis DAP nih..?

UMNO.. lidah biawak, kata dulang paku terserpih... sila anda bincang...

Anonymous said...

GAGAP dah hutang BANK ISLAM bayarla jgn buat tak tau plak. Ingat BANK tu bapak ko punya ke? Jgn tipu org hutang byrla GAGAP bodoh.

Anonymous said...

tah hape2... sume komen pakai nafsu...

Powered by Blogger.