Dec 3, 2010

PKNS KINI BUKAN LAGI MILIK MELAYU !!






Kerajaan Negeri Selangor pimpinan Pakatan PKR, DAP dan PAS kini semakin rakus berkuasa apabila telah menjual beberapa Bangunan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) kepada syarikat luar seperti REIT. Kerajaan Negeri sanggup menggadai hartanah PKNS ini menyebabkan PKNS terpaksa menyewa beberapa lot bangunan lain.



Ini telah menghadkan peluang peniaga2 Melayu untuk berniaga di bawah PKNS. Malah PKNS telah mengenakan kadar sewa yang agak tinggi sehingga membebankan rakyat. Persoalan yang timbul di sini, apakah relevennya bangunan2 PKNS ini dijual kepada syarikat2 luar?

Kerajaan Negeri semakin tamakkan wang dan kuasa tanpa memikirkan nasib peniaga2 Bumiputra yang selama ini diberi inisiatif untuk berniaga Yang ditempatkan PKNS. Tan Sri Khalid Ibrahim sebenarnya semakin terdesak untuk mendapatkan hasil lumayan melalui aset kerajaan dek kerana kerugian demi kerugian yang ditimpa Kerajaan pimpinannya.

Ini merupakan salah satu penyelewengan wang yang dilakukan Kerajaan Negeri dan memberi kesan kepada peniaga Bumiputra. Peniaga2 Melayu terutamanya kini semakin kusut untuk menjana pendapatan mereka melalui perniagaan yang selama ini dibantu PKNS.

Tidak melampau jika Melayu CinDia katakan Kerajaan Negeri bersikap zalim terhadap rakyat dan ini merupakan penyelewengan wang yang melampau. Jika kita biarkan situasi2 sebegini berlaku, rakyat akan terus diberi tekanan dan dihimpit kesusahan akibat dari kekejaman Kerajaan Negeri.

4 comments:

Anonymous said...

PKNS (dan semua Perbadanan Ekonomi Negeri) ditubuhkan oleh Tun Razak berikutan Trajedi 13 Mei 1969, sebagai memenuhi DEB bagi mengimbangi kuasa politik dan ekonomi kaum-kaum di Malaysia.
PKN bertanggungjawab mewujudkan dan memberi peluang-peluang kepada kontraktor2 dan developer Bumiputra, melahirkan masyarakat perusahaan dan perdagangan Bumiputera, dll (baca buku PKNS, karangan Shahrom Md Dom).
Dengan kata-kata lain, PKNS merupakan BENTENG KETUANAN MELAYU yang dibina melalui DEB!!
Sebab itulah kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor mahu PKNS dirombak dan digagalkan. Khalig Gagap adalah ketua lanun yang merompak dan akan meruntuhkan PKNS, mengeikut selera dan arahan DAP dan Anuar Ibrahim!! Semua ini PENGKHIANAT kepada bangsa Melayu!!!

Ingatlah, ORANG MELAYU MESTI HALAU MEREKA. ORANG MELAYU JANGAN UNDI PKR!! ORANG MELAYU MESTI BOIKOT PARTI YANG ANTI-MELAYU!!!

Anonymous said...

cilaka punya hanjing2 pkr bangsat

melor45 said...

Cubalah bertanggung jawap sdr.Ahmad Albab,sebaiknya dalam posting nie kau pastelah beberapa dokumen agar ada validity,jangan tulis ikut sedap jari kau saja.Dah berapa lama UMNO dok perkuda PKNS apapasal kau tak ceritakan beberapa ramai penyewa Bumiputra (UMNO)yang berniaga tetapi tak jelaskan sewa,biasalah puak UMNO nie ingat harta negeri macam harta mak bapaknya.Semasa BNUMNO perintah dulu jangan diharaplah rakyat parti lain akan menyewa dan berniaga dibangunan PKNS mesti bawa testimonial dari Ketua UMNO,MCA,MIC,GERAKAN sesuatu Bahagian baru ada chance,serupa la ni nak memohon skim perumahan PPRT mesti disokong oleh ketua bahagian,siap minta duit pau (kopi) lagi,inikah yang dinamakan berjuang untuk rakyat dan one malaysia.

usin said...

aku pulak nk jwb melor45. kemain lg ko cerita pasal pkns masa bwh bn dulu. yelah, yelah, yelah telor eh, melor45 ooi. betullah kata ko tu. tp yg aku muskil, skrg ni pkns harta abah khalid brahim ke? yg ditiru bulat2 perangai haprak umno dulu tu knp? skrg ni kalau nk mohon meniaga kt sgor nk kena bwk sokongan sapa? kalau ngaku ahli umno dpt ke? kalau ckp anti dap dpt ke? pigidah!!! serupa buta perut jugak lah.... melayu jugak yg ternganga. ingatkan pakatan rakyat boleh hrp, tp hampeh. rupanya pakatan nk kasi ranap harta rakyat...

Powered by Blogger.