Dec 30, 2010

USTAZ BADRUL MEROYAN BINI BARU AGAKNYA !!





Kelakar tahap Bapak Setan. Itu yang Melayu CinDia mampu katakan kepada Pengarah Penerangan Negeri Selangor, Dr. Badrul Amin Bahron. Pada mulanya beliau akur dan menyokong keputusan perlantikan Datuk Mohd Khusrin Munawi sebagai SUK Selangor kerana telah mendapat perkenan Sultan Selangor. Alih2 tak sampai 24 jam beliau menarik semula sokongan tersebut dan mohon murka pada Sultan.




Ternyata Babdul Amin ini tidak ada pendirian sebenarnya. Beliau agaknya kelihatan tertekan kerana keseorangan dalam menyokong perlantikan tersebut dan telah dihentam teruk kepimpinan PKR Selangor. Takut hilang jawatanlah tu.

Badrul Amin sewajarnya bersama Exco Selangor, Datuk Hasan Ali yang menyokong perlantikan tersebut. Beliau yang berpendidikan Agama sewajarnya melihat dari sudut positif kerana Datuk Khusrin juga merupakan seorang yang berlatarbelakangkan agama. Bukan soal dapat restu dari MB Selangor atau tidak. Badrul Amin tahu bahawa perlantikan tersebut tidak memerlukan campurtangan Kerajaan Negeri. Kenapa bermain tarik tali dalam soal ini? Oh lupa.. Takut hilang jawatan.

Sudahlah Badrul Amin. Janganlah kerana sudah beristeri 2, sehinggakan tidak yakin dengan kerja kamu di peringkat Kerajaan Negeri. BUAT MALU LAH USTAZ.

ps : Tak nak cakap Datuk Khusrin Bapak Setan ke? Sultan Selangor perkenan tu.



Post by... Melayu CinDia

8 comments:

Anonymous said...

aik, ustaz boleh buang kopiah putih dek kerana perempuan muda?

samsailan said...

Tak usahlah komen tentang peribadi. Komen tentang dasar sajalah bro. Kalau kita main komen peribadi ianya akan menampakkan keperibadian kita sendiri.

Kalau nak ikut peribadi, sebutlah Menteri perogol dan Rosmah atau terlalu banyak yang lain.

Hanya setakad menasihati saja. Itu pun kalau nak dengar.

Aisanda said...

Salam bro. kalau hukum hakam agama pun boleh flip flop dan di adjust ikut kepentingan diri dan parti, apatah lagi pandangan tentang hal duniawi spt ini. Biasalah. Yang penting kedudukan perlu dijaga.

dzimba MMIM said...

kalau sebut wang, perempuan dan kuasa.. kopiah pun boleh hilang bro.. manusia penuh dengan kemunafikan

Anonymous said...

Yang aku tahu Uztaz ni sedang sedap bersangama dengan bini muda dia kesana sini.Senjata lama dia dah dapat sarung baru maka sedaplah dia beseronok2 .....silap2 nak bagi ceramah agama dimasjid pun dia dah tak minat.........

Anonymous said...

Hantu Raya,

Bah, la kau urang tak kenal syapa Ustaz Badrul Amin ni. Ni, sya orang nak syarita sama kau orang. Orang Selangor jangan jadi bebal sangat babh! Tantang asal usul Si Badrul Amin ini sya urang nak syarita sikit. Dia sebenarnya orang Indonesia, membesar di Tawau. Orang Indonesia yang di Malaysiakan. Kaum penghijrah la tu. Suku sakatnya masih ramai di Tawau. Belajar sekolah agama di Sabah Bernam. Kaum penghijrah yang dimuliakan hingga dapat PhD. PhD tu sebab dia tu jadi Melayu Malaysia. Sebab ada kerajaan BN dan UMNO yang jadi tunggaknya le dia dapat PhD. Bukan PKR atau PAS yang beri tiket hingga dia dapat PhD. Dapat jadi pensyarah di UIA ketika Si Anwar berkuasa le di UIA. Badrul Amin ini Si Penghijrah yang tak sedar diri.

Apa kata kita cadang kepada Duli Yang Mulia Tuanku Sultan Selangor, kita nyahkan Si Badrul Amin ini dari Bumi Selangor. Ha Ha Ha Ha.

Anonymous said...

samsailan says:
December 30, 2010 2:16 PM

- Lu pun sama macam jugak ka!!!. Cakap sama bikin ka...

Itu olang sutah bapa kali kasi sama itu anak mulid kalu itu maau pasi ujin kaa paliksa kaa, itu yam ia itu penjarah dalam itu u. Wa x x maau cakap manyak2... Itu ada denga itu yam olang cakap...!!!

Anonymous said...

Ostad ni ada 4 isteri, no. 2 cerai, no. 3 pun baru cerai....isteri baru jadi no 2 lah..masih ada 2 kekosongan untuk cukupkan quota ostad, siapa cepat dia dapat...

Powered by Blogger.