Jan 17, 2011

ISU AZAN - PENGADU SUJUD MINTA MAAF !!





Alhamdulillah, isu azan di Masjid Al-Ikhlasiah di Kampung Kerinci, Kuala Lumpur yang menjadi kekecohan ramai pihak akhirnya diselesaikan secara toleransi. Begitu indahnya Islam. Hari ini, Peguam bernama Ng Kiam Nam, memohon maaf kepada pihak Jawatankuasa Masjid dan seluruh UMAT ISLAM di Malaysia atas keterlanjuran beliau. Beliau juga dikatakan keliru mengenai ceramah dan laungan azan dalam aduannya kepada Jabatan Perdana Menteri mengenai bunyi pembesar suara dari masjid tersebut.



Sebelum ini, surat aduannya itu telah mencetuskan bantahan oleh beberapa NGO Islam yang diketuai oleh Majlis Ayahanda Wilayah Persekutuan Jumaat lalu. Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal merupakan antara individu yang bertanggungjawab menemui Ng. bagi memberi penjelasan mengenai isu berkenaan lalu menyelesaikan masalah tersebut.

Melayu CinDia mengucapkan Syabas buat Ng Kiam Nam yang menghormati pendirian umat Islam mengenai isu ini. Insyaallah, semoga apa yang berlaku ini menjadi pengajaran buat kita semua mengenai pentingnya semangat toleransi, perpaduan kaum dan hormat menghormati sesama manusia tidak kira apa jua latarbelakang Agama, Bangsa dan Keturunan.



Post by... Melayu CinDia

12 comments:

bujai said...

salam bro,

hidup penuh cabaran dan rintangan. kalau takda tolak ansur, boleh huru-hara dibuatnya.

PS... t kasih kerana link. semoga kita dapat bekerjasama

Anonymous said...

sementara je ni...takut miss soru & kena buang negara. kalau ular tu memang la ular tak leh nak tukar jadi lembu lak.

CIBAI GOVT said...

cheh.. tu baru kalo DAP punya pasal.. terus tibai. ni MCA punya cerita.. baik le plak .. memang dasar cibai laa

Anonymous said...

senang2 je maafkan?..kalaulah DAP mintak maaf, bukan setakat tak terima disergahnya suruh halau negara..double standart!!

Anonymous said...

DAP minta maaf? minta maaf mmg minta maaf, tapi siap ada ayat selingan nak cuba belit lagi..

Anonymous said...

Cina DAP penah mintak maap ka? Suruh Ronnie Liu mintak maap. Sampai mampos tak nak..

Cina DAP suma ni Cina Komunis..

Wake UP! said...

Malaysia ni sebuah negara Islam. Tak puas hati berambus pi Singapork la.

Anonymous said...

Kita desak tuan guru ronnie liu pulak mintak maaf dan tuan guru little nicky maafkan? apa macam ada berani? ahlul parti anutan syaitan ada teloq ke?

Mat Bond said...

Setahu akulah DAP tidak pernah mintak maap pun kalau dah menyinggung sensitiviti masyarakat Islam di Malaysia. Kes ni bukan pasal MCA yg minta maap tetapi ada kesungguhan drpd peguam tu yg minta maap.
Kpd anon 12:46 & C***i Gov said tu, jgn jadi penjilat DAP, kaji dulu ada tak DAP mintak maap sebelum ni

Anonymous said...

wei cibai lu jangan bunyi lah wei kang aku panggil pak sheikh al juburi sumbat ko baru tau, sekarang ni stok kunyit pak sheikhal juburi dah tak de dapat cibai pun cukup, dapat lepas gian hik hik hik

Anonymous said...

YESSS!
ISLAM 1-CINA 0!

Anonymous said...

Tapi yg aku tak puashati menteri yg duduk sebelah cina tu boleh cakap isu azan ni perkara kecil je. Rasa nak cili-cili je mulut menteri tu. Orang pertikai laungan azan perkara kecik? Kepala hotak dia. Sekolah tinggi2, ...... (korang sambung la)

Powered by Blogger.