Jan 17, 2011

DAP SUBANG KATA ENAKMEN SYARIAH ZALIM !!





Isu pekerja di Selangor kelihatan semakin menemui jalan kusut setelah beberapa pemimpin DAP Subang pula bertindak menyokong tindakan Ronnie Liu mengenai isu pekerja Islam di premis dan kelab malam yang menyediakan arak. Mereka mendakwa tindakan menggunakan Enakmen Syariah yang ditetapkan menunjukkan Undang2 Syariah zalim untuk dipraktikkan di Selangor. Ianya terbukti apabila beberapa pekerja Islam di Kelab2 Malam dikatakan berang dengan penguatkuasaan Enakmen tersebut yang akan menyekat mata pencarian mereka. Benar atau propaganda menghapuskan Enakmen Syariah di Selangor?



DAP kelihatan cuba mempertahankan tindakan Ronnie Liu ini dan mahu menjulang beliau sebagai wira yang sanggup membela nasib pekerja2 di premis yang menjual minuman arak. Beberapa pemimpin DAP Subang mendakwa tindakan Ronnie ini membuktikan bahawa DAP pembela nasib rakyat secara keseluruhan termasuk yangf beragama Islam.Justify Full
Mereka juga mencabar Kerajaan Negeri Selangor pimpinan Khalid Gagap agar menghentikan terus perlaksanaan Enakmen Syariah yang ternyata tidak releven dilaksanakan. DAP mendakwa Kerajaan Negeri tidak sewajarnya menghalang mana2 pihak untuk mencari punca rezeki masing2 terutamanya dengan keadaan Ekonomi yag kurang stabil pada ketika ini.

Sebelum ini, Nik Aziz menyalahkan Tun Mahathir sebagai punca kegagalan Kerajaan Negeri Kelantan untuk melaksanakan Hukum Hudud. Kepala Gila.. Sekarang? DAP bukan sahaja tidak menerima Hukum Hudud, malah cuba menafikan Enakmen Undang2 Syariah. Di kala Khalid Gagap dok sibuk meminda Undang2 Tubuh Negeri, DAP mengejar sasaran untuk menghapuskan terus Enakmen Undang2 Syariah. Inilah gambaran sebenarnya Kerajaan gabungan 3 parti yang hanya rakus mengejar kuasa politik sehingga lupa pada asas perjuangan membela nasib rakyat.



Post by... Melayu CinDia

10 comments:

j3bat said...

Kata puak PAS PIS PUS, DAP makin dekat dgn Islam.

Apa dah jadi?, tipu rakyat la tu !

Anonymous said...

DAP buat macam tu sebab tak ada anak cina nak keje sebagai pelayan..dia cuma nampak anak melayu je yang boleh digunakan untuk keje di tempat macam tu... ada udang sebalik batu ni..ada sebab dia nak bela anak melayu senang2 macam ni..

Anonymous said...

sorang nak ke kanan, sorang nak ke kiri... dedua keras kepala, last2 kelahi... dah kelahi makin serabut.... ape jadi?

K.P.I Diorng tak capai tahap minimum utk tadbir negeri, byk putar byk bunyi.... PRU NANTI KASI GANTI!!!

-pemerhati-malam-

Anonymous said...

pas n saja buat gmik nie,,nak pilihan raya...saja nak tarik perhation yang dia mementingkan isla........masjid pun dia bole buat jamban ini kan nak citer arak...paham sgt la PAS ni....mmg warak nampak..sebab selalu dok atas sejadah tapi skrg dh jadi haram jadah sebab pangkat dgn duit..langsung tak pertahan islam.......ni jd bila nik aziz DAP dh bagi mkn blender otak babi campur dgn sup ekor lembu

Anonymous said...

Orang bukan Islam tak mau kerja ditempat-tempat tu semua.
Kalau org Islam dilarang,maka habislah business towkay-towkay Cina tu semua.
Aku percaya orang Islam yg bekerja ditempat-tempat tersebut mempunyai pilihan yg lain.
Sampai bila kita nak dikaldaikan olih towkay-towkay Cina ni.
Aku harap kerajaan tak benarkan pekerja impot dalam sektor ini.
Biar rakyat bukan Islam sendiri yg mengisi kekosongan itu.
Pahit tapi kita kena lakukan atas kedaulatan agama.
Lebih 50 tahun perkara sebegini dibiarkan berlarutan olih UMNO .
Cukuplah.

Anonymous said...

pas sdn bhd........agama sdn bhd..mempunyai syurga sendiri...masjid dh jadi jamban...nak buat apa lagi...lambang kekutan org islam rumah ibadat dia dah kena perkosa oleh cina dgn bantuan pas........cuba jd jaguh dlm mempertahan kan islam....nape la tak bg org keje tempat jual arak sedang kafirkan org senang jer...rasa nik aziz ni mati merupa babi nie.to nik mu sembahyang byk mintak bala sikit untuk ore kutuk mu nie..nak tgk berkat tak

Anonymous said...

Ketegasan Ronie Liu dalam isu ini boleh dinilai dari dua sudut:

1. Hak siapa yang diperkatakan? Hak pekerja atau hak peniaga? Hak orang sebangsa Ronie atau hak Mokmin?

2. Apa yang mahu ditegakkan? Menegakkan kebenaran atau menegakkan benang yang basah?

Hik...Hik...Hik

Bingai @ Bangang said...

apa yang susah sangat? kalau orang cina tak nak keja kat situ jadi pelayan, orang India kan ada boleh ganti tempat orang Islam. Kenapa mereka dianaktirikan? atau takut lebih banyak yang masuk kerongkong pekerja dari dijual? kalau itu alasannya maka ianya satu penghinaan kepada orang-orang India.

Itu sebab jangan tutup IKYS supaya lebih banyak anak negeri dapat ilmu dan kelayakan untuk bekerja ditempat lain. Sepatutnya diperbanyakkan lagi Institusi Kemahiran seperti IKYS yang memberi peluang kepada mereka yang berpendidikan rendah meneruskan pelajarannya.

Aku Yang Bingai
Siapa Kata Saman Ummi Hafilda Tak Laku?

Anonymous said...

sapa kata tak da orang cina nak jadi pelayan,tu yang kat TV kena tangkap, impotlagi.. boleh BTB
Yg bebenornya org melayu dibayar ciput aje, sip buget, sbb tu RL marah sangat dan lagi nak menjatuhkan mertabat orang islam.
HAK ASASI KONON..BAPAK KAU.
abih hak orang islam, islam sebagai ad-din macamana.
MEMANG KURANG AJAR
PEJUANG INILAH YANG KITA PILIH
KURANG AJAR TAK SESUAI
TAPI KENA AJAR.......
KITA AJAR DIA HAK ORANG MUSLIM.
KITA AJAR BETUL2

Anonymous said...

Mengapa melayuuu ada yang minat tunggang arak, minum arak, jual arak, kerja tempat proses arak, atau buka kedai 7-11 jual arak,........???????????????

siapa yang mulai buka kilang arak, kedai arak, lesen arak, budayakan melayu minum arak????????

malayu minum arak, malayu jual arak, malayu mabuuuk kuasa.... hik hik hik ...hik......

Powered by Blogger.