Jan 13, 2011

ISTERI AZMIN SHAMSIDAR SOKONG UMMI HAFILDA ??





Seorang saksi utama dalam kes perbicaraan Datuk Seri Anwar Ibrahim lebih 10 tahun lalu, kini muncul kembali dengan niat untuk mengheret ketua umum PKR itu ke mahkamah sekali lagi.




Umi Hafilda Ali hari ini berkata beliau akan memulakan saman terhadap Anwar berhubung dakwaan penyalahgunaan kuasa yang menyebabkan dirinya ditahan pada 1997. Anwar merupakan timbalan perdana menteri pada masa itu. Selain Anwar, tindakan saman berjumlah berjumlah RM300 juta itu, juga akan mengaitkan abangnya Azmin Ali yang kini adalah timbalan presiden PKR.

Bercakap dalam satu sidang media di Subang Jaya hari ini, Umi Hafilda berkata beliau bagaimanapun masih belum menetapkan sama ada langkah itu merupakan tindakan saman fitnah.

Namun, beliau berkata ia mungkin berhubung dakwaan penyalahgunaan kuasa oleh Anwar yang kini adalah ketua umum PKR.Tambahnya, peguam beliau masih meneliti peruntukan yang boleh digunakan. Tindakan saman itu, katanya, akan dilakukan "secepat mungkin."

Selain itu, beliau juga akan mengemukakan saman terhadap parti PAS, pengerusi DAP, Karpal Singh dan isteri Anwar, - Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail. Turut hadir dalam sidang medianya hari ini ialah penasihat undang-undangnya Mohd Khairul Azam Abd Aziz.

"Saya rasa penyalahgunaan kuasa telah berlaku melampaui batas pada 1997," katanya.

Tambahnya, beliau ditahan pada 17 Ogos pada tahun berkenaan, dua hari selepas beliau menulis sepucuk surat. Ummi mendakwa, ia semata-mata untuk menutup konspirasi untuk menangkapnya. Menurutnya lagi, sudah sampai masanya beliau menuntut haknya.
Katanya lagi, beliau juga tampil mengemukakan saman kali ini bagi membolehkan masyarakat mengetahui "cerita sebenar".

"Sebab itulah saya rasa terpanggil untuk muncul semula mengadakan sidang akhbar hari ini untuk meneruskan saman saya sebanyak RM700 juta terhadap lima individu dan satu parti," katanya.

Katanya lagi, beliau juga akan menyaman Karpal sebanyak RM200 juta. PAS pula akan disaman RM100 juta kerana didakwa terlibat dalam satu konspirasi yang menjejaskan maruahnya.

Ummi mendakwa, PAS telah menghantar beberapa orang wakil untuk menemuinya berhubung satu kes. Dakwanya lagi, PAS dan Karpal mengenakan tekanan tinggi kepada Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr Mahathir Mohammad untuk membongkar kes tersebut. Bagaimanapun, Ummi mendakwa, bila kes ini terbongkar, beliau hairan mengapa PAS dan Karpal menggunakan kes tersebut untuk menghentamnya.

Tambahnya, konspirasi yang didakwa itu juga melibatkan maruah dan harga dirinya tercemar serta turut menjejaskan perniagaan yang diusahakannya. Seorang saksi utama dalam kes perbicaraan Datuk Seri Anwar Ibrahim lebih 10 tahun lalu, kini muncul kembali dengan niat untuk mengheret ketua umum PKR itu ke mahkamah sekali lagi.

Umi Hafilda Ali hari ini berkata beliau akan memulakan saman terhadap Anwar berhubung dakwaan penyalahgunaan kuasa yang menyebabkan dirinya ditahan pada 1997. Anwar merupakan Timbalan Perdana Menteri pada masa itu. Selain Anwar, tindakan saman berjumlah berjumlah RM300 juta itu, juga akan mengaitkan abangnya Azmin Ali yang kini adalah timbalan presiden PKR.

Bercakap dalam satu sidang media di Subang Jaya hari ini, Umi Hafilda berkata beliau bagaimanapun masih belum menetapkan sama ada langkah itu merupakan tindakan saman fitnah. Namun, beliau berkata ia mungkin berhubung dakwaan penyalahgunaan kuasa oleh Anwar yang kini adalah ketua umum PKR.

Tambahnya, peguam beliau masih meneliti peruntukan yang boleh digunakan. Tindakan saman itu, katanya, akan dilakukan "secepat mungkin." Selain itu, beliau juga akan mengemukakan saman terhadap parti PAS, pengerusi DAP, Karpal Singh dan isteri Anwar, - Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail. Turut hadir dalam sidang medianya hari ini ialah penasihat undang-undangnya Mohd Khairul Azam Abd Aziz.

"Saya rasa penyalahgunaan kuasa telah berlaku melampaui batas pada 1997," katanya.

Tambahnya, beliau ditahan pada 17 Ogos pada tahun berkenaan, dua hari selepas beliau menulis sepucuk surat. Ummi mendakwa, ia semata-mata untuk menutup konspirasi untuk menangkapnya. Menurutnya lagi, sudah sampai masanya beliau menuntut haknya. Katanya lagi, beliau juga tampil mengemukakan saman kali ini bagi membolehkan masyarakat mengetahui "cerita sebenar".

"Sebab itulah saya rasa terpanggil untuk muncul semula mengadakan sidang akhbar hari ini untuk meneruskan saman saya sebanyak RM700 juta terhadap lima individu dan satu parti," katanya.

Katanya lagi, beliau juga akan menyaman Karpal sebanyak RM200 juta. PAS pula akan disaman RM100 juta kerana didakwa terlibat dalam satu konspirasi yang menjejaskan maruahnya. Ummi mendakwa, PAS telah menghantar beberapa orang wakil untuk menemuinya berhubung satu kes.

Dakwanya lagi, PAS dan Karpal mengenakan tekanan tinggi kepada Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr Mahathir Mohammad untuk membongkar kes tersebut. Bagaimanapun, Ummi mendakwa, bila kes ini terbongkar, beliau hairan mengapa PAS dan Karpal menggunakan kes tersebut untuk menghentamnya. Tambahnya, konspirasi yang didakwa itu juga melibatkan maruah dan harga dirinya tercemar serta turut menjejaskan perniagaan yang diusahakannya.

Artikel Melayu CinDia sebelum ini :

P'TEMUAN SULIT UMMI HAFILDA & ANWAR ??



Laporan Bernama.

24 comments:

Anonymous said...

tak payah cakap banyak... press situ, press sini.. jembalang hafilda oiii.. saman saja.... cerita semua fakta kau tu dlm court nanti.... lawyer & hakim tau la buat kerja mereka......

rakyat dah juak sejak 1998 lagi dalam isu fitnah liwat nih..... budak yang lahir selepas tahun 2000 pun dok boring ..liwat...liwat... liwat..... mulut orang2 umno ni tak reti nak ratib/zikir benda lain ke? akhlak melayu semakin bangsat jugak ...

Anonymous said...

BOSS HAMPA LAGI BANGSAT....
PENGKHIANAT NEGARA DAN BANGSA
MORAL TERSANGAT RENDAH SANGGUP MENGADAIKAN NEGARA
AKU DULU PENYONG BOSS HAMPA YANG PALING KUAT, TAPI HARI INI POHCIK...POHRAH....

papa hebat said...

zikir kepala hotak egkau, Boss engkau dok balun bontot, belasah bini org, engkau suruh orang berzikir, akai ada ka?

siti norhanim said...

kepada anonymous 7:28.
Umi baru buat press saja. Abang Aljub hang lagi press sana, press situ, press bawahlah. Hang tak perasan ka, Umi baru saja mula selepas 13 mendiam diri. Lain kali baca, buka minda (susah jugak otak dah tak senter).
Aku sokong UMI ni.

Anonymous said...

Zikir.. ye..marilah kita berzikir daripada :

1. Mengizinkan betina cina babi DAPig bagi tazkirah kat ruang solat surau..
2. Pegi amerika mintak ampun dgn Yahudi laknatullah..
3. Membolehkan nama suci Allah disyirikkan kepada konsep triniti kristian..
4. Memberi tanah tak pasal-pasal pada cina yang baru je datang tanah melayu kurang 200 thn yg lalu dgn hak selama 999 tahun..
5. Melolong nak mintak tolong kat IMF semasa benar2 berkuasa untuk memperbaiki kemerdekaan negara ini..

kesimpulannya..tak payah cakap banyak la.. tangguh sana, tangguh sini.. BERSUMPAH le kalau BERANI woi..!! orang nak bersihkan nama biar le dicepatkan..dia tak..tangguh dan tangguh dan tangguh.. penakut..!!

Anonymous said...

Bangang kat atas tu agaknya bontot dia pun sanggup ditonggengkan buat santapan bos kesayangan dia tu...bangang 1000x.

-Nicky Arjiss-

anti anuar said...

Tak bolih kata apa dah penjilat penjilat Anuar dah terkena kepala taik Anuar meliwat pun kata Fitnah go Ummi bongkar semua nya dalam mahkamah biar penjilat Anuar terkumit kumit telan kepala taik Anuar go go ummi rakyat malaysia dok tunggu hang bongkar dalam mahkamah.

Anonymous said...

Anon 7.28pm..................

Masih lagi menggunakan perkataan 'fitnah'. Masih lagi taknak percaya siNuar tu kaki setor kunyit. Karpal pun dah percaya tapi menggunakan siNuar untuk ke Putrajaya. Bilalah agaknya orang macam kamu ini nak sedar???

Anonymous said...

memang bangang tul laaa sape yg komen kat atas tuh..buta hati la tuh..tak pun sama macm anuwar kut,,,bodoh laa bangang tuh,,aku tak tau laa cam mana org blh sokong anuwar nih,,,pelik!!!
tapi betul la,,pas ngan pkr nih,,mmg suka mainan yg pelik2..bini org paling dorang suka nih,,dr bilik di perdana,,,pudu raya,,sampai koc kete api..villa lagi laa..

Anonymous said...

umi hafilda ni kalau dapat kat aku main bontot sedap juga ni..mesti ketat lagiii..hmmmmm

Anonymous said...

umi hafilda ni kalau dapat kat aku main bontot sedap juga ni..mesti ketat lagiii..hmmmmm

Anonymous said...

Pada semua yang posting kat atas, maki hamun sesama sendiri atas dasar nafsu, apa ada faedahnya? Kutuk ketua masing2 tapi diri sendiri mcm mana...

1) perbanyakkan istighfar
2) jangan tinggal solat 5 waktu yang wajib
3) usahakan solat berjamaah setiap waktu, dengan saf yang rapat

Peringatan sesama kita, terutama kepada yang menyampaikan ini

encik Ben. said...

cakap byk x guna, mari kita tgk tertunggeng lagu mana jubs2 org nuar tu dengan challenge oleh Ummi tu. berani kerana benar, takut kerana salah, tak sumpah kerana toron.. hahahaha

kamon Umi Hafilda, Dr. M, Nalakarupan, Ezam dan seangkatan. Kita toron NUAR sampai tembus ikot depan... hahaha

Anonymous said...

otak kaki bodek ketua2 lanaun kapitalis umno memang suka bicara perkara lucah, tahyul, jijik didengar ... mungkin bahasa melayu kelas "pariah" .... amat bercanggah dengan dasar bahasa kebangsaan, dasar budaya kebangsaan dan rukun negara ke 5: "kesopanan & kesusuliaan" ... sebab itu "menteri penerangan, komunikasi & kebudayaan jahiliyyah UMNO menggalakkan ajaran & tayangan cerita2 tahyul, lucah, ganas, ... budaya kuning jahiliyyah di RTM, tv, media, dll...

Anonymous said...

Jgan bimbang. N.Ajis kata mencarit takpe. Tuhan juga mencarut. Sebab itu puak PAS paling ramai mencarut bahkan ada yang lebih dari itu. Kalu tak nak ikut N.Ajis nak ikut sapa lagi. Dia tu Tok Garu.ha ha ha

ice said...

1.dulu org pembangkang sibuk ckp dlm penjara mahathir hantar org suntik hiv pd anwar dlm penjara..elok je smpi skang dier sehat.

2.dulu org pas sibuk kt duit kerajaan haram hasil judi n arak.tp skang dier plak kt duit tu halal utk pembangunan


jawab..jawab..jawab la..pengikut jubur sekalian
3. dulu time ekonomi meleset thn 1998 pembangkang cbuk kt nk jual KLIA,KLCC n Putrajaya utk pulihkn ekonomi.punyela bodoh pas,BN dpt setelkn relax je

4.nik aziz kate senamrobik dkt surau blh,soal pki sexy tu nombor2..punye la bangang kalo pki sexy tu no 100 pn ko xblh tegur ke srh dier tukar baju time tu.cina pukimak tu pon xkn xtau dtg ctu kene pki sopan.

5.lancau lu anwar dulu ko jugak yg mengadu domba kt negara luar 1 dunia burukkn negara skang lu kate negara luar nk jatuhkn lu jugak.kalau lu ade byk bukti kerajaan korup lu anta pg wikileaks la.

6. kepada nik aziz n org2 pembangkang dulu lu org cbuk kate mahathir diktator nak memerintah sampai mati tp skang dier dh bersara.yg dh nyanyuk tp still xnk bersara lg semua lu org..lu mmg kemaruk sgt nk jadi PM ke sblm mati?

pemerhati politik said...

cakap banyak salah banyak
kalu da maki hamun sesama sendiri conform salah kan,,
salah sudah tentu dosakan

kalu camni la..sampai bila melayu akan bangkit,

org melayu berbalah sesama sendiri pasal politik,
org cina dan india bolot kekayaan ekonomi...wahh.....

nan islam said...

orang bpaling suci kat dunia ialah najib altantuya kot atau rais yatim atau umno perasuah. sian kat orang umno yg kena fitnah. kalau pr tak pe..kot. taubatlah.

dulu umno said...

memang pun.. kalau pr buat semua bukan fitnah. tapi kalu kena kat puak depa....pergh...sekali nafi jer...terus selesai.. betul tak pak rais....betul telahan mu nan islam

Anonymous said...

aku memang benci betul dgn anwar ibrahim... nk suruh org ratib/zikir....poodahlah!!!

IMAM BONJOL said...

bukan semua yg komen di sini orang melayu.Ada juga kawan aku yg non muslim....mereka ni pandai bab islam...
Mereka selalu gunakan,Sabda Nabi.....Friman tuhan......
Di U mereka didedahkan dgn pengajaran islam.

Dari itu WASPADA lah.

Abu Garcia said...

Apa pasai la hang pi boh banyak sangat gambar malaun keturunan iblis ni .... jgn bagi publisiti banyak sangat kat Anuwar bangsat ni ...

Karpal Pu-singh, Kit Siong, Hadi, N.Ajis dan Anuwar kita boleh kategorikan sebagai ahli politik zaman dinosaur. Semuanya dah tua dan nak mampus kena stroke, heart attack, gila babi dan SDR bila-bila masa saja. Bila depa ni semua mati, aku gerenti Malaysia akan kembali aman. Pak Turut depa semua akan lari lintang pukang dan ada yg akan mengaku penyokong BN.

Anonymous said...

slllm.UMNO munafik n fasik nak jatuh hukum ikut hukum islam ini hukum allah swt.hangpa balik mengaji hukum jenayah syariah.hangpa semua ada ciri2 KAFIR LAKNATULLAH pandai2 jatuh hukum pd org lain melalui perbuatan percakapan n niat hangpa tanpa ade bukti2 ikut hukum jenayah syariah.

Anonymous said...

Umi tahu harta anwar banyak sebab itu dia saman. saman jgn x saman .asyik anwar aje menyaman org.

Powered by Blogger.