Jan 29, 2011

BETUL KE NORMALA TARIK DIRI BERTANDING ??





Nampaknya Puan Normala, calon PAS PRK DUN Tenang terpaksalah menerima hakikat bahawa beliau akan tewas dalam pertarungan di salah satu DUN di Johor ini. Menurut laporan penyelidik bebas ILHAM Centre, BN dijangka akan menang esok dengan majoriti 3000 undi. Ini dikatakan atas faktor kekuatan calon yang amat dikenali sebagai seorang pemimpin yang dekat di hati masyarakat disini jika dibandingkan dengan Normala yang sarat dengan masalah peribadi, ego dan bongkak sehinggakan ramai masyarakat terutamanya Melayu jelak dengan sikap beliau. Ini bukan berlaku pada PRK sahaja. Masyarakat di Tenang dan Sekijang mengenali beliau sejak beliau menyertai PAS lagi. Beliau tidak pernah membela nasib wanita di sini apatah lagi masyarakat keseluruhan. Bagaimana seorang Ketua Muslimat ini dipilih oleh PAS sebagai calon? Bak kata salah seorang pemimpin kanan PAS, pemilihan Normala telah memakan diri PAS. HIDUP BN... Insyaallah pasti berjaya.


11 comments:

Abd Razak said...

cikgu mala ni adalah mangsa percaturan pas..pas dah tau awal2 lagi .pas akan kalah sebab tu pas letak cikgu mala.pas takkan letak calon yg terkenal takut kalah .jadi kalau cikgu mala kalah pun pas boleh salakkan cikgu mala.ego lah..byk masaalah peribadi lah! mcm2 lagi.ternyata cikgu mala ni bukan org yg berfikir panjang.mudah sgt di perkotak katik oleh pemimpin pas.sia2 saja cikgu mala letak jawatan guru..kalau di ikut pahala..byk pahala guru.pendidik pahala dia berterusan walaupun dia telah tiada..bodoh lah cikgu mala ni

Wanredone said...

Salam..... Tomorow News TODAY!

Tahniah Tok Ai, Tahniah BN! Menang dengan Tenang & Senang, syabas!

Jumlah pengundi: 14753

Melayu 7014
Undi : BN 4536
PAS 696

Cina 5765
Undi: BN 2789
PAS 1279

India + 1974
Undi : BN 1298
PAS 281

BN 8623
PAS 2256

Majority 6367

Anonymous said...

Cikgu Mala sudah ikut hati.
Maka jawapannya akan mati di DUN Tenang.

Selepas ini hilang pekerjaan sebagai Guru yang dihormati masyarakat.
Suami Mala kena tindakan tatatertib dan dibuang kerja.
Maruah diri dan suami akan dijadikan bahan sandiwara politik.
Maruah keluarga Mala akan dijaja.
Para Pemimpin PAS akan meninggalkan Mala dan Keluarganya.
Maka Cikgu Mala akan makan hati sampai bila-bila?

Kesian.. Kesian cikgu Mala.

Anonymous said...

nanti pimpinan pas akan cakap,"inilah ujian tuhan kepada pejuang, terimalah hakikat qada dan qadar. cikgu mala hanya hilang pekerjaan, sedangkan pejuang dulu hilang nyawa...."

lepas abih cakap, semua pimpinan akan hilang entah ke mana, mungkin singgah kat pudu raya kot sebelum balik jumpa anak bini....

Anonymous said...

Akhirnya dua2 hilang kerja. Balik kampung buat bisnes jual pakaian kat pasar malam. haru hijau jadinya.....

Anonymous said...

Itulah bala dari dosa-dosanya byg lepas........Amin

ClorocBleach

Anonymous said...

secara peribadinya aku bersimpati dngn cikgu mala dan suami. tapi apakan daya, mereka berada di kem yg salah. kem yg mempergunakan mereka di sebuah kandang singa..

setiap individu, jika diselongkar pasti ada masalah peribadinya, tak individu itu sendiri, pasti ada di kalangan keluarga.

kisah cikgu mala ni samalah juga dengan kisah pemimpin yg lemah, dipergunakan oleh parti 'isle' utk menutup kelemahan perjuangan mereka..

pd cikgu mala, inilah taruhan yg perlu dihadapi jika bermain politik.. ingat Rohaizad? rumahtangganya hancur disebabkan politik.

kepada calon BN, teruslah berjuang.. esok penentuan.. semoga BN terus menang di Johor.. menyambung kesinambungan kemakmuran negeri..

Anonymous said...

Terima kasih atas rasa kebimbangan pada cg. Mala dan suami...yg jelas cg Mala dah resign dan suaminya bakal hadapi tindakan tatatertib jabatan.

Apa kata lepas PRK nanti cg. Mala minta je kerja ngan Bro Anwar tu? Pasti dia mahu terima punya kerana akan membangkitkan nostalgia kpd syamsidar sewaktu muda dulu...pastu cepatlah cg. mala dan suami menjadi jutawan mee segera....

zethro said...

Jangan over-confident dgn ramalan tu. Saje je ramalan tu dikuarkan last minute supaya pengundi2 BN rasa 'complacent' dan mungkin akan ada yg rasa tak perlu kuar mengundi. Ni tactic 'reverse-psycho' oleh Pakatan Rakus utk mengurangkan majoriti BN at the very last minute. Harap2 para pengundi tetap kuar mengundi supaya BN menang dgn majoriti yg lebih besar.

Anonymous said...

memang reverse psycho.. dinilai dr keadaan sekarang majoriti pengundi cina mmg dpt kat cikgu mala. tp keseluruhan tetap kalah..bukan cikgu mala yg dapat hasilnya nanti.. mazlan aliman, dan konco2 lebai lain akan kaut hasilnya..

tu yg aku kesian kt cikgu mala.. kambing hitam yg disetup untuk kepentingan orang lain. bertambah murung la dia laki bini..

Anonymous said...

end up nanti keuntungan mutlak ialah DAP, musuh islam yg nyata kat malaysia ni. PAS badut politik..

Powered by Blogger.