Jan 31, 2011

DIN PUDU SALAHKAN RAHMAT ALLAH PUNCA KEKALAHAN !!





Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayob aka Din Pudu semalam seolah2 tidak berpuas hati dengan kekalahan PAS lalu mendesak agar keputusan PRK DUN Tenang digantung. Din Pudu menyalahkan faktor cuaca (hujan lebat) tanpa henti sebagai punca ramai di kalangan pengundi PAS tidak keluar mengundi. Melayu CinDia agak kecewa dengan beliau kerana menyalahkan rahmat Allah sebagai punca kekalahan tersebut?





Jika dilihat peratusan pengundi yang menunaikan tanggungjawab lebih dari 70%, ianya satu jumlah yang tinggi walaupun cuaca hujan yang turun tanpa henti ditambah pula dengan banjir. Inilah semangat pengundi2 di Tenang yang mahu memberi mesej yang jelas bahawa tiada ruang atau tempat buat PAS atau mana2 parti untuk berkuasa di Johor selain dari Barisan Nasional.

Pengundi juga secara dasarnya menolak dasar yang diketengahkan oleh Pembangkang yang ternyata hanya sekadar omong2 kosong tanpa sebarang kajian menyeluruh. Ianya sekadar dilihat sebagai pancing undi untuk mengaut kuasa politik demi kepentingan peribadi,

Pemilihan calon seperti Normala juga langsung gagal menawan hati pengundi2 di sini kerana masalah sikap yang ditonjolkan dan isu peribadi yang tidak berkesudahan. Din Pudu sebagai Pengarah PRK? Melayu CinDia tegaskan, selepas ini, janganlah sesekali hendak berperang politik di Johor kerana sejak dahulu lagi, beliau tiada tempat di sini. Malah, Din Pudu lah punca kekalahan teruk PAS di Tenang.


6 comments:

Anonymous said...

Biasa lah PAS .....mana boleh kalah ....terang-terang menolak qada' tuhan....macam dia baguih sangat Tuhan pilih dia....lepas ni Nik Ajis kata plak...musibah banjir di Tenang ni sebab pengundi PAS pilih BN...tengok je lah nanti..

Anonymous said...

Betul tu, PAS PUSS PISS memang macam tu. Kalau dah Kalah, kalah je lah.. Ini Johorlah bukan Kelantan. Kelantan senanglah nak Kelentong. Orang Johor bijaklah..

Ja'alni Kamilin said...

hujan lebat adalah rahmat bagi UMNO/BN dan musibah besar bagi PAS!

TokAyah said...

Inilah hukuman ALLAH didunia buat PAS. Diakhirat belum tentu lagi entah mcm mana.PELACUR AGAMA demi politik sempit. Menegak yang bathil bersubahat dengan Peliwat.

usop said...

biasa le tu..bila bab ni salahkan rahmat tuhan, tapi bab yang satu lagi tu dia akan kata "bukan salah saya.., rahmat tuhan yang telah menghantar wanita itu kepada saya.., rahmat tuhan juga menemukan ubat kuat dalam setiap siri ceramah Pas dan rahmat tuhan juga yang telah menyegarkan "anu" saya.. dan disebabkan rahmat itulah saya "merahmatkan" wanita itu..

Anonymous said...

betul tu.. ini bukan KELANTAN lah BODOH.. haha.. orang kelantan boleh la kaku tipu2... ni johor la.. semangat melayu kuat... bukan macam kelantan.. datang negeri orang pun tak tau nak cakap bahasa melayu betul.. abe sano, abe sini.. sekali aku bagi kang!!!

Powered by Blogger.