Dec 17, 2010

PARLIMEN KENA SERANG BERUK !!





Perkarangan di dalam Parlimen semalam kecoh dan dikatakan seperti diserang beruk sarkas apabila MP Pembangkang melakukan protes pergantungan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim. Parlimen dilihat seperti Zoo Negara.




Ianya merupakan satu insiden yang amat memalukan dan ianya merupakan sejarah hitam parlimen yang tidak pernah berlaku sebelum ini. Pembangkang cuba membela bakal PM pilihan mereka itu yang kononnya dianiaya dan dizalimi Speaker Dewan Rakyat Tindakan tersebut digambarkan seolah2 Anwar seorang pejuang Parlimen.

Sewajarnya tindakan terhadap suku sakat pembangkang ini dibuat lebih awal lagi kerana sikap kurang ajar dan kebiadapan Pembangkang tidak dapat diterima oleh mana2 masyarakat Malaysia. Pembangkang sebenarnya telah lama mencabar krelibiliti Speaker, Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang selama ini banyak bersabar dengan karenah Ahli Parlimen Pembangkang yang cuba mengeruhkan dewan yang mulia tersebut.

Melayu CinDia merakamkan ucapan SYABAS buat Tan Sri Pandikar Amin Mulia. Ternyata anda serang pendekar di Parlimen Malaysia.



Post by... Melayu CinDia

2 comments:

Anonymous said...

aku tgk live dlm parlimen tu smlm..diorg mmg beruk pun, sengaja menganggu perjalanan aturan mesyuarat..lagi2 azmin ali..ada ke dia cabar tan sri speaker letak jawatan..ajak berdebat dkt luar..pastu bila tan sri speaker bls blk " saya pun cabar kamu dgn permatang pauh letak jawatan skrg" trus ddk anwar dgn azmin..xberani plak bila org cabar dia blk.. pirah ckap xde serupa bikin..MP padang serai pulak mcm beruk aku tgk terjerit2 dlm dewan..ni la akibatnye bila "paria" (merujuk kata2 YB Kulim) masuk dewan..habis semua nk di kelingkan nya..

Anonymous said...

sepatutnya dah lama kena buat mcm ni....asik2 org BN jea yg kena terutama diselangor dan penang....
apabila diorg gantung adun BN...dikatakan mengikut peraturan tapi bila kena diri sendiri kata xde demokrasi....ini semua mainan depa la....kononya nak tunjuk mereka power......
apapun syabas...pada tuan pandikar ..anda mmg hebat..walaupun selepas ni byk la suara2 berok yg kata anda agen UMNO....
tapi xpa saudara....itu dah jadi mainan depa....
biarkan berok2 ni nak kata apa....sbb diorg ni mmg berok...

wu di

Powered by Blogger.