Jan 25, 2011

LELAKI MISTERI BONGKAR SKANDAL CALON BN...





Lelaki misteri ini telah membongkar kisah sebenar Calon BN DUN Tenang, Azahar Ibrahim atau dikenali sebagai Tok Ai. Kisah Tok Ai ini telah mengejutkan Melayu CinDia dan beberapa rakan blogger yang lain. Maaf, walaupun Melayu CinDia blogger pro Kerajaan, akan tetapi Melayu CinDia terpaksa mendedahkan isu ini demi keadilan masyarakat di DUN Tenang. Persoalannya, adakah benar apa yang didakwa beliau?





Warga emas ini merupakan rakan karib keluarga calon BN, Azahar Ibrahim. Beliau mengenali sejak Tok Ai masih kecil dan berkawan rapat dengan bapanya. Apabila disoal mengenai Tok Ai, beliau dengan nada lembut menjelaskan Tok Ai seorang yang sangat pemurah dan rapat dengan rakan sekeliling tanpa mengira status dan kedudukan. Tok Ai juga katanya menampakkan wajah kepimpinan bapanya dan mampu memikul tanggungjawab dengan baik sekali.

Temubual ini diadakan ketika Melayu CinDia bersama team blogger yang lain membuat liputan Sessi Taklimat pengundi di Paya Merah, DUN Tenang. Pemimpin2 yang hadir di Majlis tersebut termasuklah Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir dan Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam.

Mukhriz dalam ucapannya yakin dengan kekuatan BN akan mampu mengekalkan kemenangan di DUN Tenang. Beliau juga menempelak PAS yang didakwanya semakin agresif memperalat Agama sebagai tiket untuk mendapat kuasa politik. Mukhriz sebelum itu telah menyertai Solat Maghrib berjemaah di Surau berdekatan dan bacaan Yassin.

Melayu CinDia tertarik dengan ucapan Datuk Seri Mohd Ali Rustam yang memerli ucapan Anwar Ibrahim, "Melayu, Cina dan India sama sahaja, depan belakang sama saja." Hehehehe...

18 comments:

Anonymous said...

wahai ibu2 & bapak2ku yang hidup melarat, yang taksub menjadi hamba umnoAPCO.. insaflah... lihat mahligai2 & kereta2 mewah ketua2/ exco semua sayap umno tu.. nilailah sendiri .. kemana harta rakyat. mereka angkut? .. anak2mu dah pedih mata & remuk hati tengok gelagat jalang para tuan besar umno nii... tak cukup duit … lanun2 umno naikkan cukai, naikkan tol, naikkan harga barang, ... apa peduli rakyat yang tanggung!

Ini nasihat, teguran & dakwah kepada ibu2 & bapa2 yang masih memperhamba kepada umno supaya berubah memperhamba pula kepada misi Islam .... tiadalah niat derhaka tapi selamatkan dari bala Allah.... sebagaimana semangat Ibrahim AS & Musa AS.

Anonymous said...

nhaha , anonymous yg atas ni ....
gila pa ? dorang kaya sbb dorang punya gaji banyak bukan mcm ko . n n dorang guna kereta mewah ekk ? aq harap si pemimpin2 pkr tu guna kereta MR. BEAN je . hahaha sbb kalau guna kereta mahal nnti ada org tu ckp guna duit rakyat lah ..

Anonymous said...

Hipokrit namanya.... depan kete buruk, kat umah kete mewah. usah nak berlakon puak2 pembangkang.

Anonymous said...

aku sokong....diaorg punyer pasal lah pakai keta apa pun...diaorg naikkan toll,naikkan cukai,naikkan harga barang sumer tue bersebab,bukannyer sesuker hati diorg..reti!!!!!!!!!!!

nangome said...

sokong pala hatuk kau itula dapat gula2 seposen lupa harga diri apa punya manusia bawa2lah kesedaran sikit jangan jadi mat jenin menang sorak kampung tergadai woi............!!!!!!! bangun la dari mimpi 2

nangome said...

bangga dengan orang.............. diri sendiri melarat.........apaala

The Sharkox said...

bongkar apa gaya cenggini?????

blogenstarz said...

Kene jugok ambo !
He he he !

Anonymous said...

Wahai anon 7.50PM, apa kao ingat pemimpin pas tu maksum tak pandai makan rasuah ke? Zaman sekarang maklumat dihujung jari jgnlah kao nak main sorok-sorok yea..

Isu harga barang naik bukannya kat malaysia saje tapi semua negara terlibat sebab kebanyakkan barang keperluan kita di import dari negara lain. Tunjukkan bukti dulu dinegeri PR perintah harga barangnya lebih murah baru kita orang percaya....setakat komplen saje burung kaktua pun pandai.

Buat apa sokong pas sebab paerti ini bukannya betol-betol nak tegakkan syiar Islam...baru kena gertak dengan karpal and the gang dah kelam kabut kejap kata setuju, kejap tak de dalam perlembagaan parti nak tubuh negara Islam...macamana orang nak sokong asyik dok ceramah jer. Kalau benar-benar jujur nak tegakkan hukum Allah buktikan dengan bentang kat parlimen bukan kat pentas cermah.

Sokong pas = hilanglah kekuatan umat Islam.

BOCAH KAMPONG said...

tang kaut duit rakyat ,smuanya umno...pemimpin korang tu kaya raya dapat duit dari mana...jatuh dari langit...?
yg merempat tu pemalas,semua nak subsidi dan bantuan...bila tak dapat jd pembangkang...

Anonymous said...

wahai saudara anon 7:50..
aku tanya satu ja..
Islam sangatkah PAS.. betul2 Islam ramai da pangkah..
takat Islam Politik tak payah la..

semua kat sini pun RAKYAT juga..

Anonymous said...

pembangkang cakap ikut sedap je, knp tak suruh naik bas je, kalau naik bas pun samapai jugak..cakap macam takde otak..dah memang korang ni..bangsa nak mati siap pesan pada anak2, jangan undi dan pangkah lain kecuali PAS, anwar main punggong tak percaya, kena punggong kau atau bapa kau atau anak kau baru tahu, kalau kau buat report polis pun orang pembangkang akan kata kau tipu dan nak kenakan anwar,.inilah dunia pembangkang..semua dia betul..dia je masuk syurga..kepala hangguk lu..kenalah rajin kerja kalau nak hidup mewah, usaha rajin sikit, jangan tido je, pandai kutip derma je..apa pulak hukumnya kalau orang yang suka meminta2 ni, contoh mcm pembangkang nilah kan, asal ada kempen dn ceramah, maka tabung derma pun jalanlah, kau tengok di seluruh negeri di bawah pembangkang, semuanya makin teruk kadar sosial dan jenayahnya, pub, karaoke, rumah urut, kedai nombor, kedai mesin judi..macam cendawan tumbuh, tu yang duit tak cukup tu, sebab anak beranak kau g tempat2 macam tu, mcm mana nak beli kereta mewah..bukan cakap kosonglah..pergi tengok sendiri..

Anonymous said...

PEMIMPIN UMNO JE KE YG BAWA KERETA MEWAH? DUDUK MAHLIGAI? ABIS TU PEMIMPIN PEMBANGKANG TU BAWA KANCIL JE KE? DUDUK RUMAH FLAT KE? APE DAAA...NAK BERKATA TU BIOR LE LOGIK SIKIT...BUAT MALU JE

usin said...

pening aku anon atas skali kata harta rakyat kena rompak pemimpin umnoapco. bila pulak reta benda mak bapak ko kena rompak? tengok keta besarpun ko nk jeles. ko x penah tengok keta sebenar puak2 pr ke. kalau azmin dgn jaguarnya. ko nk tau poknik @ husam pakai keta apa? keta buruk yg ko slalu tengok tu dummy je. agak2 la bro nk buat cite.....

ice said...

woi bongok...ko pg bangi tgk dkt rumah harun din n konco2 PAS yg lain semua pki kereta besar n rumah besar..tu ko xtnye plak duit dr mane?die doa timbul dr tanah ke?

korang penyokong pas ni lg banyak ckp lg teserlah ke pandiran korang..

kalo la ade anugerah pak pandir dh lame dh korang la pemenangnye xde sape sangkal

Anonymous said...

berfikirlah dgn keadaan waras.53tahun kita merdeka apakah yang anda nampak ?bukalah pintu hatimu tengok anak anak bangsamu ramai dah yg dok rosak akhlaknya.siapa yg ramai dimenara gading didalam bidang tertentu,adakah anak bangsamu?kenapa jadi begini fikir fikirkanlah? jgn fikir keseronokan kamu utk hari ini,fikir anak cucu kamu .......

nina ahmad said...

Yesza.... memang betoi la kawan2 oiii...anon yang atas sekali nie mmg pekak, buta, terencat...nak comment tak pikiq dulu...gi mampos la weii...hang ingat PR tu ambik keta mewah2 tu ngan hasil duit lendir bontot anu..war ker tak pon jatuh dari langit hasil doa makbol nik ajis????....pikiq habis2 dulu nooo....
Kerajaan syorga ayah pin dah hancoq...nie kerajaan syorga nik ajis..dok tunggu masa ja...

Aku...Nina Ahmad - Alor Setaq Kedah.
Anon2 tak main ler...kena berani la woii...
Takat baling batu sembunyi tangan tu balik dok celah ketiak bini/laki dah laa...tak yah dok politik... :)))

Anonymous said...

Anon 7.50 pm

Dah Puak2 PAS dasar Pemalas Tahu nak dpt duit menadah tabung je atau mengangkang Je.. lepas tu ashik modal Air Lior Basi ceramah sana kutuk sini.. dah nak jeles org pakai kereta
besar & rumah besar..

Wooi..kat kelantan ni YB..YB nya pakai kereta besar & ade rumah besar tau....bila masuk kpg tukar krete kecil..HIPOCRATE puak PAS Ni.

Lain kali CERMIN diri jugak...

Powered by Blogger.