Dec 10, 2010

SIAPA ADUN PAS YANG BERZINA ??






Cakap2 mulut sejak akhir2 ini semakin agresif mengenai seorang ADUN dari Parti Islam SeMalaysia yang telah ditangkap dalam keretapi kerana sedang melakukan zina. Astagfirullah. Betul ke ni?



ADUN PAS Kelantan itu dikatakan telah dikesan oleh bekas Ketua Keselamatan Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat sendiri. Banyak juga blog dan facebooker yang telah mengeluarkan kenyataan berhubung perkara ini.

Sehingga hari ini, tiada maklum balas dari pihak PAS sendiri bagi mengesahkan atau menafikan dakwaan yang kini kian tersebar. Namun begitu, ada juga ahli PAS yang tidak menafikan dakwaan tersebut. Menurut seorang ahli PAS Kajang, ADUN PAS tersebut tidak bersalah kerana hanya 2 saksi sahaja yang menyaksikan kejadian tersebut berlaku. Beliau berkata, PAS yang mengamalkan Hukum Hudud meletakkan syarat sekurang2nya 4 orang saksi bagi mensabitkan kesalahan zina.

Oooo.. Macam tu. Agaknya jika perbuatan zina tak ada saksi, tak boleh jatuh hukuman lah. Senang la macam tu. Setahu aku, tak pernah pula orang melakukan zina secara terbuka. Jika ianya berlaku di kawasan tertutup, maka bolehlah. Alasan paling bodoh pernah aku dengar. Mempermainkan Hukum Allah untuk menutup zina yang telah diperlakukan.

Tak apa. Ada sahabat blogger telah memberitahu kepada Melayu CinDia, minggu hadapan gambar tersebut akan disiarkan. Gambar bukti yang menunjukkan ADUN PAS tersebut terang2 melakukan zina.

PAS mesti menjawab pertuduhan ini sebelum ianya semakin tersebar. Tak apa. Manusia tak pernah melakukan kesalahan. Usah gusar. Pemimpin PAS kan bersih dan suci dari dosa...



Post by... Melayu CinDia

19 comments:

salwa arifin said...

malu betul...kalu xmalu sesame pari
malulah sbb kt ni melayu islam lak 2...

Hahn said...

Perkara ini sama dengan kupasan Prof Hamka mengenai larangan menangkap ikan pada hari sabtu untuk kaum Yahudi. Apabila larangan itu keluar maka bertambah tambah pula ikan pada hari Sabtu yang menggoda kaum Yahudi ini.

Apa yang berlaku kaum Yahudi itu telah di hukum Allah kerana melanggar larangan itu. Menariknya kupasan Hamka itu sesuai dengan kebijaksanaan orang Yahudi yang memang diakui dunia.

Menurut Hamka. Orang Yahudi itu tidak menangkap ikan pada hari Sabtu sebenarnya tetapi mengapa mereka di hukum?

Mereka telah menebar jaring pada hari Jumaat malam atau malam Sabtu dan cuma mengambil jaring beserta ikan pada hari Ahad. Pada hemat mereka, mereka tidak menangkap ikan pada hari Sabtu. Jelas ikan yang hari Sabtu mereka sapu sekali secara tidak langsung.

Allah telam menimpakan bala kepada seluruh kawasan atau kampung tersebut. Soalannya takkan dengan ulamak ulamak mereka sekali kena? Kata Hamka memang kena kerana gagal ingat mengingatkan atau menguatkuasakan perintah Allah. Jangan jangan dia pun makan ikan tu juga. Walau dia tidak kelaut. Begitu tanggungjawab ulamak atau yang berkuasa.

Ulamak itu adalah Pemimpin PAS termasuk Murshid Dol mengong N.ajis celaka.

Lambat laun balasan itu akan tiba juga. Allah adalah yang paling berat siksaannya.

Anonymous said...

gambar di atas hanya hiasan. Itu gambar yg berlaku di timur tengah. tq.

mazlan said...

Bro...kasi buka cepat2...kasi semua orang tau perangai khawarji ni macam mana...

Anonymous said...

video mana???

berbulumatahitamku said...
This comment has been removed by the author.
berbulumatahitamku said...

ooiiihhh. Adun PAS PIS PUS tu takk jahattt.... yangggg jahaaatt tamby kecik dua tuuuuuhhhh!!!! hahahhaha. DUIT SAMA BURIT HJ PUN TAK BOLEH PERCAYA

Anonymous said...

tak kira siapa , haji ke tak haji ..lebai ke mambang , PAS ke PIS ! kalau nafsu dah merasuk ..dkt mana2 pun seks boleh jadi ,

tak semestinya jadi orang PAS itu sangat islamik , tak semestinya jadi penyokong PAS itu lebih beriman daripada manusia lain , tak semestinya kopiah melekat atas kepala 24 jam itu tak ada nafsu , tak semestinya jadi YB PAS tak terliur apabila ada kesempatan !

PAS cuma nama parti , iman itu rahsia antara hamba dengan Allah , janggut dan jubah juga kopiah serban bukan ukuran tinggi rendahnya iman seseorang ,

Anonymous said...

betul2 salah! salah tafsir!salah faham!Islam itu memang adil.dlm kes zina mesti ada 4 orang saksi, kata mereka???ITU TAK BENAR: BUKAN 4 ORANG SAKSI la bongok,TAPI 4 SAKSI!4 SAKSI BEZA DENGAN 4 ORANG SAKSI...TAKKAN UNDANG2 ISLAM TIDAK LOJIK DAN BIJAK.minimum 4 evidence use.FIKIR DALAM2 KE LUBUK HATI.mana ada orang nak berzina depan 4 orang alim(takwa),tapi orang boleh berzina bila tdk dilihat orang kecuali Allah SWT dan penzina sja tahu.oleh 4 saksi untuk mendakwa mereka.DNA,PENETRATION,KOYAK BAJU( macam Nabi Yusuf a.s),SPERMS,DLL,BNYK LAGI,MINIMUM 4 SAKSI/4 EVIDENCES.

Anonymous said...

yang tafsir 4 saksi tu lagi bongok!! bahasa inggeris pun bongok. bukti = evidence. saksi = witness. pegi buat rujukan dulu baru boleh cakap.

http://putrawangsa.com/liwat-dan-qazaf-dari-perspektif-islam/

Anonymous said...

btul keee??? mmng kena bala laa klau dia brzina DAN lebih2 lagi kalau memfitnah berzina

Anonymous said...

“Dan orang-orang yang membalingkan (tuduhan berzina) kepada wanita-wanita yang berkahwin, dan kemudian tidak mendatangkan empat saksi, maka sebatlah mereka lapan puluh sebatan, dan janganlah terima sebarang kesaksian mereka selama-lamanya; mereka itu, merekalah orang-orang fasiq (tidak mempedulikan perintah Tuhan).” (24:4)

Anonymous said...

cantik nye bahasa kau ni. sedap2 mainkan hukuman agama. kalau dah hukum hudud kata camtu,mmg camtula.xyah laa kau nak sangkal lagi.kau ni bole kne buang masuk israel la derr

Anonymous said...

xkan berita cmni xmasuk buletin utama kot? jeng jeng jeng

Anonymous said...

nape gambo 2 cam edit ja.........kabur lak 2........jom kta blik pda alquran dan hadis............

pemerhati politik said...

“Dan orang-orang yang membalingkan (tuduhan berzina) kepada wanita-wanita yang berkahwin, dan kemudian tidak mendatangkan empat saksi, maka sebatlah mereka lapan puluh sebatan, dan janganlah terima sebarang kesaksian mereka selama-lamanya; mereka itu, merekalah orang-orang fasiq (tidak mempedulikan perintah Tuhan).” (24:4)



anda fahamilah ayat Allah ini sebelum membuat komen..takut komen anda terpesong dan merosakan akidah anda...

pemerhati politik said...

“Dan orang-orang yang membalingkan (tuduhan berzina) kepada wanita-wanita yang berkahwin, dan kemudian tidak mendatangkan empat saksi, maka sebatlah mereka lapan puluh sebatan, dan janganlah terima sebarang kesaksian mereka selama-lamanya; mereka itu, merekalah orang-orang fasiq (tidak mempedulikan perintah Tuhan).” (24:4)



anda fahamilah ayat Allah ini sebelum membuat komen..takut komen anda terpesong dan merosakan akidah anda...

pemerhati politik said...

“Dan orang-orang yang membalingkan (tuduhan berzina) kepada wanita-wanita yang berkahwin, dan kemudian tidak mendatangkan empat saksi, maka sebatlah mereka lapan puluh sebatan, dan janganlah terima sebarang kesaksian mereka selama-lamanya; mereka itu, merekalah orang-orang fasiq (tidak mempedulikan perintah Tuhan).” (24:4)



anda fahamilah ayat Allah ini sebelum membuat komen..takut komen anda terpesong dan merosakan akidah anda...

pemerhati politik said...

“Dan orang-orang yang membalingkan (tuduhan berzina) kepada wanita-wanita yang berkahwin, dan kemudian tidak mendatangkan empat saksi, maka sebatlah mereka lapan puluh sebatan, dan janganlah terima sebarang kesaksian mereka selama-lamanya; mereka itu, merekalah orang-orang fasiq (tidak mempedulikan perintah Tuhan).” (24:4)



anda fahamilah ayat Allah ini sebelum membuat komen..takut komen anda terpesong dan merosakan akidah anda...

Powered by Blogger.